Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@02:07:57 GMT

جشنواره طراحی حرم مطهر ائمه بقیع برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۰۷۳۴

جشنواره طراحی حرم مطهر ائمه بقیع برگزار می‌شود

ایسنا/قزوین رئیس مرکز هنر و معماری جهاد دانشگاهی قزوین گفت: جشنواره طراحی حرم مطهر ائمه بقیع باهدف زمینه‌سازی و ایجاد آمادگی‌های لازم برای امت اسلام جهت احیای آستان مطهر ائمه بقیع (ع) برگزار می‌شود.

علی دلزنده در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: جشنواره طراحی حرم مطهر ائمه بقیع باهدف زمینه‌سازی برای زیارت ائمه معصومین بقیع (ع) و سایر بزرگان مدفون در جنت‌البقیع است و در راستای تلاش در جهت مرمت و احیای آثار تاریخی صدر اسلام و آشنایی بیشتر بافرهنگ و تمدن غنی اسلامی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرکز هنر و معماری جهاد دانشگاهی قزوین یکی از حامیان این جشنواره است، افزود: زمینه‌سازی و ایجاد آمادگی‌های لازم برای امت اسلام جهت احیای آستان مطهر ائمه بقیع (ع) از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است، این مسابقه می‌تواند وفاق میان فرق اسلامی در پیگیری سیاست امت واحده جهانی، حول محور مدینه النبی را ایجاد کند و یک شور و نشاط فرهنگی و خلاقیت در جامعه معماران و شهرسازان به وجود بیاورد.

رئیس مرکز هنر و معماری جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: در این مسابقه محدودیتی برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد و همه معماران، شهرسازان، طراحان شهری، شرکت‌های مهندسین مشاور، اساتید و دانشجویان رشته‌های مرتبط در سطح ملی می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی تأکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت گروهی یا به‌صورت انفرادی در مسابقه شرکت و طرح خودشان را ارائه کنند، برای اطلاع بیشتر از نحوه طراحی و محورهای آن و چگونگی ارسال آثار می‌توانند به سایت جشنواره به آدرس http://baqifestival.ir/#speakers مراجعه کنند.

دلزنده اظهار کرد: زمان تحویل مدارک مسابقه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ (روز معمار) در نظر گرفته‌شده و نتایج مسابقه در ۳ خرداد ۱۴۰۰ طی مراسم روز آزادی خرمشهر (مسجد جامع خرمشهر نماد مقاومت مکان مذهبی) اعلام می‌شود.

وی با اشاره به جوایز مسابقه، تأکید کرد: در بخش گروهی که توسط هیئت‌داوران برگزیده می‌شود، به گروه اول ۱۰۰ میلیون تومان، به گروه دوم ۷۰ میلیون تومان و به گروه سوم ۵۰ میلیون تومان اهدا می‌شود، همچنین در بخش انفرادی به برگزیدگان اول تا سوم به ترتیب ۳۰ میلیون تومان، ۲۰  میلیون تومان و ۱۵ میلیون تومان اهدا می‌شود همچنین در این بخش به نفرات چهارم تا دهم نیز ۱۰ میلیون تومان اهدا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره مطهر ائمه بقیع میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۰۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • برپایی نخستین جشنواره غذای سنتی در شهر مریانج
  • پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه استقبال شد
  • رقص توپ در شالیزار‌/ گزارش خبرنگار تسنیم را ببینید + فیلم
  • جشنواره‌های امام رضا (ع) سبب‌ساز توسعه فرهنگ رضوی است
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد