Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:16:12 GMT

شاخص اینترنت پهن باند سیار قم ۱.۵ برابر رشد کرد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۷۹۸۵۱

شاخص اینترنت پهن باند سیار قم ۱.۵ برابر رشد کرد

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ،جواد غلام پور طی گزارشی وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی درسطح استان درسال‌جاری را تشریح کرد واظهار داشت: برغم پتانسیل خوب قم و با توجه به توسعه فراگیر زیرساخت‌های ارتباطی در سطح کشور و استان، در دولت تدبیر و امید قم با رشد ۱.۵ برابری توانسته ظرفیت پهن باند ورودی استان را از ۲۲۰ گیگابیت برثانیه در سال ۹۸ به ۳۶۰ گیگابیت برثانیه در سال ۹۹ برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با تاکید بر اولویت وزارت ارتباطات به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی افزود: بر اساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،  قم در شاخص ضریب نفوذ مشترکان پهن باند سیار با مقدار ۹۹.۵۳ درصد در رتبه دوم و در ضریب نفوذ مجموع اینترنت سیار و ثابت با مقدار ۱۱۳ درصد در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

وی افزود:  قم در زمینه پوشش جمعیتی با ضریب نفوذ ۹۹.۹۹ درصد رتبه نخست و ضریب نفوذ مشترکان فعال تلفن همراه نیز با مقدار ۱۵۳.۶۲ درصد در بین استان های برتر کشور قرار دارد.

غلام پور بااشاره به اینکه قم با یک میلیون و۳۹۱ هزار و۴۴۳ مشترک پهن باند سیار بعد از تهران دررتبه دوم کشوری قرار دارد گفت:اداره کل ارتباطات  استان با ایجاد زیرساختهای ارتباطی مناسب موفق شده تاکنون پاسخگوی نیازهای مراکز حوزوی، موسسه های علوم اسلامی، دانشگاهها، مراکز آموزش عالی، کسب و کارها و مردم استان باشد.

مدیرکل ارتباطات قم همچنین مجموع مشترکان فعال اپراتورهای سیار استان را بیش از ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار مشترک ذکر کرد و افزود: این به معنای آن است که برخی افراد در سطح استان از طریق چندین سیم کارت مختلف از خدمات تلفن همراه بهره می‌گیرند.

برچسب‌ها اینترنت پهنای باند قم تلفن همراه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اینترنت پهنای باند قم اینترنت پهنای باند قم تلفن همراه اخبار کنکور ضریب نفوذ پهن باند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن

تورم توکیو از ۲.۶ درصد به ۱.۸ درصد رسید.

به گزارش ایسنا، اداره آمار ژاپن اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) برای منطقه کو_توکیو بسیار کمتر از انتظار بود و در ماه آوریل به میزان ۱.۸ درصد رشد کرد.

این رقم در مقایسه با داده‌های سالانه ماه قبل کاهش یافته است، زمانی که شاخص محاسبه شده به ۲.۶ درصد رسید.

شاخص بهای مصرف‌کننده بدون احتساب مواد غذایی تازه و انرژی ۱.۸ درصد به‌طور سالانه افزایش یافت که کمترین سرعت افزایش از ماه سپتامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود.

اکونومیک نوشت، این رقم در مقایسه با ماه گذشته ۲.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد در حالی که شاخص بدون احتساب مواد غذایی تازه ۱.۶ درصد بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته اضافه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • کاهش تورم نقطه به نقطه فروردین ماه در آذربایجان شرقی
  • حضور معاون وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه در غرفه همراه اول
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • دسترسی حمل‌و‌نقل‌ دریایی و هوایی به ارتباطات مخابراتی/آنتن‌های ماهواره‌ای سیار ساخته شد
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور