Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل گفت: تدوین لغت‌نامه ترکی آذربایجانی خدمتی بزرگ به امنیت کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی امروز در حاشیه آیین رونمایی از لغت‌نامه ترکی آذربایجانی اظهار داشت: تدوین این لغت‌نامه خدمت بزرگی برای امنیت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خدمت بزرگ به امنیت کشور اگر از تلاش‌هایی که توسط نیروهای عزیز امنیتی در موضوع اقوام صورت گرفته بالاتر نباشد کمتر نیست، امروز خدمت بزرگی به امنیت کشور کردیم.

وی تصریح کرد: با تدوین این لغت‌نامه دیگر جایی برای  نقد و گلایه در باب زبان نیست. جمهوری اسلامی خدمت بزرگی به زبان مادری ما کرد انقلاب ما انقلاب آرمانی است مقام معظم رهبری فرمودند ملت ما باید آرمانی  فکرکنند. اگر در دنیا از ما بپرسند نظام  آرمانی شما در راستای مدیریت اقوام چه کرده است تا برای سایر کشور ها الگو باشد؟ این لغت‌نامه نمونه بسیار خوبی برای پاسخ به آن سوال است. 

ویژگی های آموزشگاه خوب برای آموزش زبان ترکی استانبولیانتشار کتاب «عمر خیام» به زبان ترکی استانبولی

امام جمعه اردبیل گفت: به برکت جمهوری اسلامی کلمات جمع‌آوری شد تا از بین نروند و درمحاوره جمعیت عظیمی مورداستفاده قرار گیرد و این فقط کار فرهنگی نیست بلکه در عین حال خدمت بزرگی برای امنیت کشور عزیزمان ایران است همه و به ویژه مسئولانی که در ضرورت چنین اقدامات فرهنگی شبهه دارند توجه کنند که دشمنان ما برای ظرفیت تعدد اقوام در ایران سرمایه‌گذاری بسیاری کرده‌اند.

وی گفت: نیروهای فرهنگی به نیکی می‌دانند که چه خدمت بزرگی اتفاق افتاده است. آنهایی که در ستاد نشسته‌اند و از صف خبر ندارند شاید انتقاداتی داشته باشند اما آنها به عمق قضیه توجه ندارند. بنده اکنون این احساس را دارم که ما به کشور، ملت، تمامیت ارضی، آینده و مدنیت کشور بزرگترین خدمت را با  انجام داده‌ایم. بعد از این رویداد مهم که لبیک نظام به نیاز فطری انسان‌ها بود به خودی خود مرزبندی درست می‌شود در یک طرف مرز کسانی هستند که واقعا درد زبان را داشتند و حالا می‌بینند که این آرزوی مبارک برآورده شده و آنها مقضی المرام شده‌اند و طبعاً این‌ها تشکر و قدردانی می‌کنند در طرف دیگر مرز کسانی هستند که زبان و قومیت را بهانه کرده بودند و حالا ماهیت آنها کاملا رو می‌شود.

عاملی عنوان کرد: آرزوی من این است که مسئولان به این حرکت ارزشمند توجه کنند و آن را قدر بدانند. مقام معظم رهبری فرمودند "گناه یک مسئول با فرد عادی فرق می‌کند گناه مسئول این است که در فرصت مناسب کاری که باید می‌کرد نکند و فرصت از دست برود" و ما از فرصت استفاده کردیم و این اقدام فرهنگی خطیر را با خرد جمعی انجام دادیم اگر بنده در مسئولیت خویش به امنیت کشور خودم حساس نباشم راه را خطا رفته‌ام.

وی افزود: از تمامی عزیزانی که دست‌اندرکار این حرکت بودند قدردانی می‌کنم، از وزیر ارشاد تشکر می‌کنم که محبت‌های ایشان کمک بزرگی برای پیشبرد امر بود، از استاندار، دانشگاه محقق اردبیلی، میراث فرهنگی، حوزه هنری، نهاد کتابخانه استان، هئیت علمی لغت‌نامه، مدیریت سابق ارشاد، سازمان صدا و سیمای استان و از سایر عزیزانی که فعالیت کردند ‌تشکر می‌کنم‌ همچنین از محققین  استان‌های آذربایجان شرقی و غربی که جمع‌آوری چندین ساله خود را سخاوتمندانه در اختیار این مجموعه قراردادند تشکر می‌کنم.

عاملی در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم خداوند متعال این حرکت را به عنوان حسنه و به عنوان یک خدمت تاریخی به امنیت، استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور اسلامی از ما قبول کند و همه ما را به وظیفه خویش آشنا و عامل قرار دهد.

انتهای‌پیام/131/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امنیت کشور خدمت بزرگی لغت نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ با تاکید بر اینکه به‌روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه های کشور است، گفت: نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، سردار احمد نورعلی در دیدار با محسن مزجی، رئیس حراست کل وزارت ورزش و جوانان با تقدیر از همکاری نزدیک کارکنان این وزارت با کارکنان تیپ ویژه تهران در برقراری نظم و امنیت مسابقات ورزشی در استان تهران اظهارکرد: همکاری و همیاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در طول برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال باعث ایجاد محیطی امن و عاری از هرگونه تنش بر روی سکوها برای شهروندان عزیز تهرانی شده و پلیس نیز تمام توان و همکاری خود را برای دستیابی به این امر مهم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برقرای امنیت و آرامش بر روی سکوهای ورزشگاه‌ها یک کار بسیار تخصصی است افزود: امروزه با پیشرفت علم و فناوری، پلیس نیز در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته و در اکثر نقاط نظارت‌های خود را هوشمندانه و سیستمی کرده است که این خود باعث سهولت در رفت و آمد و رضایت کامل شهروندان شده است و از طرفی نیز کیفیت کار پلیس را نیز ارتقاء بخشیده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ ادامه داد: به روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه‌های کشور بوده و نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها  کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

نورعلی صبر و بردباری نیروهای پلیس و دستگاه های اجرایی و نظارتی را در برقراری امنیت در ورزشگاه ها بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ورزشگاه بزرگ آزادی با شرایط خاص خود و مسابقات پر تماشاگر خود در طول سال نیازمند حضور پررنگ کارکنان تیپ ویژه تهران بزرگ بوده و در همین راستا کارکنان این فرماندهی از ساعات اولیه قبل از شروع مسابقات در ورزشگاه آزادی حضور یافته و برقراری امنیت را به دست می‌گیرند.

مزجی، مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان تهران ضمن تقدیر از حضور فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در این وزارتخانه؛ گفت: امنیت، الفبای برگزاری مسابقات ورزشی در جهان است و امروز شاهد برگزاری مسابقات مختلف در استادیوم های ورزشی سراسر کشور هستیم و امنیت این ورزشگاه ها را مدیون حضور پررنگ و همیشگی کارکنان فرماندهی یگان های ویژه انتظامی کشور هستیم.

وی در ادامه این دیدار از حضور همیشگی و به موقع کلیه کارکنان فرماندهی یگان های ویژه انتظامی کشور در برقراری امنیت ورزشگاه های کشور تشکر کرده و گفت: تعاملات خوبی بین فرماندهی تیپ ویژه تهران بزرگ و وزارت ورزش وجود دارد که نتیجه این قبیل ارتباطات نزدیک، منجر به برگزاری هرچه بهتر مسابقات و برقرای امنیت و در نهایت رضایت تماشاگران شده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: قهرمانان واقعی در همه عرصه ها شهدای عزیزمان هستند و امروز هر چه داریم از برکت خون پاک این عزیزان بوده و باید نام و یاد شهدا را به عنوان یک فعالیت فرهنگی به جوانان بیاموزیم زیرا این جوانان، اگر در مسیر درست و فرهنگ سازی دینی قرار بگیرند رهروان حقیقی همان شهدا هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • ببینید | ناگفته‌های فردیون جیرانی از خدمت بزرگ عباس کیارستمی به سینما
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت
  • برقراری و تامین امنیت ورزشگاه‌ها با استفاده از دوربین‌های هوشمند پلیس
  • امنیت خوبی در منطقه خلیج فارس برقرار است
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده