تجربه جدید موسیقی آنلاین در دنیای هنر/ هر تغییر و تحولی هرچند بر اجبار پیام آور سختی و بدی نیست!
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۹۰۶۲
سیامک سپهری سرپرست گروه موسیقی رستاک و نوازنده تار است. این گروه موسیقی روز پنجشنبه با اجرای آنلاین باری دیگر خوش درخشیدند.
سیامک سپهری سرپرست و نوازنده ی تار گروه رستاک که برنده بهترین موسیقی جشنواره فیلم مستند یادگار شده است. او کارشناسی موسیقی را از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گرفته است.
او در تهران و شهرهای مختلف ایران و همچنین در کشورهای اتریش، آلمان، فرانسه ، ژاپن، اسپانیا، هلند، ایتالیا، هند، بلاروس و مالزی به همراه گروه رستاک کنسرت برگزار کرده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سیامک سپهری به همراه گروه رستاک چندین آلبوم از جمله: «رنگوارههای کهن»، «همه اقوام من»، «سرنای نوروز»، «میان خورشیدهای همیشه»، «بهار» و «پروژه ی در خانه بی مرز» را منتشر کرده اند.
سیامک سپهری در خصوص این سوال که با توجه به تغییرات و شکل آنلاین بودن جشنواره موسیقی و وضعیت کرونا آیا شما با برگزاری جشنواره موافق هستید یا خیر؟ به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: پیکره و شالوده فکری گروه رستاک بر اساس حفظ ارزش های موسیقایی، ارائه و قوت آن در لایه های متفاوت اجتماع بنا شده است.
گروه رستاک همواره از حرکت و موجی که بتواند پیوندی بین موسیقی و مردم ایجاد کند استقبال کرده است و طبیعتا پتانسیل اجرایی جشنواره برای برگزاری یکی از بزرگترین گردهمایی های هنری کشور، از این قاعده مستثنی نیست .
او با اشاره به این سوال که تغییراتی(آنلاین بودن) که به دلیل شیوع کرونا در جشنواره می بینیم را چطور ارزیابی می کنید؟ بیان کرد: همه ما می دانیم که تغییرات بخش جدایی ناپذیر از واژه زندگی است که لازمه آن انعطاف پذیری ما انسانهاست. الزاما هر تغییری و تحولی هرچند بر اجبار نمی تواند پیام آور سختی و بدی باشد و گاه تغییرات می توانند با ابتکار عمل و نگاهی مثبت حامل دگردیسی مهم و خیر در جریان زندگی باشد.
این موسیقی دان در این باره که این شکل برگزاری به اعتبار جشنواره لطمه ای میزند یا خیر؟ اظهار کرد: اهداف گردهمایی و چگونگی رسیدن به آنها و در نهایت نگاه مخاطب است که اعتبار چنین جشنواره هایی را مشخص میکند. بی شک نوع نگاه مسئولین جشنواره و از طرفی عملکرد و کیفیت گروه ها تعیین کننده هستند. مطمئنا گروه رستاک در راستای ارتباط سازنده با مخاطبان، از تمامی ظرفیت های حال حاضر بهره خواهد برد.
سیامک سپهری در پایان و در این باره که به نظرتون جشنواره کاملا به صورت آنلاین برگزار می شود یا بخش هایی را می توان حضوری برگزار کرد؟ تصریح کرد: شیوه برگزاری جشنواره ها منوط بر انتخاب مجریان امر خواهد بود، اما تجربه حاصل از همایش های آنلاین می تواند مانوری هنری برای جبران فقدان هنر در جامعه به علت وجود محدودیت ها باشد.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: جشنواره موسیقی فجر فضای مجازی موسیقی جشنواره آنلاین نوازنده گروه رستاک کرونا سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر اجرای آنلاین سیامک سپهری سیامک سپهری گروه رستاک
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، دبیر جشنواره موسیقی تاک گفت : این جشنواره با هدف شناسایی و استفاده از ظرفیتهای موجود در موسیقی سنتی و محلی ایران و معرفی هنرمندان بومی در حال برگزاریست.
قدسی افزود: جشنواره تاک در چند بخش شامل اجراهای صحنهای (کنسرت)، موسیقی سنتی و محلی، برگزاری کارگاههای آموزشی متنوع با موضوعات مختلف شعر و موسیقی و سازسازی، برپایی دومین دوره نمایشگاه ساز، تور گردشگری شهر و بازدید از اماکن تاریخی و دیدنی ملایر همراه با برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات خواهد بود.
موضوعات کارگاهها شامل پیوند شعر و موسیقی، تاثیر شعر در موسیقی، اصول و مبانی سازسازی، چوب شناسی، فیزیک سوت و رگلاژ ساز، اصول نگهداری از ساز، تحلیل ساختار موسیقی، آسیبشناسی موسیقی ایرانی در چند دهه اخیر، اصول و مبانی گروهنوازی، ریتمشناسی و وزنخوانی، ارتباط هنر با صنعت، گردشگری موسیقی، بررسی سبکها و مکتبهای مختلف آواز و مناسبخوانی است.