Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید ستار هاشمی در کنفرانس بین‌المللی آموزش مجازی، چالش‌ها و راهکارها در شرایط بحران کرونا در شیراز گفت: با  شیوع کرونا در کشور و نیاز بخش آموزش به زیرساخت‌های ارتباطی مطلوب، از همان ابتدا با اهتمام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات از ۶۸۰ Gb/s به ۱۸۰۰۰ Gb/s، افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی ادامه داد: همزمان برای اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به‌صورت متوازن و همزمان با لایه دسترسی انجام شود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با نگاه راهبردی به این موضوع که بیشترین پلتفرم‌ها و تجهیزاتی که برای آموزش‌های الکترونیکی در دنیا کاربرد دارد، موبایل‌های هوشمند هستند، در کنار وزارت صمت، حمایت از تولید گوشی هوشمند داخلی را پیگیری کردیم و سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در این بخش خواهیم بود.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به‌واسطه شرایط ناشی از شیوع کرونا و تعطیلی آموزش‌های حضوری در بسیاری از کشورها، مقایسه توزیع آماری استفاده از آموزش‌های آنلاین در کشورهای مختلف دنیا نشان می‌دهد که۷۰ درصد از سهم کل اتفاقاتی که در حوزه آموزش‌های الکترونیکی در دنیا اتفاق افتاده، در سال ۲۰۲۰، بوده است.

هاشمی توجه به مبحث تولید محتوا در آموزش‌های الکترونیکی را حائز اهمیت برشمرد و تاکید کرد: اینکه فقط آموزش‌های سنتی بر بستر آنلاین ارائه شود طبیعتاً باعث به هدر رفتن منابع می‌شود و وقتی در دنیا صحبت از آموزش‌های الکترونیکی می‌شود، آموزش آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیست و ارتقا و بروزرسانی استانداردها در مبحث توسعه سامانه‌ها و پلتفرم‌های آموزشی در کشور باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد.

او گفت: نگاه پلتفرمی نقش ویژه‌ای در اقتصاد دنیا دارد و مشخصاً اقتصاد دیجیتال را شکل می‌دهد و اگر زیرساخت‌های این پلتفرم‌ها را بررسی کنیم مشاهده می‌کنیم که پلتفرم‌هایی که بر مبنای متن باز در دنیا شکل گرفته‌اند بازار رو به رشدی دارند و می‌توانند نقش کلیدی در توسعه ایفا کنند.

معاون وزارت ارتباطات با بیان اینکه ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار کشور به بالای ۹۰ درصد رسیده است، گفت: علی‌رغم اینکه طبق بند دو ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه، تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد دسترسی برای ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور به شبکه ملی اطلاعات تا پایان قانون برنامه ششم توسعه بوده است، اما وزارت متبوع وظایف خود را به انجام تکلیف قانونی محدود نکرده و هم اکنون بالغ بر ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار فارس به اینترنت پرسرعت ثابت و سیار دسترسی دارند.

هاشمی به اقدامات انجام شده برای رایگان سازی ترافیک دانشگاهها هم اشاره کرد و گفت: در گام اول با همکاری وزارت علوم نسبت به شناسایی سامانه‌های آموزش الکترونیکی در کشور اقدام کردیم و در دو ترم گذشته، تعرفه ترافیک سامانه‌های آموزش‌های مجازی کشور رایگان شد اما با توجه به اینکه دانشگاههای کشور در مسیر توسعه بودند و رضایت صد درصدی را در نزد کاربران و بهره‌برداران انتهایی سامانه‌های مذکور، شاهد نبودیم لذا با استفاده از این تجربه و فضای پویای موجود، ارائه بسته‌های هدیه اینترنت دانشجویی با ظرفیت ۶۰GB به دانشجویان و طلاب محترم، در دستور کار قرار گرفت. 

پربیننده ترین قیمت گوشی‌های ارزان سامسونگ/ ۱ اسفند۹۹ قیمت گوشی (محدوده ۵میلیون)/ ۱ اسفند۹۹ قیمت گوشی اپل در بازار/ ۲اسفند۹۹ اینترنت ماهواره‌ای ایلان ماسک به کجا رسید؟ قیمت گوشی (محدوده ۱میلیون تومان)/ ۲اسفند۹۹

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اینترنت سیار ارتباطات و فناوری اطلاعات آموزش های الکترونیکی وزارت ارتباطات سامانه ها قیمت گوشی پلتفرم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۵۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جاری با حضور، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار فرجی پور جانشین و معاونین قرارگاه سایبری کشور، سعید رحیمی معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات این سازمان و معاونان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرکل حوزه وزارتی، روسای سازمان‌ها، شرکت‌های تابعه و اپراتورهای تلفن همراه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سردار جلالی به تحلیل جامعی از عملیات وعده صادق در پاسخ به تحرکات رژیم صهیونیستی و نتایج و آثار راهبردی این عملیات در تغییر معادلات نظامی منطقه پرداخت.

وی در ادامه با توجه به ماهیت کارکردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، به تبیین تهدیدات متصور در این حوزه و ضرورت انجام اقدامات برای افرایش پایداری و تاب آوری زیرساخت‌های این حوزه پرداخت.

در ادامه گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از سوی مسئولان وزارت ارتباطات ارائه شد.

بررسی آخرین وضعیت و پیش‌بینی تهدیدات و اجرای اقدامات فوری برای امن‌سازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی و ارتباطات حداقلی در زمان بحران، اتخاذ تدابیر لازم برای ارتقای امنیت و صیانت از مراکز، حوضچه‌ها و خطوط ارتباطی مهم، اجرای طرح نظارت هوشمند و تصویری و ضرورت انجام اقدامات فوری و اولویت‌دار برای ارتقا امنیت سکوها، خدمات‌رسان‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و برگزاری مستمر رزمایش‌ها به ویژه رزمایش‌های شبکه ملی اطلاعات از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

کد خبر 6092975 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه می‌یابد
  • اینترنت کوانتومی و فناوری دسترسی رادیویی باز در کشور توسعه خواهد یافت
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • تاکید پدافندغیرعامل بر ضرورت ارتقا امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • تاکید پدافند غیر عامل بر ضرورت ارتقای امنیت پیام‌رسان‌های داخلی
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور