Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار کرمان گفت: منابع استان کرمان در حال برداشت و خام فروشی به روش‌های مختلف است و با اتمام این مواد معدنی، استان به خاک سیاه می‌نشیند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی زینی‌وند امشب در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران استان کرمان در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد اظهار داشت: دستگاه قضایی حمایت بسیار خوبی نسبت به مسائل توسعه‌ای استان دارد و باعث تحرک بیشتر مدیران می‌شود که جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم در حال انجام است تا بخش‌های مغفول سرمایه‌گذاری در استان فعال شود گفت: توسعه متوازن اقتصادی استان در دستور کار است و اتاق بازرگانی کرمان زحمات زیادی کشیده و صاحب ایده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه طرح‌های ارائه شده را باید دسته‌بندی و به سمت اجرا برویم افزود: چشم‌انداز توسعه استان و کمبودهای زیرساختی این چشم‌انداز در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه با توجه به ظرفیت بندر چابهار باید برنامه‌ریزی لازم انجام شود تا از منطقه آزاد چابهار به نفع استان بهره‌گیری شود ادامه داد: راه‌های ارتباطی زمینی و ریلی به دریای عمان باید ایجاد شود و یک ضرورت است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه دولت‌های بعدی لاجرم باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این ارتباط ریلی و جاده‌ای را ایجاد کند تا مسیر کوتاه شود افزود: سه هزار مگاوات تولید برق در استان می‌شود و فقط شرکت گل‌گهر هزار و 800 مگاوات برق در سال 1400 برای طرح‌های توسعه‌ای خود نیاز دارد.

وی با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌های برق، آب و گاز استان با جدیت باید پیگیری شود گفت: خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان در حال پیگیری است و خط انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان را نیز پیگیری خواهیم کرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پنج استاندار منطقه پنج کشور بر صرفه بودن خط دوم انتقال آب از خلیج فارس هم عقیده هستند ادامه داد: روش تأمین مالی از بازار سرمایه نیز باید در طرح‌های توسعه‌ای شرکت‌ها پیگیری شده و این یک ظرفیت است.

وی با بیان اینکه طرح روشنی از بنگاه‌های بزرگ استان ندیده‌ایم که منافع استان در آن باشد گفت: خواسته مشخص ما از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ رفتن به سمت سرمایه‌گذاری در سایر حوزه‌های فولادی، مسی و معدنی است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه منابع استان کرمان در حال برداشت و خام فروشی به روش‌های مختلف است تصریح کرد: چند سال آینده کرمان، استانی است که مواد معدنی آن تمام شده و به خاک سیاه نشسته است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ طرح‌های توسعه خود را با رویکرد توسعه متوازن در استان ارائه کرده و این طرح‌ها را در سایر شهرستان‌های استان اجرایی و عملیاتی کنند افزود: ما یک کشور اسلامی هستیم؛ چه ارزشی دارد که من جیب پر پول داشته باشم و بانک‌های خارج از استان را پر از پول کنم و کنار گوش من در همین استان مردم نان و آب برای خوردن نداشته باشند.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان: خام فروشی نوع دوم در استان کرمان باید متوقف شودنماینده مردم کرمان: هیچ طرحی در استان کرمان سراغ تامین مالی از طریق منابع ارزی صندوق توسعه ملی نرود"خام فروشی" معضل صادرات استان کرمان/ در بازار بین‌المللی باید قاعده بازی را بدانیم‌

استاندار کرمان با ابراز تأسف از اینکه عده‌ای در استان سیر و عده‌ای گرسنه هستند و دنیایی از ثروت در استان کرمان بار و به خارج از استان حمل می‌شود گفت: شرکت‌های بزرگ استان باید پول‌های خود را به داخل استان بیاورند و انتظار ما و مطالبه جدی مردم این است.

وی با بیان اینکه توجه به شرکت‌های بزرگ باعث شده که از سایر موضوعات از جمله شرکت‌های دانش بنیان جا بمانیم تصریح کرد: تمرکز بر صنایع بزرگ توسعه متوازن ایجاد نمی‌کند.

انتهای پیام/511/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان استاندار کرمان استان کرمان خام فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۸۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه رانت و سفته بازی، هرگونه خرید و فروش و تنظیم وکالت نامه‌های تفویض اختیار قبل از اتمام سالن تولید و اخذ پایان کار در شهرک‌های صنعتی ممنوع و غیرقانونی است.

هاشم علایی، هشتم اردیبهشت ضمن بیان این خبر اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحدهای تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قراردادها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • ستاره پرسپولیس در لیست سیاه اوسمار
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • مساعدت بنگاه‌های معدنی برای توسعه و تجهیز اردوگاه‌های دانش‌آموزی جوادیه و شهید باهنر
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم