Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه(سازمان دست اندرکار مبارزه با بیماری های عفونی در روسیه) روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: هفت نفر از کارگران یک واحد مرغداری در جنوب روسیه به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مبتلا شده اند.  

 وی افزود: دانشمندان مرکز ویروس شناسی وکتور روسیه، ویروس آنفلوآنزای پرندگان را در هفت نفر از کارگران مرغداری شناسایی کرده اند و این محل در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ کانون شیوع بیماری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خانم پوپووا، این نخستین مورد ابتلای انسان به آنفلوآنزای پرندگان در سطح جهان محسوب می شود.  

وی ادامه داد: همه اقدامات لازم برای دفاع از افراد و طیور در مدت کوتاهی انجام گرفت و ریسک ها به حداقل رسیده بود و این باعث شد که این وضعیت ادامه نیابد.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه خاطرنشان کرد که حال افراد مبتلا به آنفلوآنزای پرندگان رو به بهبود گذاشته است و بر اثر این بیماری عارضه های خفیفی داشتند.  

آنفلوآنزای پرندگان، معروف به آنفلوآنزای مرغی یک بیماری ویروسی همه گیر بین پرندگان است که قابلیت سرایت بسیار دارد و در صورت شیوع، خسارت فراوانی به صنعت مرغداری وارد می‌کند.

هم اکنون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورها مانند ژاپن و نقاطی از روسیه و سیبری شایع است و تالاب‌های ایران نیز با مهاجرت پرندگان از این بابت تهدید می‌شوند.

این بیماری در سال ۱۳۹۶ در ۶۵ کشور جهان و ۲۵ استان ایران گزارش شد و در حال حاضر بروز آنفلوآنزای فوق ‌حاد پرندگان در چند استان کشور گزارش شده است.

برچسب‌ها مسکو آنفلوآنزای پرندگان روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو آنفلوآنزای پرندگان روسیه مسکو آنفلوآنزای پرندگان روسیه اخبار کنکور آنفلوآنزای پرندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند

دریافت 25 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، پرنده‌های مهاجر در مسیر بازگشت به عرض‌های شمالی کره زمین مهمان آب‌گیرهای گرمه شدند.

کد خبر 6098563

دیگر خبرها

  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • ترومای اجتماعی، طوفان خاموش
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • نخستین ربات تمام الکتریکی جهان رونمایی شد/ با توانایی حفظ سرعت ثابت
  • چگونه آنفلوآنزای اسپانیایی ۱۹۱۸ جهان را دگرگون کرد
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • کشف بقایای اجساد انسان‌ها در مقر هیتلر در لهستان
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟