Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رییس سازمان بازرسی کل کشور در جریان بیست و دومین سفر استانی رییس قوه ‌قضاییه به استان کهگیلویه و بویراحمد از واحدهای تولیدی سامان باتری و سردخانه ۵ هزار تنی سپیدار طلایی در شهرک صنعتی شماره ۳ یاسوج بازدید و در نشستی با فعالان اقتصادی استان شرکت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان اظهار داشت: یکی از اهداف سفرهای استانی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی نیمه‌فعال و راکد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 واحدهای تولیدی سرمایه ملی هستند و فعال شدن آن‌ها باعث افزایش اشتغال و بهره‌وری می شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره واحد تولیدی سامان باتری‌کارا، گفت: جای تعجب است که یک واحد تولیدی که فعالیت آن از سال ۸۱ شروع شده در همه این سال‌ها راکد باشد و سودی به حال اقتصاد و اشتغال نداشته باشد.

وی تأکید کرد: نباید تحریم‌ها را بهانه کرد زیرا که این واحد باید سال‌ها قبل از تحریم‌ها به مدار تولید اضافه می‌شد. اجازه نخواهیم داد که با سهل‌انگاری‌ها، پول بیت‌المال هدر رود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ابراز داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تعداد زیادی از واحدهای راکد در کشور به چرخه تولید بازگشتند و در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز پیگیر راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه‌تعطیل خواهیم بود.

وی ادامه داد: بدون شک شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به راحتی قادر به تأمین دانش فنی برای راه‌اندازی کارخانه تولید باتری در یاسوج خواهند بود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تملک این واحد تولیدی از سوی بانک، از مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و همچنین بانک کشاورزی خواست تا مستندات این طرح را ارائه کنند.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین درویشیان همچنین بیان کرد: باید با هدف جهش تولید، واحدهای راکد در منطقه حمایت شوند و به چرخه تولید بازگردند.

وی درباره سردخانه سپیدار طلایی نیز، گفت: سردخانه نیمه‌کاره از دیگر واحدهایی است که سال‌ها پیش باید بهره‌برداری می‌شد، اما نیمه‌تمام مانده است و با توجه به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی استان راه‌اندازی این سردخانه ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان عدم تعهد برخی از سرمایه گذاران واحدهای تولیدی را منجر به تملک واحد تولیدی توسط بانک دانست و افزود: تلاش می‌کنیم تا انجا که امکان دارد به مالک برگردد و اگر امکان برگشت نیست بانک‌ها می‌بایست واحدها را فعال کنند و نباید سرمایه ملی راکد بماند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: هرگونه کوتاهی در زمینه راکد ماندن واحدهای تولیدی از ناحیه متولیان دستگاه‌های اجرایی به عنوان ترک فعل محسوب شده و با برخورد قانونی رو به رو می شود.

برچسب‌ها کهگیلویه و بویراحمد یاسوج قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد یاسوج قوه قضاییه کهگیلویه و بویراحمد یاسوج قوه قضاییه اخبار کنکور سازمان بازرسی کل کشور رئیس سازمان بازرسی واحدهای تولیدی واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در دیدار با رئیس و اعضای خانه کارگر استان سمنان به میزبانی این دفتر ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان افزایش داشته است، ابراز داشته است، ابراز داشت: این اعتبارات در حوزه‌های زیرساختی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و انجام پروژه‌های اولویت دار هزینه خواهد شد.

وی از رشد ۳۳۰ درصد اعتبارات عمرانی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: این اعتبارات به واحدهای تولیدی استان جان تازه خواهد بخشید و بهبود وضعیت معیشت کارگران را به همراه دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان مطالبات جامعه کارگری نیز مطرح شدند، ابراز داشت: موضوع درمان، معیشت و ایمنی در کار از جمله مباحث مهمی که پیگیری آن در دست اقدام است.

هاشمی بابیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نیز همواره بر تکریم و رفع دغدغه‌های جامعه کارگری بوده است، تصریح کرد: علاوه بر آن مطالبات و درخواست‌های جامعه کارگری نیز در تهران پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه قدردان زحمات جامعه کارگری هستیم، افزود: مردم استان به ویژه جامعه کارگری در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته و این باید به نحو مطلوب پاسخ داده شود.

کد خبر 6090309

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت