Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:58:55 GMT

کیفیت آموزش مجازی در پسا کرونا

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۹۵۹۶

کیفیت آموزش مجازی در پسا کرونا

روزنامه ایران یکشنبه سوم اسفند در یادداشتی به قلم محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، آورده است: البته یادآور می‌شوم آموزش مجازی هم یک بخشی از تکنولوژی است که در خدمت نظام آموزشی قرار گرفته است. بنابراین بهره‌برداری از این تکنولوژی‌ها با توجه به کیفیت آموزش بسیار مهم است. در این مطلب نمی‌خواهم بگویم که آموزش مجازی خوب است یا خیر بلکه معتقدم که آموزش مجازی، شیوه نوین آموزش در دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه این مدل آموزشی بستگی به توانمندی استاد، امکانات دانشگاه، امکانات استاد و دانشجو، همچنین تجربه و دانش استاد و دانشجو دارد. استاد و دانشگاه با استفاده از این تکنولوژی می‌توانند روی کیفیت آموزش مجازی به‌شدت تأثیر بگذارند.


ما در دوران شیوع کرونا ناچار به آموزش مجازی شدیم. در آغاز استفاده از این مدل آموزشی، دانشجویان و استادان مسلط به آن نبودند و تکنولوژی دانشگاه‌ها هم خیلی توسعه‌یافته نبود. در این یک سال تحصیلی ابزار و امکانات دانشگاه‌ها به‌سرعت گسترش پیدا کرد و به این ترتیب کیفیت آموزش مجازی هم نسبت به سال تحصیلی گذشته متفاوت شد. البته امکانات هر دانشگاه با دانشگاه دیگر فرق دارد. برخی از دانشگاه‌ها امکانات خوبی از همان شروع کار داشتند و برخی از دانشگاه‌ها هم مشکلات و ضعف‌هایی داشتند. اما حالا در این مقطع زمانی وضعیت همه دانشگاه‌ها در آموزش مجازی تقریباً یکسان شده است.

با این حال بزرگترین مشکل ما در آموزش مجازی بحث حضور و تأثیر حضور در ایجاد ارتباط بین استاد و دانشجو، دانشجو با دانشجو و استفاده از سایر امکاناتی که در دانشگاه وجود دارد، است. 

این شاید بزرگترین ضعف ما باشد اما آموزش مجازی به ما این امکان را داد که اطلاعات بیشتری را به دانشجو منتقل و آزادی عمل بهتری را برای دانشجو و استاد فراهم کنیم بنابراین منابع بیشتری دراختیار دانشجو قرار گرفت البته کاهش هزینه‌های یادگیری، افزایش دسترسی توسعه دانشگاه، دسترسی دانشجویان در دورترین نقطه کشور به آموزش، تقویت مهارت‌های دیجیتالی دانشجویان و کاهش مشکلات ناشی از کمبود اعضای هیأت علمی از جمله مزایای استفاده از این نوع آموزش است.

اما ارتباط دوسویه استاد و دانشجو در آموزش مجازی تضعیف شد و همین‌طور سایر جنبه‌های آموزش در آموزش مجازی محدود شده است. با این همه فکر می‌کنم در پساکرونا هم آموزش مجازی نقش پررنگی نسبت به قبل کرونا داشته باشد.


 چرا که ما یاد گرفتیم از این تکنولوژی بهتر استفاده کنیم اما اینکه چند درصد آموزش‌های ما مجازی خواهد بود باید منتظر شویم تا دانشگاه‌ها خودشان تصمیم‌گیری کنند. آنچه من این روزها می‌بینم این است در پساکرونا حداقل ٣٠ درصد محتوای آموزشی دانشگاه‌ها به سمت آموزش الکترونیکی می‌رود. چرا که آموزش مجازی توانمندی‌های بیشتری را برای استاد فراهم می‌کند. درباره زیرساخت‌های آموزش مجازی هم دانشگاه به دانشگاه این موضوع فرق می‌کند. در دانشگاه تهران در حال ساخت استودیوهای پیشرفته هستیم که در آن حضور دانشجو در کلاس مجازی برای استاد بیشتر احساس شود.

منبع: روزنامه ایران برچسب‌ها ویروس کرونا روزنامه ایران دانشگاه تهران محدودیت های کرونا آموزش مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا روزنامه ایران دانشگاه تهران ویروس کرونا روزنامه ایران دانشگاه تهران محدودیت های کرونا آموزش مجازی اخبار کنکور استاد و دانشجو آموزش مجازی کیفیت آموزش دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، در این دانشگاه پلیس آمریکا ۴۳ دانشجوی شرکت کننده در تحصن ضدصهیونیستی را دستگیرکرد.
در دانشگاه شیکاگو هم به رغم محاصره پلیس و تهدید دانشگاه، همچنان تحصن ضد صهیونیستی دانشجویان ادامه دارد.
در دانشگاه پرینستون هم پلیس با یورش به محل تحصن دانشجویان در کتابخانه دانشگاه، ۱۵ دانشجو را دستگیر کرد.
در دانشگاه پورتلند هم پلیس آمریکا ۱۲ دانشجو که در تجمع حمایت از فلسطین حضور یافته بودند دستگیر کرد.
پلیس در دانشگاه نیویورک هم ۱۳ دانشجو را دستگیر کرد.
شمار دانشجویانی که تاکنون در دانشگاه‌های مختلف آمریکا از سوی پلیس این کشور دستگیر شده اند از دو هزار و یکصد نفر فراتر رفته است.
اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا در دانشگاه‌های این کشور ادامه دارد.

 

 

اظهارات:
جان شل - رئیس یگان پلیس ضدشورش
یک استاد دانشگاه نیو اسکول نیویورک
دانشجوی دانشگاه شیکاگو
دانشجوی دانشگاه شیکاگو
دانشجوی اعتصاب کننده دانشگاه پرینستون
دانشجوی اعتصاب کننده دانشگاه پرینستون

دیگر خبرها

  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • برگزاری آزمون استخدامی معلم پرورشی و ورزش در مهاباد
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه یو سی ال‌ ای
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ دانشجو فقط در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • دانشگاه فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری ۶۴۸ دانشجو پذیرش خواهد کرد
  • رشد ۳۵ درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا