Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، مجید شایسته درباره افزایش آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان قاینات گفت: بیماری کووید ۱۹ از سال گذشته افت و خیزهایی را داشته که منجر به افزایش موارد ابتلا و به دنبال آن بستری‌ها و متاسفانه فوت شمار زیادی از هم استانی‌ها شده است.

وی اظهار داشت: از هفته آخر دی ماه و اوایل بهمن امسال روند افزایش نمونه‌گیری را در استان داشتیم و به دنبال آن افزایش موارد مثبت به خصوص در شهرستان قاینات را شاهد بودیم که افزایش موارد نمونه‌گیری در این شهرستان نسبت به بقیه مناطق استان خیلی شاخص است و این افزایش موارد منجر شد که در هفته دوم و سوم، افزایش بیماریابی را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: افزایش بیماریابی که در راستای طرح شهید سلیمانی هم بود، باعث شد که در بعضی از نقاط قاینات از جمله روستای پهنایی، شهر اسفدن، مرکز خدمات جامع سلامت چاهک و ۲ منطقه شهری در قاین محدوده مرکز جامع شهری روستایی امام علی (ع) قاین و مرکز جامع سلامت شهری روستایی امام خمینی (ره) قاین با توجه به افزایش نمونه‌گیری، تعداد موارد مثبت خیلی افزایش پیدا کند که قطعا در رنگ‌بندی‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: بیشترین گروه سنی درگیر ۲۰ تا ۶۰ سال بودند که گروه سنی فعال جامعه حساب می‌شوند و اگر در گروه سنی سالمند اتفاق بیفتد می‌تواند منجر به افزایش موارد بستری و مرگ شود.

شایسته درخصوص دلایلی که باعث افزایش موارد ابتلا در شهرستان قاینات شده است، گفت: به دنبال مساله عادی‌انگاری و اینکه وقتی رنگ‌بندی آبی (کم خطر) می‌شود فکر می‌کنیم همه چیز به حالت قبل برگشته، افت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزایش شب‌نشینی‌ها و تجمعات خانوادگی، برگزاری جلسات عزا و عروسی، بازگشایی مدارس، ارتباطات خاصی که شهرستان قاینات با استان خراسان رضوی دارد و اینکه در مسیر جاده ترانزیت است، وجود برخی صنایع از جمله کارخانه سیمان قاین که ارتباطات زیادی با سایر نقاط استان و کشور دارد، باعث افزایش موارد ابتلا در این شهرستان شده است.

وی تاکید کرد: عادی‌انگاری در هم استانی‌ها جدی گرفته شود تا شاهد افت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نباشیم و از هدف اصلی که کاهش مرگ و میر است، دور نشویم.

قاینات در حال حاضر تنها شهرستان نارنجی خراسان جنوبی است که از یک هفته قبل به دنبال افزایش موارد مثبت و بستری بیماران کرونایی از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد.

همچنین پنج شهرستان استان شامل بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و پنج شهرستان سربیشه، درمیان، بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت آبی (کم خطر) باقی ماندند.

تعیین رنگ شهرها متناسب با روند بیماری در هر شهر انجام می‌شود و قرار گرفتن در هر کدام از رنگ‌های چهارگانه (آبی، زرد، نارنجی و قرمز) براساس «تعداد موارد کرونا مثبت که در روز بستری می‌شوند به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت» است.

اولین مورد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان و آذر ماه ادامه یافت به طوری که آمار مبتلایان روزانه (۲۴ ساعت) سه رقمی و فوتی‌های کرونا در این استان دورقمی شد.

به دنبال اجرای محدودیت‌های جامع از اول آذر ماه و همراهی مردم و اصناف به تدریج موارد ابتلا به کرونا، بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها، تست‌های مثبت، موارد بستری و فوتی در خراسان جنوبی کاهش یافت.

براساس مصوبه‌ای که از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شد، با توجه به رنگی که وضعیت شیوع کرونا در شهرهای مختلف را نشان می‌دهد، برای فعالیت چهار گروه شغلی تصمیم‌گیری می‌شود.

مشاغل به چهار گروه تقسیم شده‌اند و براساس وضعیت شهرها به فعالیت خود ادامه می‌دهند برای مثال در شرایط سفید و قبل از آن آبی هر چهار گروه فعالیت دارند و در شرایط زرد، گروه شغلی چهار از فعالیت منع شده است.

همچنین در شرایط نارنجی (پرخطر) گروه سه و چهار مجاز به فعالیت نیستند و در شرایط قرمز (خیلی پرخطر) فقط گروه شغلی یک (مشاغل ضروری) می‌تواند فعالیت کند.

براساس مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا تردد شبانه در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن آنها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا خود مراقبتی قاینات خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی علائم کرونا پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خود مراقبتی قاینات ویروس کرونا خود مراقبتی قاینات خراسان جنوبی دانشگاه های علوم پزشکی علائم کرونا اخبار کنکور شهرستان قاینات خراسان جنوبی افزایش موارد موارد ابتلا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۷۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رییس‌السادات صبح سه‌شنبه در نشست منطقه دو نظام‌های بهره‌برداری که به میزبانی استان فارس در حال برگزاری است گفت: نشست‌های منطقه‌ای و انجام بازدید کارشناسی در استان‌های مختلف سبب افزایش تعاملات و انتقال تجربیات شده و انتظار می‌رود انجام فعالیت‌ها به صورت شبکه‌ای از سطح ملی تا شرکت انجام شود تا شاهد افزایش قدرت و موفقیت بیش از پیش در اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی‌های تولید باشیم.

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی ایران با بیان اینکه افزایش تعاملات، تبادل تجربیات و اطلاعات راهی مؤثر برای هم افزایی در توانمندسازی نظام‌های بهره‌برداری محسوب می‌شود ادامه داد: اجرای الگوی نظام‌های بهره‌برداری در بخش کشاورزی برای افزایش بهره‌وری منابع آب و خاک امری ضروری است؛ بنابراین باید به این حوزه توجه ویژه‌ای شود.

گفتنی است مسؤولان نظام بهره‌برداری و مدیران عامل استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد در دومین روز از حضور در استان فارس از پروژه‌های شاخص شبکه تعاونی تولید روستایی فارس از جمله مجتمع انباری شهید سردار سلیمانی بازدید کردند.

کد خبر 6099293

دیگر خبرها

  • گرانی بنزین عامل خرید خودروهای برقی می شود؟
  • با سهل انگاری مدیران برخورد می‌شود
  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • خطر ابتلا به سنگ کلیه با انجام این ۸ مورد
  • الگوی نظام‌ بهره‌برداری کشاورزی عامل افزایش بهره‌وری آب و خاک است
  • فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان زنجان
  • ۱۰هزار عامل اجرایی برای برگزاری انتخابات دور دوم مجلس در کرمانشاه
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • رابطه تاریخ تولد رند و افزایش اوتیسم + فیلم