Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در برخی رسانه‌ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه روز  ۱۵ بهمن ماه، خلبان شرکت هواپیمایی آسمان که از مبداء نجف در عراق به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران در حال پرواز بوده، با نزدیک شدن به یک منطقه نظامی در نزدیکی مقصد، دود و انفجاری را مشاهده کرده و به برج مراقبت فرودگاه مهرآباد اطلاع می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مکاتبه صورت گرفته، کاپیتان پرواز این مساله را پس از فرود به مدیر عملیاتی اطلاع داده و آن را با حادثه پیش آمده برای هواپیمای مسافربری اوکراین مقایسه کرده است چرا که به اذعان او هنگام کاهش ارتفاع «یک انفجار روی زمین همراه با دود بسیار زیاد» را مشاهده کرده است.

محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه برخی رسانه‌های خارجی سعی در ناامن جلوه دادن حریم هوایی ایران دارند، اظهار کرد: پس از بررسی این مسئله، نوار ویدئویی و مکالمات خلبان به این نتیجه رسیدیم که هواپیمای مورد نظر فاصله استاندارد را با منطقه داشته و هیچ گونه خطایی در زمینه هدایت و راهبری هواپیمای مورد نظر وجود نداشته است و این ادعا کاملا تکذیب می‌شود.

وی افزود: مشخصات این منطقه نظامی D۳N در همه نقشه های هوانوردی اعلام شده ودر دسترس همه خلبانان قرار دارد. از سوی دیگر در نوار مکالمات نیز خود خلبان اشاره می کند که فعالیت نظامی داخل خود منطقه است. بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: فاصله هواپیما تا منطقه نظامی مورد نظر مطابق استاندارد بوده و کاملا فاصله لازم را داشته است و نهایتا هم این پرواز بدون مشکل در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به زمین نشسته است.

ذیبخش گفت: نکته دیگر اینکه در بررسی نوار مکالمات بین برج مراقبت و خلبان، کنترلر فعال بودن منطقه را به اطلاع خلبان رسانده است و فعالیت‌های این منطقه در نقشه‌های هوانوردی نیز به صورت ۲۴ ساعته ثبت شده است اما خلبان باید این نکته را بداند که گزارش های ایمنی قبل از بررسی اجازه انتشار ندارد و این حرکت کاملا غیر حرفه ای انجام شده است.

کد خبر 586247 برچسب‌ها هواپیما - سازمان هواپیمایی کشوری هواپیما

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری هواپیما سازمان هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای خواب هولناک هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش

به گزارش «تابناک»، محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، ماجرای خواب عجیبی را تعریف می‌کند که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت آن را دیده و در خاطرات روزانه‌اش به آن اشاره کرده بود.

در فیلمی که از محسن هاشمی در فضای رسانه ای و مجازی منتشر شده، وی با خوانش قطعه ای از این خاطرات تعریف می‌کند: ساعت پنج صبح در حالی که رویای هولناکی می‌دیدم بیدار شدم. افرادی مرکب از مرد و زن و کودک بدون اجازه و اطلاع در محل اقامت که گاهی منزل‌مان و گاهی در محل‌های دیگر بود ورود می‌کردند. حرفی نمی‌زدند، اذیت هم نمی‌کردند و جواب سوالم را در مورد دلیل ورود و نحوه ورود نمی‌دادند. گاهی بیرون می‌رفتند و گاهی برمی‌گشتند و آخرین بار بی‌دلیل مشغول جابجا کردن وسایل زندگی من شدند، این اتفاق درحالی رخ داد که محافظان هم نبودند، می‌خواستم با آقای شجاعی، فرمانده محافظان، تماس بگیرم و اطلاع دهم، که میسر نمی‌شد. احتمالاتی در تعبیر این خواب به ذهنم می‌رسد، از خداوند برای رفع شرم استمداد کردم و صدقه ای در نظر گرفتم و پس از نماز مجدد خوابیدم.

وی در جواب به این پرسش که آیا مرحوم هاشمی، بعد از مشاهده این خواب، این اتفاق را با شما مطرح کردند یا خیر، پاسخ داد: بله اتفاقا چون با آقای مرعشی در سفر بودند، این موضوع مطرح شده بود، که بنده بعدا اطلاع پیدا کردم، اما مثل اینکه در آن زمان خیلی به این موضوع توجه نکرده‌بودند.

دیگر خبرها

  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • ماجرای خواب هولناک هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • اولین تصاویر از سقوط هواپیمای فوکر ۵۰ در کومور
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • سقوط کارگر شهرداری به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار