Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: فعالیت انبار‌های هفت تپه به این صورت است که تمامی ورودی و خروجی به صورت دقیق باید وزن‌گذاری و ثبت شود؛ اما در جریان خروج شکر‌های خام از شرکت، وزن‌کشی صورت نگرفته است.

یکی از فعالان کارگری شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: با توجه به اینکه خبر‌های غیررسمی حاکی از این است که قوه قضاییه در جلسه بررسی ابطال قرارداد واگذاری این شرکت که ۱۴ بهمن‌ماه برگزار شد، رأی به خلع ید اسدبیگی‌ها داده، مالکان فعلی هفت تپه از این سکوت خبری بهره برده و شروع به خروج محصولات این شرکت (شکر خام) کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال کارگری شرکت هفت تپه افزود: فعالیت انبار‌های شرکت هفت تپه به این صورت است که تمامی ورودی و خروجی به صورت دقیق باید ترازو و وزن‌گذاری و ثبت شود؛ اما در جریان خروج مشکوک شکر‌های خام که طی روزهای گذشته اتفاق افتاده، وزن‌کشی صورت نگرفته است.
وی گفت: شکر، محصول با ارزش هفت تپه است و معیشت کارگران شرکت از محل فروش آن به شکل عمده تامین می‌شود؛ اما اکنون شاهدیم که کارفرمای هفت تپه اقدام به خروج شکرهای خام از انبارها کرده و از این بابت، ضربه‌ای مهلک به این مجموعه و کارگرانش وارد می‌کند.
این فعال کارگری شرکت هفت تپه گفت: خلع ید اسدبیگی‌ها و بخش خصوصی از هفت تپه، اصلی‌ترین خواسته کارگران این شرکت است و امیدواریم رأی قوه قضاییه در خصوص فسخ قرارداد واگذاری آن هر چه سریعتر اعلام شود.
وی تاکید کرد: بازگشت شرکت به بخش عمومی-دولتی با نظارت کارگران، بازگشت به کار کارگران اخراجی، مختومه اعلام کردن پرونده‌های قضایی فعالان کارگری، دادگاهی و مجازات متهمان ارزی شرکت بجای پرونده‌سازی برای کارگران، احیای پرداخت کامل مطالبات عرفی کارگران، از دیگر مطالبات ما است که امیدواریم تحقق پیدا کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده هفت تپه خصوصی سازی قوه قضاییه اعتراضات کارگری کارگری شرکت هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران در این اجتماع، مشکلات معیشتی، درمان، مسکن و نبود امنیت شغلی را عمده معضلات جامعه کار و کارگری نام برد و خواستار عدالت اجتماعی برای قشر شریف کارگران شد.

دریابیگی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور مبنی بر تجدید نظر مسئولان در تعیین حقوق مناسب کارگران و بازنشستگان گفت متاسفانه حقوق فعلی کارگران و بازنشستگان خرج و هزینه پانزده روز یک ماه این قشر شریف را کفایت نمی‌کند.

ساداتی رئیس کانون کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به ضرورت ارتقای مهارتی کارگران در مراکز فنی و حرفه‌ای اظهار داشت در مازندران ۷۵ هزار کارگر ساختمانی شناسایی شده وجود دارد که ۴۲ هزار نفر آنها تحت پوشش بیمه ساختمانی هستند و ۳۳ هزار نفر فاقد بیمه در نوبت بیمه شدن قرار دارند.

فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران، ارائه خدمات مناسب به کارگران و بازنشستگان را وظیفه سازمانی تامین اجتماعی به بیمه شدگان نام برد و یادآور شد در مازندران دو میلیون و ۳۰هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود در مازندران بالغ بر۱۰۰ هزار واحد کارفرمایی فعال وجود دارد که ارائه خدمات غیر حضوری از اقدامات حمایتی سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان است و از خرداد ماه امسال همه امورات تامین اجتماعی در حوزه بیمه کارگران کاملا هوشمند و غیرحضوری خواهد شد.

لازم به یادآوری است، قرائت قطعنامه و تجدید میثاق کارگران با شهدا و امام راحل و تجدید بیعت با رهبری بخش پایانی مراسم بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر در استان مازندران بوده است.

دیگر خبرها

  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • کارگران اردبیلی خواستار حمایت همه‌جانبه مسئولان هستند
  • آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • قرارداد پیمانکاری در گروه ملی فولاد تخلف قانونی است / درویشی: فقط مطالبات صنفی کارگران را پیگیری می‌کنیم +فیلم
  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • افزایش حداقل دستمزد به‌جای حق مسکن/ پیشنهادی بررسی می‌شود که کارگران پس از ۵ سال کار دائمی شوند
  • خروج علیه شهردار تهران