Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@21:27:21 GMT

خرید و فروش برگه تست کرونا، آن سوی مرزها

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۰۰۴۲

خرید و فروش برگه تست کرونا، آن سوی مرزها

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از خرید و فروش برگه تست pcr در آن سوی مرزهای ایران خبر داد و گفت: این اقدام موجب خدشه دار شدن اعتماد کادر بهداشت و درمان شده است.

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه شب در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اهواز برگزار شد اظهار داشت:  بر اساس مبادلات بین‌المللی، یکی از شرایط خروج از کشور در دست داشتن برگه تست PCR منفی در ۷۲ ساعت گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در روزهای گذشته گزارش هایی دریافت شد مبنی بر اینکه آن سوی مرزها تست‌ کرونا به صورت کاغذ، خرید و فروش می‌شود و افراد در ازای پرداخت  ۱۵ میلیون ریال، بدون انجام آزمایش برگه جواب منفی تست کرونا دریافت می کنند که متاسفانه در این خصوص صداقت رعایت نشد به همین دلیل مرزهای مسافری خوزستان بسته شد تا شرایط برای انجام تست در مناطق مرزی فراهم شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  به راه اندازی یک آزمایشگاه در نقطه صفر مرزی خوزستان اشاره کرد و گفت: در مرز، محلی برای اقامتگاه مسافران وجود ندارد که یکی از کمبودهای اصلی در مبارزه با کرونا به شمار می رود.

وی افزود: در عراق نظام سلامت وجود ندارد که آمار مرگ و میر را برآورد کند. همچنین کمتر از ۵۰ درصد فوتی های این کشور در بیمارستان ها است به همین دلیل آمار اعلامی موارد فوت در کشور عراق مستند نیست.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان بیان کرد: کشور عراق تاکنون ۱۵ هزار مورد فوت کرونایی داشته است که اگر ۵۰ درصد این موارد در بیمارستان‌ها رخ دهد تعداد فوتی های این کشور شاید به ۶۰ هزار نفر برسد. شرایط در عراق به گونه ای است که از وجود ویروس جهش یافته انگلیسی در کشورشان مطلع نیستند.

وی با اشاره به اینکه تلاش می کنیم شرایط اخذ تست PCR را در مرزهای خوزستان اجرایی کنیم افزود: ویروس جهش یافته انگلیسی در حال گسترش است که بسیار خطرناک است. با وجود اینکه ۴۰ روز از پیک سوم می‌گذرد، تعداد مبتلایان ۶ تا ۱۴ ساله در خوزستان بیش از ۲ برابر شده است. در پیک اول میزان مرگ و میر افراد ۳۰ تا ۴۴ سال، ۵.۷ درصد بود در حالی که در پیک سوم این میزان به ۷.۴ درصد رسیده است. 

ابول نژادیان همچنین با اشاره به تامین کیت تشخیص کرونای جهش یافته  از سوی وزارت بهداشت گفت:از نمونه‌های مشکوک تست گرفته می شود و برای تایید و تشخیص نهایی به انستیتو پاستور تهران ارسال می شوند. ۲ کودکی که اخیرا در خوزستان فوت کردند، به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلا شده بودند که دیر مطلع شدند. این ۲ کودک اهل ایذه و سوسنگرد بودند.

وی افزود: دختر ۹ ساله ای که اهل سوسنگرد بود هیچگونه بیماری زمینه‌ای نداشت. پزشکان ابتدا فکر کردند دچار مننژیت شده است و بیمار را به عنوان التهاب پرده مغز به بیمارستان کودکان ابوذر اهواز اعزام کردند اما با انجام سی‌تی‌اسکن مشخص شد تمام ریه این کودک درگیر کرونا است.

در حال حاضر ۱۱ شهر در خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

لینک کوتاه: asriran.com/003Em1

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جهش یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۰۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، امید جهان‌نژادیان با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از 20 فروردین‌ماه سال جاری آغاز شد، اظهار داشت: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از 770 هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری و از این میزان تاکنون بیش از 500 هزار تن گندم به سیلوهای استاندارد منتقل شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان در حال انجام است، افزود: در حال حاضر در پیک خرید گندم استان قرار داریم و روزانه بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران و فعالیت 103 مرکز خرید در استان، عنوان کرد: سیلوهای ذخیره‌سازی استاندارد به صورت 24 ساعته آماده هستند تا گندم را دریافت کنند.

جهان‌نژادیان یادآور شد: در سال زراعی قبلی در خوزستان بیش از یک میلیون و 720 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • امید بارسلونا به فروش ۲ بازیکن به عربستانی‌ها
  • احکام شرعی | حکم خرید و فروش سگ
  • فروش اینترنتی دارو
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل