Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:36:26 GMT

درخواست راه اندازی 5 واحد آهن اسفنجی در یزد را داریم

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۶۸۰۸

درخواست راه اندازی 5 واحد آهن اسفنجی در یزد را داریم

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی طالبی بعدازظهر شنبه در جلسه مشترک دستگاه‌های نظارتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد که با حضور وزیر صمت برگزار شد، بهترین تعامل در مجموعه دستگاه های دولتی، نظارتی، قضایی و بخش خصوصی در مورد رفع مشکلات بخش صنعت داریم و این امر سبب شده بسیاری از مشکلات در حیطه استانی رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امیدواریم با مصوبات این جلسه و طرح موضوعاتی که مطرح شد بتوانیم بخش قابل توجهی از مشکلات را برطرف کنیم

استاندار یزد از تعامل موثر و خوب بخش خصوصی که همواره در کنار دولت بودند و در سختی‌ها ایثارگرانه در کنار دولت حضور داشتند، قدردانی کرد و افزود: بخش خصوصی در شرایط کرونا بسیار مسئولیت پذیر در کنار ما بودند و کارهای بزرگی در کنار هم انجام دادیم.

طالبی تصریح کرد: حجم سرمایه گذاری هایی که اکنون در حال وقوع است و شاخص هایی که در این زمینه وجود دارد، نشان می دهد که دارای رتبه های برتر در بحث سرمایه گذاری هستیم و در بسیاری از تولیدات هم پیشتاز کشور هستیم.

وی ادامه داد: با وجود همه این مزایا، مشکلاتی از جمله بحث آب را داریم که امروز قرار است با تدبیر وزیر صمت، خط دوم انتقال آب از خلیج فارس را اجرایی کنیم و امیدواریم که یزد بتوانید در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کند.

طالبی عنوان کرد: در زمینه بحث اجتماعی معادن نیز تجربیات خوبی داریم و معادن و صنایع بزرگ ما کارهای ارزشمندی در کل استان انجام دادند و این مدل کمک می کند که مسئولیت اجتماعی را در همه بخش های استان به ویژه مناطق محروم تعمیم دهیم.

استاندار یزد در مورد بحث پتروشیمی و مشکلات این حوزه بیان کرد: امیدواریم مباحث این حوزه مورد بررسی قرار گیرد و در مصوبات این جلسه مدنظر قرار گیرد همچنین واحدهای نیمه کاره مثل فولاد میبد با تدابیر وزیر صمت به سرعت به چرخه تولید بازگردد.

وی افزود: در شهرستانهای محروم استانها نیازمند زیرساخت برای تشویق سرمایه گذاران هستیم و خواهشمندیم ۴۰ میلیارد تومان برای سال ۹۹ و ۴۰ میلیارد تومان هم در سال ۱۴۰۰ به استان از محل شهرکهای صنعتی بازگردد که بتوانیم زیرساختها را برای سرمایه گذاری صنعتی آماده کنیم.

طالبی در مورد خوراک شرکت های صنعتی و معدنی استان نیز افزود: واحدهای استان اکنون دچار کمبود هستند و امیدواریم تامین خوراک شهرستانهای اردکان و بافق جزو مصوبات جلسه باشد.

وی ادامه داد: برای تکمیل چرخه فولاد در استان درخواست پنج واحد آهن اسفنجی جدید در استان داریم که سرمایه گذاران آن اکنون پای کار هستند همچنین دو واحد تولید ورق که متقاضی سرمایه گذاری اکنون وجود دارد.

کد خبر 5151135

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد استانداری یزد استاندار یزد ویروس کرونا زلزله کرمانشاه بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه سی سخت اردبیل شهرستان کرج شهرکرد زمین لرزه بارش برف مشهد سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد

سرپرست واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی گفت: تعمیر واحد سیار فرآورشی (اسکید مونتد) با ظرفیت تولید بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت در روز با رعایت همه الزام‌های ایمنی و فنی پس از پنج سال انجام شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز اروندان، رضا طرفی درباره تعمیرات اساسی واحد سیار فرآورشی بیان کرد: با توجه به اینکه راهبری این واحد عملیاتی در سال ۱۴۰۲ به شرکت نفت و گاز اروندان تحویل شد، همسو با برنامه‌های کلان شرکت ملی نفت ایران برای برداشت هرچه بیشتر و افزایش تولید از میدان‌های مشترک، پس از تحویل‌گیری این تأسیسات از سوی مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، برنامه‌های تعمیرات اساسی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی با ظرفیت بیش از ۵۰ هزار بشکه نفت در روز، پنج سال عملیاتی بوده و پیش از این تعمیرات اساسی روی آن انجام نشده است، افزود: بر همین اساس، شرکت نفت و گاز اروندان برنامه‌های خود را برای اصلاح، تعمیر، نگهداری و بازرسی مخازن موجود به‌منظور افزایش تولید و کارایی بهتر تجهیزات فرایندی آغاز کرد.

سرپرست واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی گفت: در نشست‌های مشترک در همه بخش‌ها الزام‌های مورد نیاز در نظر گرفته شد و پس از صدور مجوزهای قانونی و دستورعمل‌های اجرایی و ایمنی از سوی مدیریت شرکت نفت و گاز اروندان به پیمانکار، کار تعمیرات اساسی از ۱۹ فروردین‌ امسال با نظارت و مدیریت ما آغاز شد.

طرفی با بیان اینکه تعمیرات اساسی روی پنج مخزن نفت شامل سه مرحله تفکیک‌گر و دو مرحله نمک‌گیر انجام شد، ادامه داد: مراحل تمیزکاری و تعمیر با خارج‌کردن ۶۰۰ قطعه داخلی آغاز شد و مرحله بستن آن‌ها طی روزهای اخیر پایان یافت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و راه‌اندازی دوباره ردیف نخست این واحد تصریح کرد: پیش از راه‌اندازی دوباره همه برنامه‌های ایمنی، PSSR (بازبینی ایمنی پیش از راه‌اندازی) و موارد مربوط به الزام‌های پیش از راه‌اندازی در نشست‌های تخصصی بررسی و با اجرای همه الزام‌های ایمنی دوباره راه‌اندازی شد.

سرپرست واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی اظهار کرد: در این تعمیرات اساسی ۶۰۰ مترمربع از مخازن و تجهیزات، ۶۰۰ قطعه، همه شیرآلات فرایندی، پمپ‌ها و دیگر تجهیزات مربوط به ردیف نخست کارخانه شست‌وشو، سرویس و تعمیر شد.

وی بیان کرد: در مدت این فرآیند، تعمیر همه مراحل کار با هماهنگی، نظارت بازرسی و اچ‌اس‌ئی انجام شد و هیچ‌گونه حادثه‌ای رخ نداد و رعایت نکات ایمنی را در درجه اول اهمیت کار قرار دادیم.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • واحد سیار فرآورشی آزادگان جنوبی تعمیر شد
  • هزینه راه اندازی باشگاه بدنسازی در سال ۱۴۰۳
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • معرفی شرکت احیا استیل فولاد بافت
  • ◄ ناچار به خروج کامل از صنعت حمل و نقل ریلی خواهیم بود