Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@08:57:12 GMT

افزایش سوددهی اوراق قرضه طلای جهانی را گران کرد

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۶۴۱۸

افزایش سوددهی اوراق قرضه طلای جهانی را گران کرد

قیمت هر اونس طلا با 0.48 درصد افزایش به 1784 دلار و 25 سنت رسید.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش داشت و از پایین ترین رقم های ثبت شده طی بیش از 7 ماه اخیر فاصله گرفت، اما افزایش سوددهی اوراق قرضه سبب شد تا فلز زرد همچنان در مسیر ثبت بیشترین افت هفتگی از اوایل ماه ژانویه باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.48 درصد افزایش به 1784 دلار و 25 سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته ای که گذشت شاهد حدود 2.4 درصد کاهش بود و بیشترین افت هفتگی از هفته منتهی به 8 ژانویه را به ثبت رساند. قیمت طلا در پایان معاملات آتی دیروز برای تجویل در ماه آوریل نیز با 0.14 درصد کاهش به 1777 دلار و 40 سنت رسید.

مالک افزود: «(اما) مشکل بازار طلا همچنان سوددهی اوراق قرضه است و ما انتظار داریم نرخ سوددهی این اوراق روند افزایشی خود را تداوم ببخشد.»

هرچند در هنگام افزایش نرخ تورم طلا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما در عین حال رشد انتظارات تورمی سبب بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه می گردد و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازارهایی نظیر بازار طلا را بالا می برد.

به گفته تحلیلگران، طلا در سال جاری میلادی احتمالا همچنان از سیاست های پولی انبساطی اقتصادهای بزرگ و نرخ پایین بهره منتفع خواهد شد.

تحلیلگران کومرزبانک در یادداشتی نوشتند، رفتار طلا شبیه یک سونامی است، به نحوی که ابتدا قیمت ها عقب نشینی می کنند، اما بعدا با شدت بیشتری افزایش می یابند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نرخ تورم قیمت طلا طلای جهانی پول نیوز اونس سوددهی اوراق قرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه در آسیا کاهش یافته است که یکی از دلایل آن می‌تواند نشانه‌هایی از وضع سیاست‌های سختگیرانه پولی توسط فدرال رزرو در اجلاس امروز باشد.
کاهش تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه آرام شدن تنش‌های ژئوپلیتیکی در دنیا قیمت طلا را نسبت به اوج ماه آوریل پایین آورده و آن را در برابر سیاست نرخ بهره بالای بانک مرکزی آمریکا آسیب پذیر کرده است.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.13 درصد کاهش به 2283 دلار و 23 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.38 درصدی به 2294 دلار و 10 سنت رسیده است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/11

تمرکز سرمایه‌گذاران در حال حاضر به نتیجه اجلاس دو روزه فدرال رزرو معطوف شده که قرار است امروز منتشر شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.
اما برخی پیش‌بینی می‌کنند جروم پاول رئیس فدرال رزرو با توجه به نرخ بالای تورم، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را پیشنهاد دهد.
بالا رفتن تورم باعث شده تاجران انتظار خود از کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین بیاورند. در حال حاضر پیش بینی می‌شود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اولین بار در ماه سپتامبر کاهش دهد.
نرخ بالای بهره به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری آن را به عنوان یک سرمایه غیر سودده افزایش داده و تمایل برای خرید این فلز گرانبها را پایین می‌آورد. 
ارزش دلار هم افزایش یافته و به بالاترین رقم طی 6 ماه گذشته رسیده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده و تمایل برای آن را پایین می‌آورد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.01 درصد کاهش به 26 دلار و 65 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.26 درصدی 935 دلار و 43 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/58

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۱ اردیبهشت؛ سکه ۸۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه امامی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟