Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: آزمایش های مرتبط با ایمونوژنیسیته تاکنون روی حدود ۳۵ داوطلب انجام شده که نتایج آن نشان می دهد این واکسن نسبت به انتظارات ما قدرت ایمنی زایی بالاتری دارد که بسیار امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: نتایج اولیه نشان می دهد حدود ۹۰ درصد افرادی که دوز دوم واکسن را دریافت کرده اند، شواهد ایجاد ایمنی، پس از دو هفته در آزمایش هایشان نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی بیان داشت: تعیین دقیق این موضوع نیاز به بررسی آماری دقیق تری دارد که این کار در حال انجام است، اما نتایج اولیه نشان می دهد واکسن ایرانی کرونا ایمنی حدود ۹۰ درصدی دارد.

مجری مطالعات بالنی واکسن ایرانی کرونا ادامه داد: تزریق دوز دوم ۵۶ داوطلب فاز نخست تست انسانی واکسن کرونا ایرانی به پایان رسیده است.

وی افزود: مرحله دوم تست انسانی واکسن ایرانی کرونا هم از حدود اواخر اسفند ماه آغاز خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه به احتمال قوی مرحله دوم تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده طول می کشد، گفت: به احتمال زیاد مرحله دوم و سوم با هم ادغام خواهند شد و در میانه های این مرحله گزارش اولیه به سازمان غذا و دارو ارایه می شود.

صالحی افزود: اگر این گزارش مورد تائید قرار گیرد در میانه راه وارد مرحله سوم می شویم که این موضوع در سایر واکسن های دنیا انجام شده است.

وی بیان داشت: پیش بینی می شود که از اوایل اردیبهشت وارد مرحله سوم تست انسانی شویم.

به گزارش ایرنا، نخستین تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با نام "کُوو ایران برکت" روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، روی داوطلبان انجام شد.

از ۹ دی تا ۱۸ بهمن همه داوطلبان نخستین تزریق واکسن خود را دریافت کردند و تا نیمه اسفند امسال، تزریق دوم تمام داوطلبان و پیگیری ۲۸ روز آنها پایان می یابد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران واکسن واکسن کرونا پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران واکسن ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی تهران واکسن واکسن کرونا اخبار کنکور واکسن ایرانی کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۷۹۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج انتخابات الکترونیک پس از امضای صورتجلسه شعب اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ممکن است نتایج آرای الکترونیک در ستاد مرکزی انتخابات قابل مشاهده باشد اما زمانی اعلام می‌شود که صورتجلسه شعب توسط مجری و ناظر امضا شده باشد.

به گزارش مشرق، محمدتقی شاهچراغی سه‌شنبه شب ۱۸ اردیبهشت ماه در گفت‌ وگوی تلویزیونی درباره آخرین آمادگی‌ها و سازوکارهای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس افزود: در ۲۲ حوزه انتخابیه از بین ۹۰ نفری که برابر قانون رقابت می‌کنند، باید ۴۵ نماینده برای مجلس مشخص شوند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: مرحله اول، برابر قانون در چهار حوزه انتخابیه، آخرین مرحله انتخابات الکترونیک یعنی رأی دادن که در شرایط عادی بر روی تعرفه نوشته می‌شود، به صورت الکترونیک برگزار شد. چون باید آن را در یک هشتم حوزه‌های انتخابیه دارای ۲ کرسی با بالا این کار را می‌کردیم.

وی ادامه داد: نتیجه آن کار، بازخوردی که گرفته شد، نظراتی که دادند، جمع‌بندی‌هایی که در حوزه‌های اجرا و نظارت به دست آمد، برای مرحله دوم هشت حوزه پیش‌بینی شد که در آنها انتخابات به صورت تمام الکترونیک برگزار شود و باقی حوزه‌ها به صورت الکترونیکی است و مرحله آخر تعرفه و کاغذی خواهد بود.

معاوت سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: حدود ۱۱ هزار ۵۰۰ شعبه برای مرحله دوم در سراسر کشور در نظر گرفته شده که حدود ۶۰ درصد از آن تمام الکترونیک است. حوزه‌های بزرگ مانند حوزه انتخابیه تهران، شیراز، تبریز و پنج حوزه دیگر در این مرحله الکترونیک است.

شاهچراغی با اشاره به آمادگی کامل ستاد در برگزاری انتخابات گفت: صندوق‌های الکترونیک آماده شده و همه ملاحظات ایمنی، امنیتی و فنی دیده و تحویل شهرستان‌ها شده است. مکان شعب نیز مشخص شده و با همکاری وزارت ارتباطات همه نقطه‌یابی‌ها کامل شده و عمدتا شعبی است که در مرحله قبل هم بوده است.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: ثبت نام اعضای شعب انجام شده و اطلاعات واجدین شرایط در این حوزه‌ها توسط سازمان ثبت احوال بارگزاری شده و آماده برگزاری انتخابات هستیم.

وی درباره زمان اعلام نتایج با توجه به الکترونیکی برگزار شدن انتخابات در هشت حوزه انتخابیه گفت: قاعده این است که شروع کار با حضور ناظر شورای نگهبان است و پایان کار هم باید با حضور ناظر باشد. وقتی با صندوق الکترونیک در انتخابات شرکت می‌کنید، برگ رأی دیده می‌شود و داخل صندوق می‌افتد. اینها جمع می‌شود و باید تبدیل به صورتجلسه شود. آن چیزی که رأی این شعبه را تایید می‌کند، ناظر و مجری باید صحت اجرا را تایید و امضا کنند.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در واقع ممکن است آرا در ستاد مرکزی انتخابات قابل مشاهده باشد اما نتایج زمانی اعلام می‌شود که صورتجلسه‌ها امضا شود. در آرا دستی هم به همین شکل است.

شاهچراغی تاکید کرد: آنچه که برای ما اهمیت دارد، صحت انتخابات است. باید انتخابات در شعب تایید شود؛ از این رو بعد از تایید به دست ما می‌رسد و اعلام خواهد شد.

وی در تشریح شرایط شرکت در مرحله دوم انتخابات یادآور شد: قانون گفته که کسانی می‌توانند در انتخابات یک حوزه انتخابیه در دور دوم شرکت کنند که در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی دادند. مثلا اگر کسی در دور اول در شیراز رأی داده، نمی‌تواند در تهران رأی دهد. همچنین کسانی که در دور اول رأی ندادند. این دو گروه می‌توانند رأی دهند.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: رأی‌دهندگان الزاما با پنج سند هویتی کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت می توانند اقدام به رأی دادن کنند. بیش‌ از ۸۰ درصد مردم در دور اول با کارت ملی رأی دادند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان نامزدهای حاضر در عرصه رقابت، ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نتایج انتخابات الکترونیک پس از امضای صورتجلسه شعب اعلام می‌شود
  • روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • کابینه جنگی اسرائیل مرحله اول عملیات رفح را تایید کرد
  • هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • اتمام عملیات بهسازی بلاک ساقه – باغیک قم
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون‌چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • ساخت دستگاه ديتالاگر درون چاهی قابل حمل با همکاری دانش‌بنیان‌ها
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید