Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@20:33:52 GMT

آب خلیج فارس به‌زودی به اردکان و استان یزد می‌رسد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۹۲۴۰

آب خلیج فارس به‌زودی به اردکان و استان یزد می‌رسد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود به استان یزد با حضور در منطقه چادرملو (اردکان) از خطوط انتقال و تأسیسات پروژه مهم انتقال آب خلیج فارس به استان یزد بازدید به عمل آورد.

به گزارش شاتا، پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان یزد برای استفاده در معادن چادرملو (اردکان) در قالب خط اول انتقال تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کار لوله‌گذاری، نصب پمپاژ و تأسیسات این پروژه تکمیل شده است و به‌زودی با ورود آب به خطوط لوله، مردم استان یزد از آب شیرین خلیج فارس بهره‌مند خواهند شد.

خط اول انتقال، برای انتقال آب خلیج فارس تا (اردکان و یزد) با حجم سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیارد تومان و حجم آب انتقالی ۱۳۰ میلیون مترمکعب در سال بوده است.

طول این خط انتقال ۸۲۰ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های پمپاژ آن ۱۲ باب است که با پتانسیل اشتغال‌زایی ۱۶ هزار نفر در طول دوران ساخت امسال تکمیل و تا ۲۱ اسفندماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

شایان ذکر است که عملیات اجرائی خط دوم و سوم برای انتقال آب خلیج فارس به مشهد و اصفهان همزمان با ورود آب به خط اول (یزد) آغاز می‌شود.

همچنین خط دوم انتقال آب، برای انتقال آب خلیج فارس تا مشهد مقدس با حجم سرمایه‌گذاری ۴۷ هزار میلیارد تومان و حجم آب انتقالی ۲۳۰ میلیون مترمکعب در سال است.

طول این خط انتقال هزار و ۵۵۰ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های پمپاژ ۲۱ باب است. پتانسیل اشتغال‌زایی این طرح، ۳۰ هزار نفر است که تا ۱۴۰۴ تکمیل خواهد شد.

همچنین خط سوم انتقال آب، برای انتقال آب خلیج فارس تا اصفهان با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومان و حجم آب انتقالی ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال است. طول این خط انتقال، ۹۱۰ کیلومتر و تعداد ایستگاه‌های پمپاژ آن ۱۷ باب است که پتانسیل اشتغال‌زایی طرح ۱۴ هزار نفر است و تا سال ۱۴۰۴ تکمیل و نهایی خواهد شد.

در مجموع خطوط دوم و سوم، ۸۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز دارند و پتانسیل اشتغال‌زایی این خطوط ۴۴ هزار نفر است که البته با اجرای خط اول، حدود ۳۵ درصد از زیرساخت‌های خط دوم و سوم نیز احداث شده است. اجرای خط دوم و سوم انتقال آب خلیج فارس از کریدور مشترک خط اول بسیار بهینه، اقتصادی‌تر و سریع‌تر از مسیر عمان به مشهد است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: انتخابات 1400 خلیج فارس اردکان برای انتقال آب خلیج فارس پتانسیل اشتغال زایی هزار میلیارد تومان آب خلیج فارس سرمایه گذاری استان یزد دوم و سوم هزار نفر خط اول خط دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رزمایش دریایی شناور‌ها در ساحل مرجان از ویزه برنامه‌های گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در کیش بود.

دیگر خبرها

  • تصاویر نقشه‌های تاریخ با نام خلیج فارس
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • تصاویری از خلیج نیلگون فارس
  • چادرملو- آلومینیوم: فقط در 27 اردیبهشت!
  • ببینید | نظر متفاوت داریوش ارجمند درباره خلیج فارس
  • رژه قایق‌ها در خلیج فارس
  • همایش روز ملی خلیج فارس روی عرشه ناو
  • همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر
  • خلیج فارس جای بیگانگان نیست