Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور صبح امروز شنبه ۲ اسفند با سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در محل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام ارزانی در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های چند سال اخیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: طرح ملی ایران قوی و انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اسلامی از مهمترین اقداماتی محسوب می‌شود که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سطح کشور برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه محوریت فعالیت کانون‌های فهما بر مدار تصمیم امام جماعت است، افزود: اساساً کانون‌ها به درخواست ائمه جماعات مساجد تأسیس می‌شوند.

وی همچنین در ادامه از همکاری خوب سطوح مختلف بسیج از پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد گرفته تا سطوح استانی و کشوری این نهاد با کانون‌های مساجد قدردانی کرده و ابراز امیدواری کرد: این همکاری، تعامل و ارتباطات توسعه بیشتری یابد.

این گزارش می‌افزاید: در ادامه این دیدار سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه موضوع مسجد محوری رویکرد جدی سازمان بسیج مستضعفین است، اظهار کرد: این سازمان تلاش می‌کند با محوریت ائمه جماعات از ظرفیت‌های داخل مسجد به بهترین شکل استفاده شود و هم افزایی مضاعفی با سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با مسجد نظیر سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج، سازمان اوقاف و امور خیریه صورت پذیرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: موضوع مسجد محوری و محله محوری و ارائه خدمات مختلف فرهنگی و اجتماعی در سطح محلات با محور مسجد اهمیت به سزایی دارد و اساساً محله اسلامی شکل نمی‌گیرد مگر آنکه مشارکت همه افراد تأثیرگذار محل را در فعالیت‌های مسجدی شاهد باشیم؛ بنابراین موضوع مسجد محوری باید به عنوان یک اصل در همه مجموعه‌های مرتبط با مسجد در اولویت کار قرار گیرد.

همچنین بخش دیگر از این دیدار اختصاص به بحث و گفت‌وگو پیرامون اقدامات شورای هماهنگی دهه کرامت داشت که در این راستا حجت الاسلام ارزانی، از سلسله فعالیت‌های سازمان بسیج مستضعفین در این عرصه تقدیر کرد.

سردار سلیمانی نیز با بیان اینکه خدمت به حضرات معصومین به ویژه امام رضا (ع)، حضرت معصومه (ع) و حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) برای بسیج یک وظیفه است، گفت: یکی از مأموریت‌های خود را در سازمان بسیج ترویج معارف اهل بیت می‌دانیم لذا آماده هستیم که در راستای بزرگداشت دهه کرامت، با بهره‌مندی از ظرفیت پایگاه‌های بسیج محلات همکاری بیشتری در این عرصه داشته باشیم.

گفتنی است در پایان این دیدار لوح تقدیر صادره از سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط حجت الاسلام ارزانی به سردار غلامرضا سلیمانی تقدیم شد.

کد خبر 5152041

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون مساجد حجت الاسلام ارزانی غلامرضا سلیمانی فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان بسیج سازمان اوقاف و امور خیریه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین سردار غلامرضا سلیمانی سازمان اوقاف و امورخیریه سید عباس صالحی سازمان تبلیغات اسلامی قرآن کریم لیله الرغائب انقلاب اسلامی ایران ماه رجب قرآن سازمان تبلیغات اسلامی شیعه اندونزی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فعالیت های قرآنی شبکه قرآن و معارف سیما جلال الدین رحمت پاکستان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سازمان بسیج مستضعفین حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۰۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها