Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:11:57 GMT

شناسایی ۱۹ مورد مثبت کرونای جهش‌یافته در آبیک

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۹۰۶۷

شناسایی ۱۹ مورد مثبت کرونای جهش‌یافته در آبیک

ایسنا/قزوین مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: از ابتدای شناسایی ویروس جهش‌یافته موسوم به ویروس انگلیسی، ۵۹۰ مورد خوشه‌یابی انگلیسی در شهرستان آبیک اتفاق افتاده است، به این معنا که از ۵۹۰ نفر به فراخور و با دلایلی، خوشه‌یابی و نمونه‌گیری انجام شده و ماحصل آن شناسایی ۱۹ مورد مثبت کرونای جهش‌یافته در شهرستان یعنی کمتر از ۵ درصد بوده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن چیت‌سازان، در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که شنبه دوم اسفند در آبیک برگزار شد، گفت: ما از روز ۲۱ بهمن ماه که احتمال ورود ویروس جهش یافته به شهرستان بود، در حوزه درمان، بیماری‌یابی، قرنطینه و مراقبت را انجام دادیم و در حوزه بهداشت نیز مراقبت از طریق پروتکل‌ها را انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: از ابتدای شناسایی این ویروس جهش یافته موسوم به ویروس انگلیسی، ۵۹۰ مورد خوشه‌یابی انگلیسی در شهرستان آبیک اتفاق افتاده است، به این معنا که از ۵۹۰ نفر به فراخور و با دلایلی، خوشه‌یابی و نمونه‌گیری انجام شده و ماحصل آن شناسایی ۱۹ مورد مثبت کرونای جهش یافته در شهرستان یعنی کمتر از ۵ درصد بوده‌ است.

این مسئول ادامه داد: این آمار در کنار انجام نمونه‌گیری‌های عادی در شهرستان آبیک بوده است که اگر در مجموع محاسبه کنیم، از روز ۱۵ بهمن ماه ۱۵۰۰ نمونه‌گیری در این شهرستان انجام شده که نزدیک به ۱۶۰ مورد مثبت بوده‌اند.

وی گفت: ما به ازای هر مورد مثبت، موظفیم ۱۰ مورد بیماری‌یابی انجام دهیم، در بهترین حالت در کشور ظرف چند ماه گذشته این عدد به میانگین پنج رسیده است، اما به همت زحمات همکاران ما در سیستم درمان آبیک اکنون این عدد در این شهرستان از ۱۰ نیز گذشته است، یعنی ما به ازای هر مورد مثبت در آبیک، بیش از ۱۰ نفر نمونه‌گیری انجام می‌دهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک بیان کرد: ما نخستین تجربه قرنطینه کامل در کشور را در روستای حسین‌آباد داشتیم که کار بسیار بزرگی است و فکر نمی‌کنم در جای دیگری از کشور اتفاق افتاده باشد، یک دستگاه آمبولانس برای خدمات پرستاری در این روستا مستقر شده و بی‌وقفه به مردم خدمت رسانی می‌کند.

وی تصریح کرد: از جمعیت حدود ۶۰ هزار نفری شهر آبیک نزدیک به ۱۵۰۰ نمونه‌گیری انجام شده، در شهرستان آبیک نیز ۶۰۰۰ مورد آماری مثبت داریم که ممکن است شناسایی نشده باشند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است که مردم بدانند نفرات مثبت در هر کجا از شهرستان ممکن است حضور داشته باشند.

چیت‌سازان خاطرنشان کرد: همه افراد، دستگاه‌ها و مسئولین باید باید به‌طور کامل مراقبت داشته باشند تا آمار مبتلایان کاهش یابد، زیرا ما به اندازه کافی مورد مثبت داریم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در پایان گفت: از ادارات دولتی و اماکن پرتراکم نیز باید مراقبت بیشتری صورت بگیرد تا زحمات همکاران ما در سیستم بهداشت و درمان به هدر نرود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا کرونای انگلیسی من ماسک میزنم نمونه گیری انجام شهرستان آبیک بهداشت و درمان مورد مثبت انجام شده خوشه یابی جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب دو معلم نمونه کشوری از گلستان

سید رضا نظری گفت: این کار با هدف احصاء کمبود‌ها در مدارس و ایجاد ارتباط موثر بین والدین و معلمان در طول تابستان وقبل از آغاز سال تحصیلی جدید انجام می‌شود.

او همچنین از انتخاب دو معلم گلستانی در جمع معلمان نمونه کشور در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

نظری افزود: نرگس سادات سجادی آموزگار استثنایی شهرستان آزادشهر و مرجان ارازیان مربی سلامت شهرستان مراوه تپه به عنوان معلمان نمونه کشوری انتخاب و در جمع معلمان برگزیده کشوری قرار گرفتند.

او همچنین گفت: در هفته تجلیل از مقام معلم در تمامی مدارس از مقام این بزرگواران قدردانی خواهد شد و دهیاران و شهرداران نیز در این راستا برنامه‌هایی خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان همچنین در این نشست خبری گفت: پارسال هر هفته یک مدرسه در استان افتتاح کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • «قلیان اکسیژن» عوارض نامشخصی دارد
  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • انتخاب دو معلم نمونه کشوری از گلستان
  • عوارض نامشخص قلیان اکسیژن
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد