Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد که هیچ‌گونه موضع متقابلی را از سوی غرب برای عادی سازی روابط با مسکوشاهد نیستیم.

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به مواضع ضدروسی برخی سران کشورهای غربی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: روسیه به ایجاد روابط خوب هم با آمریکا و هم اتحادیه اروپا علاقه‌مند بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما برای نشان دادن اراده عادی‌سازی روابط تلاش زیادی نشان داریم.

«دیمیتری پسکوف» در این باره اضافه کرد: همیشه پیروز نمی‌شویم و همیشه شاهد (رفتار) متقابل نیستیم. اخیراً اصلاً شاهد (تمایل) متقابل نبوده‌ایم، این به اتحادیه اروپا مربوط است.

این در حالیست که رئیس‌جمهور آمریکا دیروز در کنفرانس مجازی مونیخ، روسیه را به تلاش برای تضعیف نحوه حکمرانی آمریکا متهم کرد و ادعا کرده بود که روسیه در تلاش است نحوه حکمرانی آمریکا را تضعیف کند!

این در حالیست که پس از بازالحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بر اساس نتیجه یک همه پرسی آزاد و همچنین به دنبال مشارکت مسکو در مبارزه با تروریست های مصنوع محور غربی- عبری- عربی بنا به درخواست دولت مشروع و قانونی سوریه، کشورهای غربی در تلاش اند تا از هر روزنه ای به منظور ایجاد روسیه‌هراسی و اعمال فشار بر این کشور استفاده کنند.

کد خبر 5151875

منبع: مهر

کلیدواژه: دیمیتری پسکوف جو بایدن بایرن مونیخ روسیه ایالات متحده امریکا عراق ایران روسیه رژیم صهیونیستی برجام فلسطین ناتو سوریه عربستان سعودی جو بایدن افغانستان اربیل داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۵۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی دال بر مداخله دولت یا ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در مرگ آلکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون این کشور یافت نکرده‌اند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، سازمان اطلاعات مرکزی (سی‌آی‌ای)، دفتر مدیریت اطلاعات ملی و همچنین معاونت اطلاعاتی وزارت خارجه آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که پوتین «به احتمال زیاد دستور قتل ناوالنی را صادر نکرده است.»

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نظر آمریکا دراین‌باره به برخی نهادهای اطلاعاتی اروپایی منتقل شده است.

پوتین اندکی پس از مرگ ناوالنی در زندان گفت که غربی‌ها به او پیشنهاد داده بودند تا چند نفر از زندانیان روس محسوب در زندان‌های غرب را با ناوالنی معاوضه کند. به گفته رییس جمهور روسیه، او بدون شنیدن کامل صحبت‌های طرف مذاکره‌کننده، با این پیشنهاد موافقت و تاکید کرده که تنها شرط این معاوضه این است که ناوالنی هرگز به روسیه برنگردد.

معاونت ندامتگاه ناحیه یامالو-نِنتس زیر نظر سازمان زندان‌های فدرال روسیه ۱۶ فوریه اعلام کرد که ناوالنی در این زندان مرده است. براساس اعلام مقامات، او پس از پیاده‌روی روزانه دچار ضعف شد و غش کرد و به‌رغم تلاش کادر پزشکی و بیش از ۳۰ دقیقه عملیات احیا، چهره مشهور اپوزیسیون روسیه، جان خود را از دست داد.

کد خبر 6089813

دیگر خبرها

  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • ریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیم
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا