Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@11:20:20 GMT

انتقاد تند ظریف به غرب

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۷۴۳۲

انتقاد تند ظریف به غرب

خبرگزاری فارس: «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران شامگاه شنبه در پیامی در توییتر به اقدام رژیم صهیونیستی در توسعه سایت هسته‌ای دیمونا اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «اسرائیل در حال توسعه دیمونا، تنها کارخانه بمب هسته‌ای منطقه است.»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه این پیام توییتری اکانت‌های توییتری رئیس جمهور آمریکا، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را مورد اشاره قرار داده و نام «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان را نیز در این پیام توییتری خود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف پس از اشاره به نام مقام‌های ذکر شده از آنها پرسید که آیا از این اقدام رژیم صهیونیستی به شدت نگران هستند؟

 گروه «پنل بین‌المللی مواد شکافت‌پذیر» تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرده که نشان می‌دهد، رژیم صهیونیستی مرکز تحقیقات هسته‌ای «نِگو» (نیروگاه هسته‌ای دیمونا) را توسعه داده است. (جزئیات بیشتر)

طبق این گزارش، ساخت و سازهای جدیدی در مجاورت نیروگاه هسته‌ای دیمونا و ایستگاه بازیافت هسته‌ای انجام شده است و برای آن، مساحتی به طول ۱۴۰ متر و عرض ۵۰ متر حفر شده و ماهیت این ساخت و سازها هنوز مشخص نیست.

طبق گفته اعضای این تیم، این فعالیت‌ها از اواخر سال ۲۰۱۸ یا اوائل ۲۰۱۹ آغاز شده و اکنون در حال پایان است و پیش از این نیز رصد نشده بود، چرا که آخرین تصویر از سایت هسته‌ای دیمونا طبق تصاویر گوگل ارث، به سال ۲۰۱۱ باز می‌گردد.

مرکز تحقیقات هسته‌ای «نِگو» (که به دیمونا معروف است) در دهه پنجاه قرن بیستم ساخته شد و تا سال ۱۹۸۶ نوع فعالیت آن مخفی بود تا اینکه یک دانشمند هسته‌ای رژیم صهیونیستی به نام «مردخای فعنونو» با فرار به انگلیس، دست به افشاگری زد.

وجود تعداد زیادی کلاهک هسته‌ای در این مرکز دیگر بر کسی پوشیده نیست، هرچند مقامات صهیونیستی سیاست سکوت را در این باره در پیش گرفته‌اند. مرکز بین المللی مطالعات صلح استکهلم در خرداد ماه گذشته فاش کرد که رژیم اسرائیل تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را به ۹۰ کلاهک رسانده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ظریف پیام توییتری رژیم صهیونیستی هسته ای دیمونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها

رئیس جمهور ترکیه گفت:این کشور، توقف و افشای نسل‌کشی فلسطینی‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی را در صدر اولویت های بین المللی اش قرار داده و با وجود فشارهای لابی جهانی صهیونیسم، از این موضع، دست برنخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از تعامل غرب با نسل‌کشی فلسطینی‌ها در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: مدعیان حقوق بشر در سراسر جهان، فقط نظاره‌گر نسل کشی بیش از ۳۵ هزار فلسطینی از جمله ۱۵ هزار کودک در نوار غزه هستند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: هیچکدام از سران کشورهای غربی، در مقابل صحنه‌های کشتار وحشیانه فلسطینی‌ها در غزه واکنشی نشان نداده‌اند و فقط تعداد کمی از افراد دارای ضمیر انسانی در این زمینه موضع‌گیری کرده‌اند و هیچ انسان غربی شجاعی خطاب به اسرائیل نگفته است که به کشتار و نسل کشی پایان دهید.

اردوغان تاکید کرد: ترکیه، توقف و افشای نسل کشی فلسطینی‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی را در صدر اولویت‌های بین المللی‌اش قرار داده و با وجود فشارهای لابی جهانی صهیونیستی بر این موضع خود تأکید دارد.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: تروریسم نازی‌های جدید که براساس دشمنی با مسلمانان و ترک‌ها استوار است به سطحی رسیده است که زندگی، امنیت و دارایی شهروندان منطقه را تهدید می‌کند.

رجب طیب اردوغان تأکید کرد: حمایت برخی از کشورهای اروپایی از جریانات راست‌گرای افراطی، یک فاجعه واقعی و ننگ و آبروریزی برای دمکراسی‌های غربی است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: ترکیه نه تنها به موضع‌گیری شجاعانه علیه اسلام ستیزی و بیگانه ستیزی پرداخته است، بلکه در جنگ غزه نیز که از هفت ماه پیش تاکنون ادامه دارد در این زمینه موضع‌گیری کرده است.

اردوغان افزود: ما همزمان با مخالفت‌مان با هرگونه اسلام ستیزی و نژاد پرستی فرهنگی، با هرگونه یهودی ستیزی نیز مخالف هستیم.

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تلاش‌ها برای جلوگیری از موضع‌گیری ترکیه گفت: به کسانی که اقدام به تخریب من و ترکیه می‌کنند اعلام می‌کنند هرگز نخواهند توانست با یهودی ستیز خواندن ترکیه، به اهدافشان دست یابند.

کد خبر 750138

دیگر خبرها

  • گروه حنظله دو مرکز در رژیم‌ صهیونیستی را هک کرد
  • ۲ مرکز در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
  • انتقاد «یائیر لاپید» از دخالت تندروهای صهیونیستی در ارتش
  • انتقاد اردوغان از بی‌تفاوتی غرب نسبت به نسل‌کشی در غزه توسط صهیونیست‌ها
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی برگزار خواهد شد
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ برگزاری جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی
  • غزه در دویست و نهمین روز جنگ؛ ۳۴۵۹۶ شهید، تخریب ۹۵ درصد تاسیسات و فقر ۹۰ درصدی
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ۱۵ شهید در حمله های رژیم صهیونیستی/لحظه بمباران منزلی در غزه+فیلم