Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:52:58 GMT

زبان هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۰۱۸۲

زبان هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

به گزارش ایرنا ، حسین اسحاقی شامگاهشنبه در نشستی با رییس بهزیستی جیرفت اظهار داشت: مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همواره در تلاش هستند تا با زبان هنر به سازمان‌های اجتماعی کمک کند.

 وی بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان نیز از تمامی ظرفیت و توان اجرائی این مجموعه در حوزه‌های مختلف امور اجتماعی با ایجاد بستر مناسب فرهنگی مورد نیاز در قالب تهیه متون آموزشی، برپایی نمایشگاه و از این قبیل اقدامات در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره بهزیستی جیرفت نیز از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

محمد رضانژاد خروجی نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان را جمع‌بندی‌ای برای انعقاد تفاهم‌نامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی اعلام کرد.

وی ادامه داد: این تفاهم‌نامه به منظور بهره‌وری از توان هر ۲ مجموعه اجرایی بین اداره بهزیستی جیرفت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان تهیه و پس از تائید طرفین عملیاتی می‌شود.

رییس بهزیستی جیرفت به روند رو به رشد گسترش آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی و کنترل معضلات و تبعات آن نیازمند هم‌افزایی و همراهی  همه دستگاه‌ها اعم از دولتی و غیردولتی در کنار خیران و تشکل‌های مردمی است. 

 وی نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در زمینه‌سازیسازی و اثر بخشی طرح‌ها و برنامههای اجتماع محور بنیادی و اساسی دانست.

به گزارش ایرنا، در این نشست رییس اداره بهزیستی جیرفت  و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان آسیبهای اجتماعی و راه‌های کنترل و پیشگیری گسترش این مسائل را مورد بررسی قرار دادند.

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما آسیب های اجتماعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور کاهش آسیب های اجتماعی فرهنگ و ارشاد اسلامی بهزیستی جیرفت جنوب کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۰۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ در نشست امروز شورای فرهنگی عمومی گیلان، اولویت‌های تاکید بر تقویت هرچه بیشتر سبک زندگی اسلامی - ایرانی با محوریت زیست عفیفانه، تقویت بنیان خانواده و پیشگیری از کاهش نرخ زادآوری، بهره گیری مناسب از ظرفیت‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی برای تقویت امور فرهنگی، اجتماعی و دینی، تعمیق و ترویج آموزش‌های مرتبط با بنیان‌های فکری و رفتاری در قبال ارزش‌های اسلامی و انسانی و لزوم حمایت از روند تولید و توزیع محصولات فرهنگی با لحاظ فرهنگ بومی و محلی تصویب شد.

نماینده‌ی ولی فقیه در گیلان در این نشست تحلیلی از نقش گیلان به عنوان دروازه‌ی ورود و خروج کشور به اروپا ارایه کرد و مواجهه‌ی با فرهنگ منحط و بیگانه را از تهدیداتی دانست که تا امروز در بستر تاسی از آموزه‌های ناب شیعی و ارادات به مکتب اهل بیت توانسته هویت تاریخی مردم این دیار را حفظ کند.

آیت الله فلاحتی همچنین گردشگر پذیر بودن گیلان را از دیگر عواملی دانست که موجب شده زمینه‌ی رویارویی فرهنگ بومی استان با خرده فرهنگ‌های سایر مناطق ایران فراهم شود و این روند اگر به درستی پایش و نظارت نشود میتواند به بروز تهدیداتی درحوزه‌های اجتماعی و فرهنگی گیلان منجر شود.

امام جمعه‌ی رشت افزود: میهمان پذیر بودن مردم گیلان باعث شده تا زمینه‌ی افزایش روزافزون گردشگران از سراسر کشور به این استان فراهم آید.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مستمر مجموع دستگاه‌های فرهنگی، نظارتی و انتظامی برای ترویج فرهنگ زیست عفیفانه با محوریت عفاف و حجاب و پیشگیری از بی مبالاتی‌های فرهنگی در جامعه ، اضافه کرد: تداوم این روند، در بستر بهره گیری از همراهی مردم می‌تواند مظاهر فرهنگ مخرب در روند رفتار‌های اجتماعی را به حاشیه رانده و زمینه‌ی حرکت به سوی تعالی را فراهم کند.

امیر حسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان هم در سخنانی با تشریح اولویت‌های فرهنگی - اجتماعی استان، لزوم تاسی از نقشه‌ی مهندسی فرهنگی کشور را با لحاظ مولفه‌ها و برش‌های استانی خواستار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عادلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در گیلان هم در این نشست از برگزاری اجتماع مردمی برای حمایت از عفاف و حجاب خبر داد و افزود: این همایش ۲۲ اردیبهشت ماه با دعوت از یک سخنران ملی در رشت برگزار خواهد شد. 

در ادامه‌ی این نشست، هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی گیلان در سخنانی، با اشاره به عمده‌ترین تهدیدات فرهنگی و چالش‌های دیدگاهی نسل جدید، بر لزوم حفاظت از فرهنگ ملی و بومی و نحوه‌ی مواجهه و مقابله با فرهنگ مهاجم تاکید کرده و تقویت شاخص‌های ملی و دینی را در ایجاد مصونیت مقابل تهاجم فرهنگ بیگانه، اثر بخش دانستند.

دیگر خبرها

  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر