Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به نقش موثر مرزبانان در تسهیل خدمات رسانی نیرو‌های امدادی در آتش‌سوزی گمرک اسلام قلعه افغانستان، گفت: تردد در پایانه مرزی دوغارون به لحاظ امنیتی و روال کاری مساعد است.

به گزارش گروه خبرگزاری فارس، سردار "احمدعلی گودرزی" با اشاره به وقوع انفجار در گمرک اسلام قلعه کشور افغانستان، اظهار داشت: پس از وقوع انفجار در منطقه و گمرک مرزی اسلام قلعه، مرزبانان برای تسهیل در پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در مرز سازماندهی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بلافاصله تمام کامیون‌ها و خودرو‌هایی که در واحد‌های اقتصادی، گمرک و بازارچه وجود داشت از منطقه تخلیه و با هماهنگی مرزبانان نیروی انتظامی در پایانه مرزی دوغارون ساماندهی و جانمایی شدند که این مهم از آسیب‌های بیشتر ناشی از انفجار پیشگیری و جلوگیری کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه نیرو‌های امدادی جمهوری اسلامی ایران برای خدمات رسانی به کشور افغانستان اعزام شدند، تصریح کرد: در این رابطه اقدامات موثری صورت گرفت که مرزبانان نیروی انتظامی نیز در اجرای وظایف محوله به خوبی ایفای نقش کردند.

سردار گودرزی با بیان اینکه اوضاع حاکم بر منطقه به لحاظ امنیتی و روال کاری مساعد است، اظهار داشت: خوشبختانه با مهار آتش در گمرک اسلام قلعه کشور افغانستان و تجمیع و انتقال نیرو‌های امدادی از کشور افغانستان به ایران توسط مرزبانان و همچنین برقراری دوباره نظم و امنیت در این منطقه، هم اکنون فعالیت‌ها در مرز دوغارون به حالت عادی بازگشته است.

وی گفت: مرزبانان با تلاش شبانه روزی و ارائه خدمات مرزی و امنیتی به خودرو‌ها و افراد گرفتار در گمرک اسلام قلعه، تسریع روند امدادرسانی، برقراری امنیت سراسری و مدیریت بحران ناشی از این حادثه در نقطه صفر مرزی آمادگی عملیاتی خود را در برخورد با حوادث به خوبی نشان دادند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار احمدعلی گودرزی پایانه مرزی دوغارون گمرک اسلام قلعه گمرک اسلام قلعه کشور افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در دیدار با دبیرکل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی درباره موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی میان دو کشور تاکید کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، وی با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار کرد: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه‌قاره هند به کار گرفته شود.

آشتیانی با اشاره به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت‌گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در زمینه تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام کرد.

دبیرکل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار با ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیرساختی به‌ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900118

دیگر خبرها

  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون