Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-29@22:33:24 GMT

ساماندهی ۵۰۰کودک کار و خیابان در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۸۶۹۳

وحید قبادی‌دانا در خصوص ساماندهی کودکان کار در حاشیه بازدید از مرکز اشتغال و کارآفرینی سرای حافظ بیان کرد: برخی از این کودکان، کودکان نیازمندی هستند که برای امرار معاش بر سر چهارراه‌ها هستند و برخی دیگر بر اثر بیماری اعضای خانواده و برخی دیگر توسط باندهای قاچاق کودک یا باندهایی که از آنها سوء استفاده می‌کنند، سازماندهی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خیابان جای حضور کودک نیست و جای مناسبی برای حضور کودک نیست و آنها باید ساماندهی شوند.

بنابر اعلام رئیس سازمان بهزیستی کشور، در طرح ساماندهی که در چند ماه اخیر در شهر تهران انجام شده، حدود ۵۰۰ کودک ساماندهی شدند و از بین آنها حدود ۸۴ درصد کودکانی هستند که تبعه ایران نیستند و افغانستانی هستند. این افراد به گونه های مختلف در سر چهار راه حاضر شدند.

وی افزود: حدود ۲۳ درصد این کودکان، افرادی بودند بیماری یکی از اعضای خانواده باعث شده بوده که در خیابان حضور پیدا کنند. مددکاران ما به محل زندگی آنها رفتند. از این افراد حدود ۱۰۰ نفر کودکانی هستند که سرپرست موثری ندارند و تبعه غیر ایرانی هستند که در مراکز شبه خانواده ما با کمک خیرین افغانستانی و معتمدین آنها در حال ساماندهی هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: از جهت ایجاد حمایت برای خانواده آنهایی که غیر سازمان یافته و غیرباندی هستند، سعی شده ساماندهی مناسب صورت گیرد.

قبادی‌دانا ادامه داد: تفاوت این طرح با طرح قبلی این است که این کودکان شناسایی می‌شوند و از طریق عنبیه، کد یونیک برای آنها ایجاد می‌شود، لذا از تکرار این‌ها و از اینکه آنها به خانواده سپرده شوند و دوباره بر سر چهار راه حاضر شوند پرهیز شده است؛ تقریبا از میان این ۵۰۰ کودک تنها چهار کودک تکراری بودند که این باعث می‌شود ساماندهی مناسبی برای آنها صورت گیرد.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: البته این کار با همکاری بخش‌های مختلف یعنی قضات در دادستانی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری تهران و اداره اتباع وزارت کشور صورت گرفته و سعی شده براساس سن و جنسیت این کودکان و اینکه والدین موثر دارند یا خیر؟ برای آنها مسیر متفاوتی در الگوریتم پیش‌بینی شده برای ساماندهی کودکان کار و خیابان لحاظ شود.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان

 رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان با بیان این خبر گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از سه تا پنج سالگی است.

مالکی افزود: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده و در نوبت کاشت حلزون در این بیمارستان قرار دارند.

دکتر مالکی خاطرنشان کرد: خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های هنگفت را ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده