Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیین اختتامیه جشنواره چهارگانه بسیج هنرمندان، به ترتیب در بخش‌های مختلف عکس، خوشنویسی، هنرهای تجسمی و نمایش امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار شد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا به خصوص ۱۱ شهید هنرمند استان فارس گفت: هر ایده و اندیشه و انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید میکائیلی با اشاره به اینکه یکی از اهداف سازمان بسیج هنرمندان راه‌اندازی نهضت تولید آثار فاخر با زبان هنر است، افزود: رویکردهای این سازمان تربیت محوری، آموزش محوری و تولیدمحوری است تا بتوانیم هنرمندان را در شبکه‌سازی منسجم گرد هم آورده و از ظرفیت آنها بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: با توجه به در پیش رو بودن هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت شهید آوینی، برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به مستند روایت فتح مربوط به استان فارس اشاره کرد که در ۹ قسمت در هفته هنر انقلاب اسلامی رونمایی خواهد شد.

میکائیلی به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره‌های چهارگانه بسیج هنرمندان اشاره کرد و گفت: افتتاحیه این جشنواره‌ها که در هفته دفاع مقدس سال جاری کلید خورد، در سه بخش چهل سالگی دفاع مقدس، سردار سلیمانی و تجلیل از مدافعان سلامت و در ۴ گروه نمایش، عکاسی، خوشنویسی و هنرهای نمایشی برگزار شدند که امروز شاهد معرفی برگزیدگان هر بخش هستیم.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس گفت:‌ رویکرد این سازمان در سال ۱۴۰۰ تولیدمحور است که این مهم را با استفاده از ظرفیت انجمن‌های ده گانه بسیج هنرمندان دنبال خواهیم کرد.

جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه فجر فارس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی گفت: باید تلاش کنیم تا قدم‌های خوبی در راه اعتلای هنر متعهد برداریم.

امیر جاهدی با بیان اینکه زمانی عده‌ای می‌گفتند که هنر را نمی‌توان در کنار تعهد قرار داد اما رهبر معظم انقلاب فرمودند ۱۰۰ درصد هنر باید در کنار ۱۰۰ درصد اخلاق قرار گیرد،‌ گفت: شهید آوینی در باب هنر غرب می‌گوید این هنر شیطانی است یعنی هنری که تعهد ندارد هنر شیطانی است.

وی بیان کرد: وقتی که تعهد اسلامی و انقلابی در کنار ذوق هنری قرار می‌گیرد شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود که نظیر آن شهید آوینی است و باید تلاش کنیم تا این مسیر را تقویت کنیم.

مسئول اقشار بسیج سپاه فجر فارس با بیان اینکه بسیج هنرمندان خود را مکلف و ملزم می‌داند که در راستای ترویج هنر متعهد در جامعه گام بردارد، گفت: همچنین این سازمان خود را همکار سایر دستگاه‌های فرهنگی می‌داند چرا که با هم افزایی می‌توان کارهای فاخری برای اعتلای هنری متعهد انجام داد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در این مراسم گفت: امروز شاهد تعدد و تکثر مراکز هنری در بخش آموزش عالی و کوتاه مدت هستیم اما بعد از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، چه در بعد هنرمندان چه آثار هنری تولید شده، شاهد آن تحولی که در سطح هنر به دنبالش بودیم، نیستیم البته برخی افراد به‌ صورت خودجوش اقداماتی انجام می‌دهند اما آن هنر دینی که رهبر معظم انقلاب از آن یاد کرده‌اند هنوز تحقق پیدا نکرده است.

بهروز مرامی به برگزاری جشنواره‌های چهارگانه بسیج هنرمندان اشاره و بیان کرد:‌ برای تولید آثار هنری متعهد نیاز به چنین جشنواره‌هایی داریم که به هنرمندان خط دهد و آثاری را تولید کند که حرف نویی برای گفتن داشته باشند.

وی اظهار کرد:‌ در برخی از جشنواره‌های هنری شاهد یک خط فکری حاکم بر آنها هستیم و اگر کسی در هنرش از این فرمول تخطی کند و شاخص‌ها را رعایت نکند، اثر هنری به حساب نمی‌آید اما این جشنواره‌های چهارگانه که توسط بسیج هنرمندان اجرا می‌شود می‌تواند آن خط فکری را بشکند و در ادامه با تربیت نسل هنرمند متعهد، به مقصد و هدف خود نزدیک شود.

معاون امور هنری و سینمایی ارشاد فارس ضمن گرامیداشت یاد شهید آوینی گفت: این شهید بزرگوار ثابت کرد که با مدرن‌ترین هنر که هنر سینما است، می‌توان آثار هنری متعهد را خلق کرد و خط مشخصی را بین آثار مستند دینی، اسلامی و غیراسلامی مشخص نمود.

وی با بیان اینکه اگر هنر را زائیده تخیل افراد بدانیم، هرچه روح هنرمند پاک‌تر باشد، تخیل پاک‌تری به دنبال دارد و این تخیل پاک می‌تواند آثار هنری متعهدتری را خلق کند، ابراز امیدواری کرد: با حمایتی که از هنرمندان این حوزه می‌شود بتوان کمک شایانی برای نسل از هنرمندان متعهد را رقم زد گرچه هم‌اکنون این اتفاق در برخی از جشنواره‌های هنری مثل جشنواره فیلم فجر در حال رخ دادن است و قریب ۴ الی ۵ سال است که نسل جدیدی از فیلمسازان با دغدغه‌های انقلابی و اسلامی خود فیلم‌هایی می‌سازند که قبلاً به این ابعاد پرداخته نشده است، اگر چه تعداد این فیلم‌ها کم است اما شاهد این موج در جشنواره فیلم فجر هستیم و امیدواریم ادامه داشته باشد.

مرامی پیشنهاد داد تا برای تداوم و تقویت این برنامه‌ها یک دبیرخانه برای جشنواره‌های هنری چهارگانه بسیج هنرمندان تشکیل شود تا اجرای برنامه‌ها بسیار مناسب اجرا شوند.

اسامی برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره‌ها به شرح زیر اعلام شده است:

جشنواره عکس «نگار عاشقی»: امیرصادقیان در بخش دفاع مقدس، اول

احمدرضا مداح در بخش کرونا و کمک‌های مومنانه، اول
امیرحسین یوسفی در بخش حاج قاسم سلیمانی، اول

جشنواره خوشنویسی «مشق مقاومت»: نستعلیق: رضا اعظمی از شیراز، اول
حسین داوودی از کازرون، دوم
محمدصادق عادل از شیراز، سوم
محمدرضا صفاییان از آباده، سوم

نسخ: امیر پژمان از استهبان، اول
زهرا زارعی از شیراز، دوم
شهلا امینی از لارستان، سوم

شکسته: مجتبی رحم‌دار از فسا، اول
محمدحسین کوثری از اقلید، اول
معصومه بهمن از صفاشهر، سوم

ثلث: سعیده جاویدی آزاد از استهبان، اول
امیر پژمان از استهبان، دوم
مهدی افروغ از خرم‌بید، سوم

جشنواره هنرهای تجسمی «دفاع عاشقانه»:
پوستر: محمدعبدالعلی‌زاده از لامرد، اول
احمدرضا صادقیان از شیراز، دوم
علی‌رضا رحیمی از شیراز، سوم

نشانه نوشته و تایپوگرافی: زهره شریفی از شیراز، اول
محمدحسین رئیسی از شیراز، دوم
فرزانه کلانتری از شیراز، سوم
سمانه علی‌زاده از شیراز، سوم

تصویرسازی: فاطمه متأله از شیراز، دوم

نقاشی خط: علی اوجی از شیراز، اول
محمدرضا صفائیان از آباده، دوم
مهران شیرالی از شیراز، سوم

جشنواره نمایش «سروقامتان»:
کارگردانی: مجتبی حسینی از قیر و کارزین

نویسنده: کامران شهلایی از شیراز

بازیگری مرد: مسلم رستمی از نورآباد و فرزاد لطفی از قیرو کارزین

بازیگری زن: سارا ظریف صنایعی و نگین منصور صفاییان

اثر ویژه: قاسم مرادی دهقی

هنرمند آینده: ستایش شجاعی

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: جشنواره های چهارگانه برگزیدگان جشنواره های چهارگانه سازمان بسیج هنرمندان هنری متعهد جشنواره ها شهید آوینی آثار هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید

تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران، امروز به مصاف قرقیزستان می‌رود.

طرفداری | اعضای تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران، پس از پیروزی پر گل مقابل تاجیکستان در رقابت‌های آسیای مرکزی (کافا)، به دعوت سفارت ایران، میهمان سفیر کشورمان در تاجیکستان بودند.

در این نشست که به صرف شام برگزار شد، سفیر ایران در تاجیکستان ضمن تشکر و قدردانی از کادر فنی و بازیکنان، برای ملی پوشان در آخرین دیدار از این تورنمنت که امروز، یک‌شنبه ۹ اردیبهشت برابر قرقیزستان برگزار می شود، آرزوی موفقیت کرد.

دیدار تیم ملی فوتبال دختران زیر ۱۸ سال ایران مقابل قرقیزستان، از ساعت ۱۳:۳۰ امروز به وقت ایران برگزار خواهد شد. دختران ایرانی طی سه بازی گذشته خود موفق به کسب ۳ پیروزی شده‌اند.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • رونمایی از پوستر رویداد ملی وعده صادق در آئینه هنر
  • جشنواره «هات‌داکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاری‌های تهدید کننده
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید