Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا؛ اجرای گروه نوای سمیره از لرستان نخستین اجرایی بودکه عصر امروز (شنبه دوم اسفند) در روز پنجم جشنواره پخش شد.

گروه موسیقی نوای سِیمره که مخاطبانش راس ساعت ۱۷ امروز شاهد پخش اجرایش بود، در سال ١٣٩١ به سرپرستی مهران غضنفری آغاز به‌کار کرد. این گروه از بدو تشکیل تاکنون در جشنواره‌های مختلف داخلی متعددی شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه در چهار دوره از جشنواره‌ی‌ موسیقی فجر، جشنواره‌ی ملی خنیاگران انقلاب (خرم آباد۱۳۹۱)، جشنواره‌ی آواهای حماسی (قصرشیرین ۱۳۹۱) و جشنواره‌ی ملی موسیقی خلیج فارس (کرمان ۱۳۹۲) که در همه‌ی آنها موفق به کسب مقام نخست شده شرکت کرده است.

. گروه نوای سیمره، در طی فعالیت حرفه‌ای خود، در برنامه‌های مختلف تلویزیونی اجرا داشته‌ و تاکنون آلبوم موسیقی نیز منتشر کرده‌ است. علاوه‌ بر این، مهران غضنفری، سرپرست این گروه، دارای سه مقام اول آهنگسازی و چهار مقام اول خوانندگی در جشنواره‌های ملی است.

اعضای این گروه عبارتند از: مهران غضنفری شاعر، آهنگساز و خواننده، اکبر خسروی نوازنده  بم‌تار، علیرضا کاظمی نوازنده سنتور و تنظیم کننده قطعات، سبحان امرایی نوازنده کمانچه،  علی الواری نوازنده سرنا و حسین مرادی نوازنده تنبک.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر در یک نگاه 

در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر و در بخش غیر رقابتی ۱۰۰ گروه موسیقی در حوزه موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک و تلفیقی از طریق فراخوان ثبت نام کردند که در مرحله نخست ۶۱ گروه انتخاب شدند و در نهایت ۱۰ گروه برای اجرا به جدول جشنواره راه یافته اند.

با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و اضافه شدن بخش رقابتی، جدول برنامه ها تغییرات اجرایی نسبت به جشنواره های قبل دارد. بر اساس تقسیم‌بندی هیات انتخاب در هر بخش، ۴۰ درصد گروه‌ها از بخش فراخوان و ۶۰ درصد گروه‌ها با تایید هیات انتخاب به جشنواره دعوت شدند.

تجلیل از چهار هنرمند موسیقی کشورمان بانو ملیحه سعیدی و آقایان احمد علی راغب، حسن ناهید و محمدرضا اسحاقی گرجی از جمله برنامه‌های جنبی این دوره از مهم ترین رویداد موسیقی کشورمان خوهد بود.

این دوره از جشنواره از تاریخ ۲۸ بهمن ماه آغاز شده و تا کنون اجرای ۲۳ گروه و هنرمند ایرانی و خارجی از طریق مجازی و از طریق پلتفرم‌های سایت رسمی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، انجمن موسیقی ایران و تیوال، نواک، تماشا خونه و گپ فیلم پخش شده است.

سی و ششمین دوره از جشنواره موسیقی فجر در تاریخ ۴ اسفند ماه خاتمه خواهد یافت.

برچسب‌ها جشنواره موسیقی فجر انجمن موسیقی ایران محمد اله یاری دهه فجر پروندهٔ خبری همگام با سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر انجمن موسیقی ایران محمد اله یاری جشنواره موسیقی فجر انجمن موسیقی ایران محمد اله یاری دهه فجر اخبار کنکور سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر جشنواره ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس از ۳۱ فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.

 جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه ۷ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.

وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره ۸۱ اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور ۳۰ ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.

وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره‌های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • فیلمی از سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی