Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی جعفری، شنبه در نشستی خبری با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز مبنی بر ایجاد و توسعه شهر خدامحور، اظهار داشت: امام جمعه شیراز در جلسه‌ای بر این تاکید کرد که این مساله موضوعی سیاسی نیست، بلکه مطالبه‌ای فرهنگی است.

وی، با بیان اینکه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز هیچ تفاهم‌نامه‌ای با مجامع بین‌المللی به امضا نرسانده است، اجرای سند ۲۰۳۰ را در این مجموعه تکذیب کرد و توضیح داد: براساس تاکید رهبری این سند نباید اجرا شود و از همه کسانی که در حوزه فرهنگی فعال هستند درخواست می‌کنیم پیش از زدن انگ به نهادهای مختلف ابتدا موضوع را کاملا بررسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارنامه یک ساله اخیر این مجموعه در حوزه‌های گوناگون از تشکیل ۲ مثلث طلایی گردشگری (شیراز- یزد- اصفهان) و مثلث مذهبی (شیراز- قم- مشهد) با عنوان یکی از دستاوردهای مهم این سازمان یاد کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری حرمین اهل بیت (ع) این همکاری‌ها را در حد تولیت استان‌ها پیش بریم.

وی افزود: طرح مثلث گردشگری نیز در سطح استانداران و شهرداران ادامه می‌یابد و با توسعه اقدامات، به‌صورتی گسترده‌تر عملیاتی خواهد شد.

جعفری، همچنین مسابقه طراحی نماد هویت بصری شیراز را از دیگر طرح‌ها در زمینه گردشگری خواند و گفت: تا به امروز ۹۰۰‪ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت فراخوان ۲ هزار طرح به این مسابقه ارسال شود.

او همچنین طراحی نماد هویت بصری شیراز را زیرساختی برای معرفی این کلانشهر در سطح بین‌الملل و زمینه‌ساز حضور پُر رنگ‌تر گردشگران دانست.

شهروند برگزیده در روز شیراز معرفی می‌شود

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، همچنین به برگزاری جشنواره "شهروند برگزیده" اشاره و بیان کرد: در این حوزه بر آنیم از بهترین الگوهای شهروندی و فعالان حوزه‌های مختلف که بر اساس ۹ سرفصل اصلی و سه عنوان فرعی شناسایی می‌شوند، تقدیر کنیم.

به گفته جعفری، گزینش شهروند فعال و مشارکت‌جو از طریق ثبت‌نام در سایت شهروند برگزیده و نیز با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد میسر خواهد شد، همچنین این طرح در هفته شیراز (پانزدهم تا هفدهم اردیبهشت) با معرفی شهروند برتر به بار خواهد نشست.

وی، یکی دیگر از اقدامات شهرداری شیراز را در حوزه فرهنگی، موضوع خرید آثار هنری از هنرمندان شیرازی عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون ۲۷ اثر با قیمت پنج میلیارد ریال خریداری شده است و در سال ۱۴۰۰ نیز ۲۰ میلیارد ریال اعتبار به این امر اختصاص می‌یابد.

جعفری، رویکرد سازمان فرهنگی را در این حوزه، حمایت از هنرمندان و گنجینه‌سازی برای شهرداری برشمرد و گفت: این آثار پس از خرید در مجموعه‌های شهرداری، اتاق شهردار، مدیران شهری و نیز نمایندگان شورای اسلامی شهر شیراز قرار می‌گیرد.

باشگاه ورزشی شهرداری شیراز افتتاح می‌شود

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزون بر این به موضوع راه‌اندازی باشگاه فرهنگی و ورزشی شهرداری شیراز پرداخت و بیان داشت: این امر با هدف حمایت از ورزشکاران صورت می‌پذیرد ضمن اینکه لایحه حمایت از قهرمانان و پهلوانان شهر شیراز نیز در دستور کار است.

جعفری، بر این نکته نیز تاکید کرد که شهرداری با ایجاد باشگاه به هیچ عنوان قصد تیم‌داری ندارد و در چارچوب اساسنامه مدون فعالیت خواهد کرد و هدف این باشگاه‌ تحکیم ساختارها، توسعه ورزش همگانی و استعدادیابی است.

وی، در ادامه این نشست با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری که ازپنجم اسفندماه ۹۹ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شیراز برگزار می‌شود، اظهار داشت: لایحه‌ای ۲ فوریتی در شورای اسلامی شهر شیراز مطرح شده که در صورت تصویب، هماهنگی برای حضور و حمایت از این نمایشگاه انجام خواهد شد.

جعفری، همچنین از توزیع پنج هزار کارت منزلت در شیراز خبر داد و بیان کرد: با سازمان ثبت احوال برای صدور آنلاین (برخط) این کارت‌ها در حال رایزنی هستیم و امیدواریم که شاهد تسریع در صدور و توزیع آن باشیم.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه در سه سال و نیم گذشته با فعالیت‌های نسبتا قابل قبولی در این کمیسیون روبه‌رو بوده‌ایم، گفت: طرح‌های خلاق و کاربردی از سوی شوراییان در این کمیسیون مطرح و در صحن علنی مورد تصویب واقع شد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز هم به به خوبی آنها را اجرا کرده است.

برچسب‌ها شورای اسلامی شهر شیراز سند۲۰۳۰ شیراز شهرداری شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر شیراز سند۲۰۳۰ شیراز شورای اسلامی شهر شیراز سند۲۰۳۰ شیراز شهرداری شیراز فارس اخبار کنکور اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز سازمان فرهنگی شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۵۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: شهرداری برنامه‌ریزی‌های جامع و کامل برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و شایسته‌تر و در شأن ششمین سالگرد ارتحال مجاهد نستوه حاج شیخ غلامرضا حسنی اهتمام ویژه داشته باشد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، احد یوسفی امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به نزدیک شدن ششمین سالروز رحلت حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی مجاهد نستوه آذربایجان، اظهار کرد: شهرداری برنامه‌ریزی‌های جامع و کامل برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر و شایسته‌تر و در شأن ششمین سالگرد ارتحال مجاهد نستوه حاج شیخ غلامرضا حسنی اهتمام ویژه داشته باشد.

وی با انتقاد از نحوه نگهداری و بازرسی دوره‌ای تابلوهای تصاویر شهدا در پل‌های سطح شهر و ورودی‌های شهر افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری باید به وظایف خود بعد از نصب تابلوهای مزین به تصاویر شهدای والامقام در پل‌های سطح شهر و ورودی شهر اعم از نگهداشت و بازرسی‌های مستمر توجه ویژه داشته باشد و رفع آسیب‌دیدگی و خرابی تابلوها در اسرع وقت در دستور کار قرار داده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در بخشی از سخنان خود با اشاره به ضرورت افزایش تعاملات و همکاری بین تمامی سازمان‌ها و مناطق شهرداری برای حل مشکلات شهر و شهروندان گفت: باید به اهمیت تعاملات و افزایش هم‌افزایی در تمامی سازمان‌ها و مناطق مجموعه مدیریت شهری در راستای توسعه خدمات عمرانی و افزایش سطح رفاهی شهروندان توجه شود.

یوسفی با اشاره به اینکه تمامی پرسنل شهرداری باید به مشکلات موجود در سطح شهر نگاه مسئولانه داشته باشند، ادامه داد: سازمان فرهنگی با ارائه برنامه‌های پیشنهادی و با تهیه بسترهای فرهنگی لازم برای افزایش حس مسئولیت‌پذیری و عدم بی‌تفاوتی در مشکلات شهری در تمامی پرسنل و در زمینه شناسایی و انتقال کم و کاستی‌ها در سطح شهر به سازمان‌های مرتبط در راستای حل اهتمام ویژه داشته باشد.

وی در پایان با بیان اینکه پرسنل شهرداری گوش شنوا و چشم بینای مجموعه هستند، خاطرنشان کرد: بی‌تفاوتی در موضوعات شهری حتی غیر مرتبط کاری پرسنل و مدیران شهرداری غیر قابل قبول بوده و شهرداری می‌تواند از ظرفیت مهم قریب به پنج هزار نیروی انسانی در راستای شناسایی و حل مشکلات مدیریت شهری به نحو احسن استفاده کند.

کد خبر 751219

دیگر خبرها

  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • افزایش ارتفاع تأسیسات شهری در پروژه قائم-رحمت-احمدی
  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصار‌های پارک لاله را بردارد
  • انتقاد از ساخت مجموعه فرهنگی در پارک لاله/ شهرداری تهران حصارهای پارک لاله را بردارد
  • پسر نابغه ایرانی که به دستور دوست دخترش دست به سرقت می‌زد!