Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران ؛ نهال موسوی - اخیرا نامه‌ای از سوی سازمان نظام پزشکی به وزارت بهداشت منتشر شده که در آن خواسته شده با توجه به فعالیت هنرمندان در عرصه فیلمسازی و سریال‌سازی برای تولید برنامه‌های هنری با هدف دعوت مردم به ماندن در خانه، ترتیبی اتخاذ شود تا سهمیه لازم برای اولویت واکسیناسیون هنرمندان همپای کادر درمان در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نامه که از سوی حسین کرمانپور - مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی- خطاب به کیانوش جهانپور - رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - نوشته شده در یکی دو روز گذشته با واکنش‌ها و انتقادهای مختلفی همراه بوده است.

پدرام شریفی (بازیگر) یکی از اولین هنرمندانی بود که به این نامه واکنش نشان داده و در صفحه اینستاگرامش نوشت: «تشکر به خاطر توجه شما به سلامت ما و همکاران ما در سینما و تلویزیون ذکر چند نکته را واجب می‌دانم. در کنار ما که در شرایط بسیار پرخطر مشغول کار هستیم، بسیار انسان‌های دیگر در این سرزمین، همانند ما و همکاران ما در حال کسب درآمد برای گذران زندگی خود هستند.

ممنون که متوجه شرایط سخت ما در هنگام تولید یک فیلم هستید که بدون ماسک مجبور به ایفای نقش خود هستیم اما خون ما رنگین‌تر از آن آدمی نیست که مجبور است با مترو به سر کار خود برود، مجبور است سوار تاکسی شود و امیدوار باشد که کنار دستی او کرونا نداشته باشد.

من به آن سربازی فکر می‌کنم که در خوابگاه می‌خوابد و مجبور است دو سال در این شرایط خدمت کند. من از توجه شما متشکرم اما ترجیح می‌دهم از شما درخواست کنم تا شرایط واکسن زدن را برای همه‌ی مردم به همان اولویتی که در جهان برقرار است انجام دهید.»

هانیه توسلی (بازیگر) هم نوشت: « خدای بزرگ این چه پیشنهادیه آخه؟ کادر درمان در اولویت هستند. و بعد سالمندان و بیمارانی که بیماری زمینه‌ایی دارند. و بهترین روش طبق استاندارد جهانی»

فاطمه معتمد آریا هم با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرامش گفت: ««اینجانب فاطمه معتمد آریا خبر مربوط به هرگونه فعالیت خود در ارتباط با درخواست اولویت واکسیناسیون هنرمندانه سینما را اکیدا تکذیب می‌کنم. با وجود از دست رفتن بسیاری از هنرمندان تکرار ناشدنی سینما به دلیل ابتلا به کرونا، اولویت را شروع واکسیناسیون گسترده و بدون اتلاف وقت همه مردم ایران می‌دانم.»

اما از طرف دیگر ابراهیم داروغه زاده که خود هم پزشک است و هم سوابق مدیریت در سازمان سینمایی دارد در توئیتی نوشت:

«‏همه ما مي توانيم با ماسك و حفظ فاصله فيزيكي در محل كار حاضر شويم ، اما بازيگران فيلم و سريال و تاتر نه مي توانند ماسك روي صورت داشته باشند و نه فاصله فيزيكي را رعايت كنند . در حاليكه ساعتها در شبانه روز با هنر اين عزيزان سرگرم مي شويم، اينها جانشان در خطر است.»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

البته که بسیاری به این توئیت حمله کردند ولی داروغه زاده کماکان بر استدلال خود باقی ماند و در ادامه هم نوشت: «‌‎ما امكان رعايت دقيق پروتكل هاي بهداشتي را در پروژه هاي فيلم و سريال نداريم و از طرفي اين توليدات بويژه در اين شرايط ، ضرورت دارد و كل بازيگران فعال هم شايد هزار نفر بيشتر نباشند»

کاربری نوشته است: «‌‎آقای دکتر، این کار سریع‌ترین و اثربخش‌ترین اقدام برای منفور کردن جامعه از بازیگران در مدت زمان بسیار کوتاهه.» والبته جواب داروغه زاده: «‌‎نكته بنده فقط در نظر گرفتن مساله شغل بازيگري فيلم و سريال و تاتر است كه نميتوانند در هنگام كار ماسك بزنند. قاعدتاً طبق قوانين وزارت بهداشت يا بايد اين كارها كلاً تعطيل بشوند يا فكر ديگري انجام شود.»

در همین چند روز گذشته انتشار ویدیویی از واکسن زدن شهاب حسینی در آمریکا با واکنش بسیار گسترده مردم همراه شد و هر کسی از زاویه ای به آن پرداخته بود ولی واقعیت این است که موضوع واکسن کرونا یعنی اولویت بندی حفظ جان انسانها و این موضوع چنان حساس است که هرگونه اظهارنظر و درخواست درباره آن بایستی با در نظر گرفتن ملاحظات فراوان انجام شود.

حال واقعا چنین پیشنهادی از چه بابت بوده و با چه نیتی الله اعلم ولی در یک نگاه ساده می توان گفت هنرمندان علی الخصوص سینماگران احساس کردند این اقدام آنها را در مقابل جامعه و مردم قرار داده است به همین دلیل هم واکنش سریع در پی داشت و بسیاری از آنها در صفحات شخصی و ... خود را از چنین درخواستی مبرا دانسته و اعلام می کنند که آنها هم مانند سایر مردم ایران هستند و درخواستی غیر از واکسناسیون همگانی و بر طبق استانداردهای جهانی می‌دانند.

نمی خواهم بدبین باشم و یا فکر کنم باز چه نقشه ای در کار است و شاید بعضی با نیت نزدیک شدن به انتخابات دوباره رو به هنرمندان و ... آورده اند اما فعلا می توان گفت که هنرمندان هدیه را وا نکرده پس فرستادند.

حال تا ببینیم در آینده چه رخ خواهد داد!؟َ

بیشتر بخوانید: دولت اسد برای آزادی زندانی اسراییلی از نتانیاهو واکسن کرونا گرفت خطر واکسن‌های تقلبی کرونا در بازار سیاه فاطمه معتمدآریا: تکذیب می کنم دبیر کل سازمان ملل: اولویت سال ۲۰۲۱ باید واکسیناسیون جهانی باشد لینک کوتاه: asriran.com/003Ekg

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۵۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳ پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دیوان عالی کشور، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین با بیان روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا از علامات مؤمن است، اظهار کرد: نیاز امروز جامعه ما معنویت است، معنویتی که در پرتو قرآن و عترت ظهور می‌کند و در خداشناسی و اعتقاد به انبیا و اولیا و عمل به واجبات و ترک محرمات یافت می‌شود، دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی، اطاعت از ولی امر و بصیرت چراغ عبور از فتنه‌های زمانه است.

وی افزود: مردم مؤمن و متعهد ما همان گونه که در ۴۵ سال گذشته نشان داده‌اند، با حضور آگاهانه خود در صحنه‌های مختلف، نقشه‌های دشمنان زبون و استکبار جهانی را نقش بر آب ساخته و خواهند ساخت.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به سفر اخیر خود به استان سیستان و بلوچستان و حضور در مراسم معارفه رئیس کل دادگستری این استان تصریح کرد: مردم نجیب و انقلابی سیستان و بلوچستان شایسته بهترین‌ها هستند، هر چند مسئولان امر تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این استان به کار گرفته‌اند، اما مشکلات فراوان است و به فضل خداوند متعال شاهد شکوفایی اقتصادی در این استان پهناور خواهیم بود.

منتظری با تبریک به حجت الاسلام والمسلمین خلیلی به عنوان معاون اول قوه قضائیه برای وی آرزوی توفیق و از زحمات حجت الاسلام مصدق تقدیر و تشکر کرد و گفت: خدمت به مردم در دستگاه عدلیه توفیق بزرگی است که باید قدردان آن باشیم و شکر نعمت آن را با کار و تلاش جهادی در جهت اجرای هر چه بیشتر عدالت به جای آوریم.

وی با اشاره به برنامه‌های دیوان عالی کشور در سال جدید تصریح کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضائی و برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۳پ یش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها برای تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آرا تاکید کرد.

منتظری با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای تحقق شعار سال افزود: معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌های قضائی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقّت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

کد خبر 748474

دیگر خبرها

  • توجه به حفظ حرمت خانواده اولویت اصلی پلیس در طرح نور است
  • تضمین سلامت و رضایتمندی مردم«معمولان» در حوزه آرد و نان
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • نوگرایی و جوانگرایی شرط پویایی یک جامعه است
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه
  • رخ نمایی رنگین کمان در آسمان شهرکرد پس از بارش باران + فیلم
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند