Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@22:31:37 GMT

نسخه الکترونیک یک الزام قانونی است

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۶۶۰۸

نسخه الکترونیک یک الزام قانونی است

خبرگزاری آریا - عضو هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، اجرای نسخه الکترونیک را یک الزام قانونی دانست.
دکتر محمدعلی همتی، در پنل صنفی بیست و هشتمین اجلاس سالیانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: همه می‌دانیم که نسخه الکترونیک یک الزام قانونی دارد و اجرای آن در کشور یک اجبار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با عنوان این مطلب که طرح‌هایی همچون نظام ارجاع، پزشکی خانواده و نسخه الکترونیک، به طور مکرر در برنامه توسعه کشور صحبت شده است، افزود: نسخه الکترونیک حداقل 6 سال است که در بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین اجتماعی اجرا می‌شود.
دکتر همتی ادامه داد: امسال، سال توسعه جدی اجرای نسخه الکترونیک بود و شاهد مشارکت خوب وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در این عرصه بودیم.
وی با عنوان این مطلب که حداقل 6500 پزشک سازمان تأمین اجتماعی نوشتن نسخه الکترونیک را تجربه کرده اند، گفت: جامعه پزشکی شاهد است که اجرای نسخه الکترونیک، فرصت و سرعت خدمت را افزایش می‌دهد و در عین حال، خطاهای پزشکی کاهش می‌یابد.
عضو هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، گفت: بعضی‌ها ایراد می‌گیرند که سازمان تأمین اجتماعی با حذف دفترچه‌های کاغذی به دنبال کاهش هزینه‌های چاپ این دفترچه‌ها بوده است. در حالی که بابت چاپ دفترچه‌های کاغذی فقط یک درصد هزینه ماهیانه سازمان تأمین اجتماعی را شامل می‌شود و این عدد بزرگی نیست.
وی افزود: ما به دنبال کاهش مراجعات مردم به دفاتر صدور دفترچه‌های درمانی بودیم، به طوری که سال گذشته حداقل 20 میلیون دفترچه صادر کردیم که اگر هر نفر حداقل یک بار مراجعه داشته باشد که قطعاً تعداد مراجعات بیشتر است، ما از 20 میلیون مراجعه جلوگیری کرده ایم که در شرایط کرونایی کشور، عدد قابل توجهی است.
دکتر همتی در ادامه به عنوان شغلی پزشکان در سازمان تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: این موضوع یک مسئله ملی است و ما این آمادگی را داریم که با حل مشکل قانونی که وجود دارد، آن را در سازمان تأمین اجتماعی اجرایی کنیم.
وی افزود: اشکال قانونی را باید سازمان برنامه و بودجه اصلاح کند تا بتوانیم طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا کنیم.
خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان تأمین اجتماعی نسخه الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۷۸ نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی اردبیل مراجعه کردند.

نگار خوشنویس در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از این تعداد سه هزار ۵۹۲ نفر زن و ۱۰ هزار و ۸۶ نفر مرد بودند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلامی از مراکز به طور میانگین بیشترین مراجعین در تیرماه با یک هزار و ۵۴۷ نفر و کمترین مراجعین مربوط به اسفند ماه با ۷۷۰ نفر بوده گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به گزارش واحد آمار اداره کل تعداد مراجعین نزاع نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که حدودا ۱۴ هزار نفر بوده است کاهش ۸ درصدی را نشان می دهد.

خوشنویس بیان کرد: بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی استان و حتی کشور نزاع و درگیری است و افراد بعد از مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و صدمات برای آنها گوهی صادر می شود.

کد خبر 6097145

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • (ویدئو) چرا دولت سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی را اجرا نکرد؟
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • استقبال یک میلیون خانوار اصفهانی از کالابرگ الکترونیک
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است