Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@22:18:33 GMT

نارضایتی زلزله‌زدگان سی‌سخت از نحوه رسیدگی‌ به مشکلاتشان+فیلم

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۷۱۹۹

نارضایتی زلزله‌زدگان سی‌سخت از نحوه رسیدگی‌ به مشکلاتشان+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ با وجود گذشت سه روز از زلزله سی سخت، وضعیت نامناسب رسیدگی به زلزله زدگان، موجب نارضایتی مردم سی سخت را فراهم آورده است.

کمبود چادر جهت اسکان موقت، یکی از گلایه های مردم در روزهای اخیر بوده و اهالی سی سخت نسبت به آمار تعداد خانه های تخریبی اعلام شده توسط دستگاه های اجرایی معترض هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نحوی که در مقابل آمار ۴۰۰ خانه اعلام شده از سوی این مراجع، اهالی سی سخت معتقد به تخریب ۳۰۰۰ واحد مسکونی هستند.

این دلخوری از مسئولان محلی به نحوی بود که امروز و در کنار استقبال گرم مردم از آیت الله رئیسی و ابراز امیدواری نسبت به پیگیری ها و نظارت های دستگاه قضایی، مردم سی سخت اجازه صحبت به مدیران استانی را که به همراه رییس قوه قضاییه به سی سخت سفر کرده بود ندادند.

با این حال آیت الله رئیسی با ابراز همدردی با مردم آسیب‌دیده سی‌سخت تصریح کرد: رفع سریع مشکلات مردم سی‌سخت نگرانی همه مسئولین است.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مشکلات و مطالبات مردم سی‌سخت را به مسئولان بالا منتقل می‌کند از وزیر دادگستری درخواست کرد که مشکلات مردم را به هیئت دولت نیز منتقل کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله قوه قضاییه دستگاه قضایی زلزله سی سخت سی سخت کهکیلویه بویر احمد مردم سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه، «اطاله در فرآیند دادرسی» در کنار دو چالش «غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی» و «اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام» از جمله موانعی است که در مسیر تحقق مأموریت اول قوه قضاییه در زمینه «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات»، قرار دارد.

سند تحول برای «اطاله در فرآیند دادرسی» هفت علت شناسایی کرده است. این عوامل عبارتند از: ۱- کثرت و افزایش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه، ۲-و جود زمینه‌های خطا در پذیرش، ۳- تجدید رسیدگی ناشی از ضعف در شیوه ابلاغ، ۴- فقدان زیرساخت‌های لازم برای فصل خصومت، ۵- نظارت ناکافی بر زمان رسیدگی به پرونده، ۶- حجم بالای ادعاهای مربوط به اعسار، ۷-و جود پرونده‌های دارای خواهان یا شاکی متعدد.

سند تحول قضایی، راهبرد «ایجاد سازوکارهای انگیزشی و حقوقی مناسب برای تحقق فصل خصومت» را برای رفع عامل فقدان زیرساخت‌های لازم برای فصل خصومت، ارائه داده است و دو راهکار برای اجرای این راهبرد مشخص کرده است.

راه‌های ایجاد سازوکارهای مناسب برای تحقق فصل خصومت در سند تحول

سند تحول قضایی دو راهکار اجرایی به‌منظور ایجاد سازوکارهای انگیزشی و حقوقی مناسب برای تحقق فصل خصومت، مشخص کرده است.

راهکار اول: تدوین شاخص‌های ارزیابی عملکرد قضات و کارکنان در موضوع فصل خصومت و ایجاد سازوکار انگیزشی و ارائه مشوق‌های مؤثر برای تحقق حداکثری فصل خصومت، افزایش صدور آراء ماهیتی و کاهش صدور قرارهای شکلی در مراجع قضایی.

متولی اجرای این برنامه، دادگستری استان‌ها، دیوان‌عالی کشور، دادستانی کل کشور، دادسرای انتظامی قضات، معاونت راهبردی و معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه است و مهلت اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۳ است.

راهکار دوم: تسهیل فرآیندها و تدوین قوانین و مقررات لازم به‌منظور توسعه فصل خصومت، افزایش صدور آراء ماهیتی و کاهش صدور قرارهای شکلی از قبیل قرارهای رد دعوا، عدم استماع دعوا و عدم صلاحیت.

مسوولیت اجرای این راهکار با معاونت حقوقی و امور مجلس، دیوان‌عالی کشور و دادستانی کل کشور و مهلت زمانی اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۵ است.

کد خبر 6092690

دیگر خبرها

  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد/ تشکیل پرونده برای چهره‌هایی که اهمیت عملیات وعده صادق را به مخاطره انداخته بودند/ تشریح آخرین وضعیت پرونده باغ ازگل/ کشف جرم جدید در پرونده چای دبش
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • راهکار های سند تحول قضایی برای تحقق فصل خصومت
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار