Web Analytics Made Easy - Statcounter

جبار کوچکی نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به اصلاحیه دولت در بودجه ۱۴۰۰ و اشکالات آن اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۰ با اشکالاتی همراه بود ازجمله برداشت از صندوق توسعه ملی که باید طبق قانون به اذن رهبری انجام شد اما دولت بدون اجازه حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برداشت کرده بود که این موضوع برگشت‌خورده و تبصره چهار حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با حذف برداشت از صندوق توسعه، کسری بالای ۳۰۰ هزار میلیارد تومان ایجاد شد گفت: به اعتقاد من کمیسیون تلفیق نباید تصویب می‌کرد، تصویب کمیسیون تلفیق از  اشتباهات مجلس بود،  روحانی در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که تغییرات در بودجه را تا آنجا که می‌توانید انجام دهید اما به‌محض تصویب کمیسیون، اعتراض روحانی شروع شد که حق ندارید بودجه را تغییر دهید، بودجه حق دولت است و من آن را اجرا نمی‌کنم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاحات صورت گرفته، گفت: کمیسیون تغییراتی در سطح وسیعی انجام داد، بحث افزایش نفت، ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، اوراق را بالابرده، مالیات را  و ارزش‌افزوده را نیز بالا برد و این‌گونه بودجه را به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش داد که این افزایش باعث مخالفت صحن با بودجه شد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت دو راه داشت یا اینکه سه دوازدهم انجام داده یا بودجه را اصلاح کند که دولت به سمت اصلاحات رفت تصریح کرد: دولت اصلاحات انجام داده و بودجه را از ۸۴۰ هزار میلیارد تومان به ۸۵۴ هزار میلیارد تومان رسانیده و افزایش در مالیات حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان و یک کاهش در اسناد خزانه اوراق به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان انجام داده است.

کوچکی نژاد با بیان اینکه  وابستگی به نفت کاهش پیدا کرده و به ۱۹۹ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: باوجود برطرف کردن ایرادات و آمدن به صحن مجلس در روز یکشنبه اما همچنان کسری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه وجود دارد که دولت را در سال ۱۴۰۰  دچار مشکل می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه دولت مالیات را نزدیک به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان آورده است خاطرنشان کرد: ما بیش از صد هزار میلیارد تومان  فرار مالیاتی داریم فرار مالیاتی افرادی که کار اقتصادی و زیرزمینی می‌کنند اما مالیات نمی‌دهند، وظیفه دولت این بود که حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی را جلوگیری  و به بودجه آورده و برای اخذ  مالیات به سازمان مالیاتی فشار بیاورد.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان معوقات مالیاتی وجود دارد که افراد یا فرار کرده یا با زد و بند سیاسی از رانت، قدرت و زور استفاده می کنند، افزود: اگر دولت روی این افراد برنامه داشت می‌توانست  اقدام قابل‌توجهی داشته است و ما باید آن را در صحن مطرح و اصلاح کنیم چرا که دویست هزار میلیارد تومان منابع مناسبی است که می‌تواند بخشی وسیعی از کسری بودجه را اصلاح کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت مهلت ۶ ماهه برای ارز چهار هزار و ۲۰۰ گرفته ولی باید اصلاحاتی انجام بگیرد گفت: ارز چهار هزار و ۲۰۰ فساد زیادی در کشور ایجاد  و افرادی از این رانت استفاده کردند و به‌جای اینکه دارو و کالای اساسی را تأمین کنند سوءاستفاده کرده لذا بر این ارز چهار هزار و ۲۰۰ باید کنترل شدید داشته باشند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر آن‌که دولت در تبصره یک اجازه خواست تا همچنان از ارز ترجیحی استفاده و آزادانه هرگاه شرایط کشور اقتضا کرد بتواند در بازار به فروش برساند افزود: این رفتار منجر شده که منابع در عظیمی در اختیار دولت قرار بگیرد که قرار بود این منابع به شکلی به مردم بازپرداخت شود یا کالاهای اساسی مردم تأمین شود و یا اینکه به شکل کمک‌های نقدی به آن‌ها بازگردانده شود که آن‌هم دیده نشد.

کوچکی نژاد با بیان اینکه در تبصره دو بند واو  دولت قبلاً ۹۰ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مطالبات کارمندان مطرح کرد که در این اصلاحیه ۱۲۵ هزار  میلیارد آورده اما آن‌ را در سرجمع بودجه نیاورده است گفت:  این مبلغ افزایش بعنی درگذشته به‌درستی انجام نداده و امروز بنا بر  فروش سهام کارخانه‌ها آورده، یعنی ازنظر دولت آن‌قدر رشد پیدا کرده که بتواند تأمین کند؟ آن‌هم با توجه به اینکه آن‌ها را وارد بورسی برده که دچار مشکل شده،  قطعاً مشکل ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه  ۱۲۵ هزار تومان جزو هزینه‌های ضروری است که بازنشستگی تأمین اجتماعی کشوری و ارتقاء حقوق کارکنان را به آن منابع گره زده افزود: این بخش اصلاحات دولت نیز  درآمدی غیرواقعی است و قابل تحقق نیست با این نگاه دچار مشکل خواهیم شد.
انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: فرار مالیاتی مالیات بودجه مجلس شورای اسلامی برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی هزار و ۲۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۵۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ را مصوب کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق درباره جدول ۲۲ و جداول الحاقی در خصوص منابع و مصارف حوزه انرژی موافقت کردند.

هادی بیگی‌نژاد در تشریح این جدول گفت: این جدول در بودجه پارسال هم وجود داشت و بر اساس آن دولت مکلف شد همه جزئیات مربوط به فرآورده‌های نفتی و گازی را در این جدول بیان کند، همچنین ذی‌نفعان این موضوع از جمله دولت، صندوق توسعه ملی و... را درج و جدول مصارف کلان این حوزه را نیز در پیوست لحاظ کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تمام درآمدهای نفتی و زنجیره آن و مصارف این حوزه با این جدول مشخص می‌شود، افزود: در جداول الحاقی نیز آنچه در احکام درباره حساب سرمایه‌گذاری، حساب بهینه‌سازی و... آمده در جدولی درج شده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ نیز درباره این جدول گفت: در این جدول فعل و انفعال هایی که در حوزه نفت رخ می‌دهد، مشخص می‌شود. در واقع این جدول، جدول شفافیت بوده و نورافکنی به داخل تاریکخانه‌هاست، البته منظورمان این نیست که خلافی هست، اما همه اعداد فروش نفت در این جدول شفاف می‌شود.

دیگر خبرها

  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • پاسخ خبرگزاری مجلس به گزارش‌ها درباره مرکز پژوهش‌ها
  • خالص سازها به سراغ قالیباف رفتند /حمله همه جانبه برای جلوگیری از ریاست مجدد قالیباف بر مجلس /پایداری ها پشت متکی می ایستند؟
  • تجربه تازه مجلس برای بررسی «سند دخل و خرج کشور»
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد