Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایون سامه‌یح نجف آبادی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شیوه دریافت مجوز و پروانه تأسیس داروخانه و دلالی در فروش این مجوزها گفت: اکنون فقط و فقط نور چشمی‌های داروساز پروانه دریافت می‌کنند، البته بهترین داروخانه‌ها و بیشتر دارو‌های خاص و گران قیمت به دانشگاه‌ها و نیرو‌های نظامی تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلالی هم در همه جا وجود دارد و حتی برای خرید نارنگی دلال‌ها نقش دارند!

وی افزود: خرید مجوز داروخانه پیش از انقلاب هم وجود داشته و موضوع جدیدی نیست. فروشنده و خریدار مجوز داروخانه لزوماً داروساز هستند و در این بین واسطه‌ها می‌آیند که برخی، مبلغ خرید مجوز داروخانه را تا یک میلیارد تومان هم اعلام می‌کنند.

بیشتر بخوانید

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات اقلام دارویی فساد دارد، اما قیمت دارو بالا نمی‌رود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: تأسیس داروخانه در تهران نیاز به مجوز دارد و فرد باید چند سال در شهرستان‌های محروم فعالیت کند تا با جمع آوری امتیاز در تهران ثبت نام بتواند ثبت نام انجام دهد. چند سال طول هم می‌کشد تا مجوز بگیرد که مبالغ خرید و فورش مجوز را به نوعی می‌توان خرج زحمت و تلاش در مناطق محروم دانست.

سامه‌یح  توضیح داد: من چندین سال در شهرستان کار کردم و منتظر امتیاز هم نشدم تا در نوبت دریافت مجوز داروخانه بروم. در تهران مجوز داروخانه را حدود ۲۷ سال پیش خریداری و مبلغ قابل توجهی پرداخت کردم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داروخانه ها داروخانه دولتی مجوز بهداشتی مجلس یازدهم مجوز داروخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند

                                                                              به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ رشنوادی اظهار داشت: دارندگان مجوز‌های کاغذی تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند از طریق درگاه ملی مجوز‌ها، مجوز‌های کاغذی خود را تبدیل به شناسه یکتا کنند.   وی افزود: دارندگان مجوز‌های کاغذی با استفاده از کد ملی صنفی یا شماره همراهی که به نام آن واحد صنفی درج شده می‌توانند به راحتی شناسه یکتا بگیرند.   مدیر کل امور اقتصاد و دارای استان ایلام اضافه کرد: فعالان اقتصادی اگر در مهلت باقی مانده شناسه یکتا دریافت نکنند از دریافت خدمات دولتی شامل تسهیلات بانکی به تدریج محروم خواهند شد.   بر اساس قانون همه دارندگان مجوز‌های کاغذی باید مجوز‌های خود را تبدیل به شناسه یکتا کنند.    

دیگر خبرها

  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • توهین دو وزیر به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • ۳۹ درصد پروانه های کسب کاغذی در لرستان الکترونیکی شد
  • مجوز‌های کاغذی باید شناسه یکتا بگیرند
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • تبدیل ۲۱.۶ درصد مجوز کاغذی به پروانه الکترونیکی در اردبیل
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته