Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  امروزه مرز دوغارون  مهم‌ترین مرز صادراتی کشور به شمار می‌رود و تامین کننده بازار افغانستان است.

انواع سوخت از قبیل بنزین، گازوئیل و گاز جزء عمده‌ترین کالا‌های صاداراتی به افغانستان هستند و بیشترین کامیون‌هایی که در مرز دوغارون به چشم می‌خورد؛ کامیون‌های حامل سوخت و فرآورده‌های آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حادثه اخیر آتش سوزی گمرک اسلام قلعه هرات در مرز افغانستان و ایران باعث شد که بیش از ۵۰۰ کامیون در آتش بسوزند و فاجعه‌ای بزرگ رقم خورد. حجم بالای کامیون‌های حامل مواد سوختی در گمرک اسلام قلعه هرات  بر حجم آتش سوزی  اضافه کرد.

حال سوال اینجاست از آنجایی که حجم بالایی از کامیون‌های حامل سوخت از مرز دوغارون تردد می‌کنند؛ چقدر این معبر بین المللی دربرابر چنین حوادثی آمادگی دارد؟

احداث پایگاه اورژانس هوایی در مرز دوغارون

محسن سیاح فرماندار شهرستان تایباد  می‌گوید: با سفر اضطراری استاندار خراسان رضوی، احداث پایگاه اورژانس هوایی در دستور کار قرار گرفت و مکاتبات آن با سازمان اورژانس کشور انجام شد.

او می‌افزاید: قرار شد ایستگاه آتش نشانی شهرستان به سازمان آتش نشانی ارتقا یابد که در حوزه امداد و نجات این شهرستان تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد.

فرماندار شهرستان تایباد ادامه می‌دهد: حادثه آتش سوزی گمرک اسلام قلعه هرات باعث شد که به موضوع امداد و نجات در مرز دوغارون توجه بیشتری شود تا دغدغه‌ها در خصوص سلامت صادرات و واردات مرتفع شود.

راه اندازی ایستگاه آتش نشانی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون

حسین آخونداده مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: در پی تصویب طرح جامع این منطقه ویژه، ایستگاه آتش نشانی در این محل تاسیس و به دنبال آن تجهیزات امدادی بیشتری فراهم خواهد شد.

او می‌افزاید: هم اکنون در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، تعداد چهار ماشین آتش نشانی با هفت نیروی آتش نشان فعالیت می‌کنند که در حادثه اخیر گمرک اسلام قلعه، به کار گرفته شدند.

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در خصوص امکانات اطفای حریق در این مکان  ادامه می‌دهد: محل‌های تخلیه سوخت دارای شیر‌های آتش نشانی و تحت فشار هستند و در اطراف مخازن سوخت هم شیر‌های تحت فشار آب و کف تعبیه شده است.

آخوندزاده بیان می‌کند: در پای مخازن سوخت، گراویه ریخته شده تا اگر نشتی به وجود بیاید؛ مواد سوختی جران نیابد و به زمین فرو برود.

او تصریح می‌کند: بهتر است که تمامی کامیون‌هایی که به گمرک‌ها وارد می‌شوند؛ دارای کپسول آتش نشانی باشند تا در اولین فرصت اقدام به اطفای آتش کنند.

تجهیز ات موجود در شهرستان پاسخگو حوادث وسیع نیست

هادی رمضانی رئیس جمعیت هلال احمر تایباد به خبرنگار ما می‌گوید: تجهیزات امداد و نجات ما، در حد وسع شهرستان است؛ اما پاسخگوی حوادث وسیع نیست.

او می‌افزاید: باتوجه به شرایط خاص و مرزی تایباد، یک دستگاه خودوری امدادی به این شهرستان تخصیص یافت؛ هرچند کمبود در خودور‌های امدای احساس می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد ادامه می‌هد: همچنین دو دستگاه آمبولانس موجود داریم که یک دستگاه در مرز دوغارون مستقر خواهد شد.

رمضانی بیان می‌کند: کلیه تجهیزات امداد و نجات به خصوص تجهیزات بروز اطفای حریق باید در مرز دوغارون مستقر باشند.

۹۰ درصد کامیون‌هایی که در مرز دوغارون تردد می‌کنند، حامل مواد سوختی هستند؛ از این رو نیاز‌های ایمنی در این معبر باید مرتفع شوند.

حادثه آتش سوزی گمرک اسلام قلعه تلنگری بود برای ما تا از مرزهایمان غافل نشویم.

گزارشگر: امیرحسین چهاریاری

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرز دوغارون آتش سوزی صادرات و واردات منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گمرک اسلام قلعه مرز دوغارون امداد و نجات آتش نشانی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری

محمد یساولی گفت: این حادثه پیش از ظهر امروز در طبقه ششم یک ساختمان تجاری هفت طبقه شعله ور شد که حضور به موقع آتش نشانان موجب جلوگیری از سرایت آتش به طبقات دیگر ساختمان شد.

وی افزود: پس از تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ تیم‌های آتش نشانی از پنج ایستگاه آتش نشانی کرج به محل حادثه شتافتند.

رییس سازمان آتش نشانی کرج گفت: این آتش سوزی به طور کامل مهار و موقیعت حادثه ایمن سازی شده است.

وی با بیان اینکه در مهار این آتش سوزی ۲۰ نفر آتش نشان حضور داشتند، اظهار کرد: دراین حادثه به کسی آسیب وارد نشد.

علت حادثه و میزان خسارت وارده در دست بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تصاویر آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه بزرگ در تهران |‌ ویدئو
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • مهار آتش سوزی در ساختمان تجاری
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود