Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کنفرانس بین المللی آزادی مذهب و حقوق اقلیت‌ها روز شنبه به میزبانی کاخ ریاست جمهوری پاکستان در شهر اسلام‌آباد و با حضور «عارف علوی» رئیس جمهوری این کشور، «پیر نور الحق قادری» وزیر امور مذهبی پاکستان، سفیر اتحادیه اروپا در این کشور، مقامات پاکستانی، دیپلمات‌های خارجی و شخصیت‌های مذهبی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری پاکستان به عنوان سخنران اصلی این برنامه، تصویب لایحه جنجالی در پارلمان فرانسه با هدف تشدید نظارت بر مساجد و مسلمانان این کشور را بشدت مورد انتقاد قرار داد و آن را مغایر با منشور سازمان ملل و روح هماهنگی اجتماعی که اروپا مدعی موجودیت آن در جامعه است، دانست.

وی خطاب به رهبران فرانسه گفت: شما باید مردم را گرد هم آورید نه این‌که به روش‌های خاص به دنبال سرکوب یک مذهب باشید.

عارف علوی از دولت فرانسه خواست تا تبعیض علیه جامعه مسلمانان این کشور را در قانون نگذارد در غیر این صورت چنین اقداماتی پیامدهای جدی به شکل نفرت و خشونت خواهد داشت.

وی هشدار داد که اقدامات اسلام ستیزانه فرانسه باعث ایجاد محیطی مملو از خصومت و ترویج تصور اشتباه درباره اسلام میان مردم می‌شود، البته این آسیب ممکن است در حال حاضر مشهود نباشد اما در نهایت ختم به یک سناریوی وحشتناک به صورت نفرت و خشونت خواهد شد.

رئیس جمهوری پاکستان افزود: ما بارها به کشورهای غربی گوشزد کرده‌ایم که اسلام هراسی و یا توهین به ساحت مقدس حضرت محمد مصطفی (ص) به بهانه آزادی بیان احساسات تمام امت اسلامی را جریحه دار می‌کند زیرا آنان تحمل توهین به مقدس‌ترین شخصیت دین خود را ندارند.

وی تاکید کرد که دولت پاکستان متعهد به حفظ حقوق اقلیت‌ها در این کشور، ترویج صلح و هماهنگی میان ادیان است.

براساس این گزارش، دولت پاکستان قرار است مطالبه گروه‌های مذهبی این کشور مبنی بر برخورد جدی دیپلماتیک و سیاسی با اقدامات اسلام ستیزانه پاریس و همچنین اخراج سفیر فرانسه از پاکستان، را در پارلمان مطرح کند.

گروه نهضت تحریک لبیک، بزرگترین نهاد مذهبی در پاکستان که طی ماه‌های اخیر علیه اسلام هراسی در فرانسه، دست به تحصن و تظاهرات زده بود، قرار بود چهار روز پیش (۱۶ فوریه) درباره در اسلام آباد دست به تحصن بزند که با توافق میان معترضان و دولت، این گردهمایی اعتراضی به ۳۱ فروردین (۲۰ آوریل) موکول شد

دولت پاکستان بیست و هفتم آبانماه امسال خواسته اصلی هزاران نفر از معترضان به توهین شارلی‌ابدو به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) که در مجاورت اسلام‌آباد پایتخت این کشور دست به تحصن زده بودند، مبنی بر اخراج سفیر فرانسه و کاهش روابط دیپلماتیک با این کشور را پذیرفت و قول داد که این موضوع را در پارلمان ملی مطرح کند.

فراخواندن سفیر پاکستان از فرانسه و تحریم رسمی کالاهای فرانسوی در شهرهای پاکستان از دیگر مطالبات متحصنین بود که در توافق‌نامه مشترک میان نمایندگان دولت و معترضان قید شد.

«عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان چهارم آبانماه اظهارات و مواضع رییس جمهوری فرانسه درباره انتشار کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام را موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان جهان دانست و تاکید کرد: اظهارات مکرون باعث تشدید اسلام‌ هراسی و فضاسازی برای افراط‌گرایان می‌شود. 

برچسب‌ها اسلام هراسی فرانسه پاکستان سازمان ملل متحد عمران خان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسلام هراسی فرانسه پاکستان اسلام هراسی فرانسه پاکستان سازمان ملل متحد عمران خان اخبار کنکور جمهوری پاکستان رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است

به گزارش قدس خراسان، سیدصولت مرتضوی دوشنبه شب و در جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا (ع) با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام(ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

او افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفا نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار داشت: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

مرتضوی اظهار کرد: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

دیگر خبرها

  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!