Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@09:08:16 GMT

به سوالات جنسی کودکان پاسخ اشتباه ندهید

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۸۰۰۵

به سوالات جنسی کودکان پاسخ اشتباه ندهید

ایسنا/اصفهان چهل و هشتمین برنامه سینماگپ به بررسی و تحلیل روانشناسی فیلم سینمایی «تام بوی» اختصاص داشت.

در خلاصه فیلم سینمایی «تام بوی» که محصول کشور فرانسه است، آمده که دختر ۱۰ ساله ای به نام لاور به همراه خانواده اش به محله جدیدی می روند. لاور موهای کوتاه پسرانه ای دارد و در بین بچه های محله خود را پسری به نام میکل معرفی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجوی دکتری مشاوره و طرحواره درمانگر در وبینار تحلیل این فیلم، اظهار کرد: کارگردان فیلم تاکید کرده به عمد اسم «تام بوی» برای فیلم انتخاب شده، زیرا در زبان فرانسه معنای خوبی نمی دهد و نوعی سرزنش است اما در زبان انگلیسی معنای بهتری می دهد.

حمیدرضا محمودی نژاد با بیان اینکه این فیلم طی مدت سه هفته تهیه شده است، اظهار کرد: فیلم خنثی است و سوگیری ندارد و اگر در محیطی جو تابویی حاکم است و نمی شود برخی حرف ها را زد، این فیلم نمونه خوبی است.

وی با بیان اینکه کودک شخصیت اصلی فیلم، دچار عدم انطباق شخصیتی است، ادامه داد: والدین باید این سوال را از خود بپرسند که اگر فرزند آن ها شبیه تام بوی بود، چه کار می کردند؟

به گزارش ایسنا، محمودی نژاد با بیان اینکه فیلم از جایی شروع می شود که ابر و باد و خورشید و فلک می خواستند این فرد را به تعادل برسانند، تصریح کرد: صحنه نوازش از معدود روابط عاطفی پدر با فرزند است، اما مشکلات جنسی کودک با شفقت و مهربانی مادر التیام پیدا می کند.

وی با بیان اینکه والدین باید به مکالمات روزانه خود دقت کنند، زیرا مکالمات آن ها می تواند بستری بر هویت جنسی کودکان باشد، یادآور شد: مهم ترین رنج کودک احساس حقارت است، اما نقطه مقابل آن احساس کفایت است و والدین باید کاری کنند که کفایت کودکان بالا برود، همچنان که در چند صحنه این فیلم نیز به این موضوع اشاره می شود.

به گفته محمودی نژاد، باید کارهایی هر چند کوچک به کودکان محول شود که علاوه بر ایجاد حس مشارکت در آن ها، کفایت نیز در آن ها تقویت شود.

ضرورت تربیت جنسی کودکان

یک روانشناس کودک و بازی درمانگر نیز در این نشست مجازی تاکید کرد: افرادی که دچار عدم انطباق جنسی هستند، تا سن های بالا درگیر این موضوع هستند اما در فیلم «تام بوی» مشاهده می کنیم که با سرعت به راه حل می رسند.

به گفته رایحه صنعتگر، اختلال کودک شخصیت فیلم، از دسته اختلال هایی نیست که والدین در آن مقصر باشند، بلکه بخش عمده ژنتیکی است اما تربیت نیز تاثیر دارد.

وی با اشاره به ضرورت تربیت جنسی کودکان اظهار کرد: برخی والدین می‌گویند ما که در کودکی تربیت جنسی نداشته ایم، مگر اتفاقی افتاد؟ زیرا برای این افراد تربیت جنسی چالشی نیست که به دنبال راه حلی برای آن باشند.

این روانشناس کودک تصریح کرد: بسیاری از آسیب هایی که افراد در بزرگسالی تجربه می کنند، حاصل تفاوت رفتاری در کودکی است که کودکان دختر و پسر تجربه های متفاوتی دارند که بعد از ازدواج تقابل هایی ایجاد می شود.

صنعتگر با بیان اینکه در تربیت جنسی کودکان، حریم اهمیت زیادی دارد، گفت: معمولا افراد درباره اهمیت حریم شعار زیادی می دهند، اما رفتارهای آن ها در نقطه مقابل است.

وی با بیان اینکه والد هم جنس، حریم است، خاطرنشان کرد: جدا کردن جای خواب کودکان و از پوشک گرفتن آن ها در سن کم جزو حریم محسوب می شود و هر چه زودتر انجام شود، بهتر است.

این روانشناس کودک با تاکید بر این نکته که آموزش و تربیت جنسی در سن کم با والد هم جنس است، تاکید کرد: در مسائل جنسی به کودکان جواب اشتباه ندهید، زیرا در ادامه خطای شناختی به وجود می آورد، اگر کودک بخشی از موضوع را درست گفت، با جواب کوتاه او را تایید کنید.

وی خطاب به والدین با بیان اینکه از اطلاعات دادن به کودکان نترسید و به غریزه کودک و رشد آن ها اعتماد کنید، افزود: اگر کودک آن قدر بزرگ شده که سوالات جنسی از شما بپرسد، حق دارد جواب سوالش را بگیرد و اگر در این مرحله به او جواب صحیح دادید، نقطه عطفی برای دوران بلوغ او خواهد بود.

صنعتگر ادامه داد: والدین اهمیت این سن و سوالات آن را را رها کرده و در دوره بلوغ دفتر خاطرات فرزند خود را جستجو کرده و گوشی او را چک می کنند.

این بازی درمانگر افزود: اگر نمی دانید چه جوابی به سوال کودک بدهید، به او بگویید، جواب سوالت را بلد هستم اما نمی توانم جواب تو را در این سطح بدهم و باید با متخصصان مشورت کنم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کودک كودكان تربیت جنسی کودکان سوالات جنسی کودکان والدين جنسی کودکان تربیت جنسی جنسی کودک تام بوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: شانزده هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده در دولت سیزدهم متعلق به دولت قبل بوده است.

وی در ادامه افزود: بیمارستان هزار تخت خوابی شهدای تجریش نیز جز همان طرح‌های آماده افتتاح و در مرحله نصب تجهیزات بود که در دولت سیزدهم این مهم به سرانجام رسید.

منتخب مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دولت سیزدهم غوغا نشده است و در همه دولت‌ها به مردم خدمت شده است.

شهریاری گفت‌: برخورداری خراسان شمالی از تخت بیمارستانی از متوسط کشوری بسیار پایین است و مردم در روستاها نیز از بسیاری از خدمات محروم هستند.

وی بیان کرد: جایابی بیمارستان مادر و کودک در خراسان شمالی اشتباه است و با توجه به دسترسی پایین مردم باید در این تصمیم تجدیدنظر شود.

منتخب مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بحران پزشکی در کشور با توجه به میزان مهاجرت غیرقابل تصور نیست.

کد خبر 6090459

دیگر خبرها

  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • راهکارهای جایگزین تنبیه بدنی در کودکان
  • والدین صبور در برخورد با کودک 4 تا 6 ساله موفقتر هستند
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • همدلی با کودکان، مهارتی که خانواده‌ها با آن غریبه‌اند