Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با بیان این‌که مرزهای غربی با کشور عراق بسته شده است، گفت: ویروس انگلیسی در کل کشور در چرخش است و گرفتاری عمده‌ای در خوزستان پیدا کرده‌ایم.

به گزارش تسنیم؛ سعید نمکی درباره ویروس کرونای انگلیسی اظهار کرد: ویروس فراتر از مواردی است که قبلاً گفته شده است، این ویروس انگلیسی در کل کشور در چرخش است، هفته گذشته گزارش‌هایی از ابتلا و مرگ و میر در قزوین و البرز داشتیم؛ هفته گذشته به استان قزوین سفر کردم و تصمیمات خوبی گرفته شد و با کمک و پشتکار شبانه‌روزی همکاران در البرز و قزوین، ما وضع را در این دو استان ثابت می‌بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گرفتاری عمده‌ای در خوزستان پیدا کرده‌ایم، متاسفانه در شادگان به عنوان اولین کانون و سپس در رامهرمز، اهواز و آبادان، به شدت گرفتار ویروس کرونای انگلیسی شده‌ایم، این ویروس سرکش‌تر و مهاجم‌تر از ویروس قبلی است برخلاف حرفی که ابتدا انگلیسی‌ها میز‌دند، ویروس انگلیسی ابتلا و بیماری‌زایی و مرگ بالاتری نسبت به ویروس ووهان دارد‌.

نمکی با بیان این‌که امروز در ستاد ملی مدریت کرونا اختیارات خوبی به استاندار خوزستان و رییس دانشگاه داده شد، تصریح کرد: کانون اصلی گرفتاری ما با ویروس انگلیسی مسافرانی بودند که از کشور همسایه ما عراق می‌آمدند. ما مرزها را بستیم و تا اطلاع ثانوی عبور و مروری در این مرزها نخواهیم داشت؛ من از وزیر کشور خواستم که مرزهای کشور ما به عراق از ایلام و کرمانشاه نیز بسته شود و تصمیم گرفتیم که پروازهای استان خوزستان را مدیریت کنیم.

وزیر بهداشت گفت: قرار شد مسیر رفت و برگشت قسمت‌های شمال و شرق استان خوزستان که تا الان گزارشی از آلودگی به ویروس جهش یافته از این قسمت‌ها نداشته‌ایم به قسمت‌های دیگر قطع شود.

نمکی خاطرنشان کرد: استان‌هایی مانند هرمزگان، ایلام، بوشهر، اصفهان و چهار محال و بختیاری که معمولاً پس از بروز خیز جدید بیماری در استان خوزستان گرفتار می‌شوند باید به شدت مراقبت کنند.

وی با تأکید بر این‌که مردم باید به شدت مراقب باشند، یادآور شد: متاسفانه آنچه پیش بینی می‌کردیم محقق شد و در دام ویروس وحشی‌تر گرفتار شدیم اما نباید وحشت کنیم زیرا تنها راه مقابله با این ویروس سرکش، رعایت پروتکل‌هاست، رابطه مستقیمی بین کاهش رعایت پروتکل‌ها و افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر وجود دارد و میزان رعایت پروتکل‌ها در خوزستان به زیر 10 درصد رسیده بود.

لینک کوتاه: asriran.com/003ElE

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ویروس انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران

نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق از فدراسیون تیراندازی ایران، سالن‌های تیراندازی و سایت اهداف پروازی بازدید کردند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تیراندازی، خضیه عباس و علی حسون، نمایندگان فدراسیون تیراندازی عراق صبح امروز (پنجشنبه 13 اردیبهشت) با حضور در فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن دیدار با مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون از زیر ساخت‌های تیراندازی ایران شامل سایت اهداف پروازی، سالن‌های 10 متر و 25 متر و فینال بازدید کردند.

خضیه عباس در این دیدار عنوان داشت: ایران و عراق دو کشور مسلمان هستند و ما  یک مذهب داریم. ایران در تیراندازی پیشرفت زیادی داشته و ما در فدراسیون تیراندازی عراق به کمک شما نیاز داریم. باعث افتخار است که در راه پیشرفت خود از شما کمک بخواهیم.

وی در ادامه افزود: در رشته تفنگ یک دختر تیرانداز عراقی به نام زینب با وایلد کارت فدراسیون جهانی جواز حضور در المپیک پاریس را به دست آورده است، اما او مربی حرفه‌ای ندارد. درخواست داریم در این مورد به ما کمک کنید.

مرتضی قربانی، رئیس فدراسیون تیراندازی کشورمان ضمن خوشامدگویی به نمایندگان فدراسیون عراق و تاکید بر ارتباط نزدیک دو کشور اظهار داشت: کاملا آماده هستیم که به تیراندازی عراق کمک کنیم و در خصوص مربی نیز حتما همکاری نزدیکی با شما خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»