Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم وزنه برداری فولاد خوزستان گفت:خوشحالم علی داودی با دوبنده تیم ما چنین وزنه‌هایی در لیگ زد و علی هاشمی هم واقعا غیرت نشان داد اما برایمان سلامتی او در اولویت بود.

حمید رشیدی در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم فولاد خوزستان درفینال لیگ برتر وزنه برداری بیان کرد: در هفته اول رقابت تنگاتنگی با گهر زمین سیرجان و ملی حفاری داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از پایان دور رفت،  موج سوم کرونا پیش آمد و سالن‌ها دوباره تعطیل شدند. از طرفی متاسفانه دو ورزشکار ما که در اردوی تیم ملی بودند، آسیب جدیدی دیدند. ایوب موسوی کمر درد گرفت و علی هاشمی نیز از ۱۰ روز پیش دچار زانو درد شد. یعقوب پشوتنی هم در حین مسابقه دچار آسیب دیدگی شد. 

او ادامه داد: حافظ قشقایی باید در ۶۱ کیلوگرم وزنه می‌زد اما چون تیم ملی هم برای ما اهمیت داشت و نمی‌خواستیم وزن کم کند و آمادگی‌اش کم شود، در ۶۷ کیلوگرم وزنه زد. متاسفانه در مسابقه دو مرتبه وزنه ۱۷۰  کیلوگرم که می‌توانست با آن قهرمان شود و امتیاز خوبی بگیرد را ازدست داد و دوم شد و این مسائل بد بیاری تیم ما در دور برگشت لیگ بود.

رشیدی در مورد عملکرد علی داودی که رکورد خوبی در دوضرب ثبت کرد، گفت: شاهکار روز آخر مسابقات برای تیم ما هم علی داودی بود. هیچ کسی راضی نیست که داودی با این وزنه ۲۵۰ کیلوگرم متوقف شود. علی داودی وزنه های ۲۰۸ و ۲۵۵ کیلوگرم را در اردوی تیم ملی نیز زده بود. در جریان مسابقه تعداد نفرات کم بود بنابریان فرصت کمتری برای ریکاوری و نفس گیری داشت و فاصله بین حرکات هم کم بود. او در یک ضرب وزنه های ۱۹۵ و ۲۰۱ کیلوگرم را زد و وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را اگر فرصت استراحت بیشتری می توانست با موفقیت بالای سر ببرد. او در دوضرب ۲۳۵ و ۲۴۳ و ۲۵۰ کیلوگرم را زد. 

او افزود: به نظرم این وزنه‌ها برای مسابقه لیگ خوب بود. می‌توانم به جرات بگویم زدن وزنه های ۲۱۰ در یک ضرب  و ۲۶۰ کیلوگرم  در دوضرب برای داودی  در مسابقات آتی دور از دسترس نیست. خیلی خوشحالم داودی با دوبنده فولاد خوزستان توانست این وزنه رادر لیگ بزند.

سرمربی تیم فولاد خوزستان در مورد عملکرد علی هاشمی در ۱۰۹ کیلوگرم و آسیب دیدگی که داشت ، تصریح کرد: وقتی در دسته ۶۱ کیلوگرم امتیازی که می‌خواستیم آن‌طور که باید به دست نیامد امیدمان برای نایب قهرمانی کم رنگ شد و در دسته ۸۱ کیلوگرم با قهرمانی حسین سلطانی دوباره امید به تیم ما برگشت . امتیاز به گونه ای پیچیده شد که قهرمانی علی هاشمی تکلیف را مشخص میک‌رد. من نیز با هاشمی صحبت کردم و او عنوان کرد هر چه در توان دارد می‌گذارد و با وجود اینکه قهرمانی آسیا و گزینشی المپیک را پیش رو دارد و زانویش هم درد می‌کرد، واقعا غیرت نشان داد.

او ادامه داد: وقتی کیا قدمی وزنه ۲۲۵  را زد، ما مجبور شدیم ۲۲۶ را انتخاب کنیم او وزنه را هم خوب کشید اما در حرکت قیچی متاسفانه زانوی آسیب دیده‌اش اذیت کرد و نتوانست قیچی را جمع کند و فشار سنگینی  به زانویش آمد. در حرکت سوم باز هم تلاش کرد، روی تخته هم آمد اما در استارت دید نمی تواند وزنه را بزند و آنجا من وارد عمل شدم و گفتم همین که  با وجود درد زانو دوباره روی تخته آمد، کافی است و در نهایت ما یه مقام سوم رسیدیم. سلامتی ورزشکار برای ما اهمیت زیادی دارد. این کاپ‌ها ارزش این را ندارد که سلامتی یک جوان به خطر بیفتد. 

رشیدی با اشاره به مقام سوم فولاد خوزستان در لیگ برتر گفت: فولاد خوزستان برای اولین بار در لیگ برتر وزنه برداری تیمداری کرد و مقام سومی که به دست آورد بسیار ارزشمند بود و این کاپ سومی را به باشگاه فولاد خوزستان تقدیم می‌کنم. هدف باشگاه نیز بیشتر حمایت از جوانان خوزستان و وزنه برداری ایران بود. از باشگاه مناطق نفت خیز جنوب تشکر می‌کنم که سالن در اختیار ما گذاشت تا اردوی خود را برگزار کنیم. از کادر پزشکی تیم فولاد خوزستان نیز تشکر می‌کنم که علاوه بر وزنه برداران تیم فولاد، به ملی پوشان تیم ملی کمک کرد تا آسیب دیدگی جدی پیش نیاید.

وی افزود: امیدوارم باشگاه‌ها در لیگ وزنه برداری بمانند و دارای سبقه شوند. در این صورت زیر ساخت‌ها قوی‌تر و جذب ورزشکار بهتر انجام می‌شود.امیدوارم فدراسیون رایزنی کند تا حضور در مسابقه بین المللی مثل باشگاه‌های آسیا در برنامه قرار بگیرد و این مسئله باعث رشد وزنه برداری و استمرار و پایداری باشگاه‌ها برای حضور در لیگ وزنه برداری می‌شود.
 
انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليگ برتر وزنه برداري علی هاشمی علی داودی فولاد خوزستان وزنه برداری تیم فولاد علی داودی علی هاشمی وزنه ها تیم ملی تیم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بانوان رده سنی نوجوانان و جوانان کشور و انتخابی تیم ملی از شامگاه یکشنبه به میزبانی همدان آغاز به کار کرد.

دختران شایسته تیم وزنه برداری استان کردستان در روز نخست این دوره از رقابت‌ها موفق به کسب یک مدال سیمین نقره شدند.

در روز اول این پیکارها و در دسته ۵۵ کیلوگرم رده سنی جوانان، «آنیتا فیضی» وزنه‌بردار خوش‌آتیه و صاحب عنوان تیم کردستان به مصاف حریفان خود رفت و توانست در حرکت یک‌ضرب با مهار وزنه ۷۰ کیلوگرمی نشان ارزشمند نقره را کسب کند.

کد خبر 6097731

دیگر خبرها

  • بانوان کردستانی به یک نشان سیمین نقره دست یافتند
  • مطهری: فلسفه فوتبال ما تهاجمی است
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • باشگاه فولاد خوزستان از حق سرمربی خود کوتاه نمی‌آید
  • سرمربی تیم فولاد: مگر چه گفتم که اینگونه جریمه کردند
  • رونمایی از سنگین‌ترین حکم تاریخ فوتبال ایران!
  • سرمربی لیگ برتری جریمه میلیاردی شد
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران برای سرمربی لیگ برتری
  • ویسی نقره داغ شد؛ ۲ میلیارد تومان، ادامه فعالیت به شرط پرداخت در یک هفته!
  • اعتراف یک پرسپولیسی؛ نکونام و هاشمی نسب شاهکار کرده اند | شانس قهرمانی یک تیم بیشتر است