Web Analytics Made Easy - Statcounter

فردین حکیمی گفت: پس از انسداد مسیر ورود فاضلاب به تالاب صالحیه برای دو شهرک صنعتی نظرآباد و سپهر اعلام جرم کرده‌ایم و در حال پیگیری در مراجع قضائی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر کل محیط زیست استان البرز با اشاره به اینکه متاسفانه فاضلاب دو شهرک صنعتی به سمت تالاب صالحیه هدایت می شد، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تیتریک، گفت: مسیر ورود فاضلاب به تالاب مسدود و فاضلاب به دشت های مجاور هدایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردین حکیمی افزود: البته تخلیه فاضلاب در تالاب و منابع زیستی دیگر مانند خاک و آب‌های سطحی هم از نظر محیط زیست تخلف محسوب می شود، در نتیجه ما برای دو شهرک صنعتی نظرآباد و سپهر اعلام جرم کرده ایم و در حال پیگیری در مراجع قضائی است.   وی اظهار داشت: تصفیه خانه شهرک صنعتی هشتگرد راه ‌اندازی شده است اما دو واحد صنعتی مستقر در آن مشکل دارند که تصفیه ‌خانه یکی از این واحدها راه ‌اندازی شده و واحد دیگر نیز تعهد داده تا ۲۰ اسفند ماه تصفیه خانه خود را به طور کامل راه‌اندازی کند.   مدیر کل محیط زیست استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه مشکل تصفیه خانه شهرک صنعتی هشتگرد تا عید حل می ‌شود و تصفیه خانه سپهر هم در مرحله افتتاح است، تصریح کرد: شهرک صنعتی نظرآباد تصفیه خانه دارد اما استانداردها را رعایت نمی‌کند و در صورت توجه ویژه قطعاً مشکلی نخواهد داشت.  

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرک صنعتی نظرآباد تصفیه خانه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت گفت: بدنبال بارندگی‌های خوب سال گذشته و امسال  و مشارکت جوامع محلی و نظارت‌های مستمر محیط زیست آب تالاب‌های شهرستان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدی تصریح کرد: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت  با وسعت ۳۵۰۰ هکتار  که انواع گونه‌های گیاهی آبزی و کنار آبزی را در خود جای داده  و نقش بسیار مهمی هم در اکوسیستم منطقه دارد و هر کجا که تالاب و آب باشد  نقش تلطیف هوا و رطوبت دهی به حوزه را دارد و قطعا این رطوبت دهی برای کشاورزی هم مفیداست.

رییس اداره محیط زیست شهرستان پلدشت خاطر نشان کرد: تالاب‌های شیبلو - عرب گلی و کینیکور از تالاب‌های مهم استان هستند که سالانه پذیرای  ۴۰۰ هزار قطعه از انواع پرندگان مهاجر بومی آبزی و کنار آبزی است که برای زمستان گذرانی به این تالاب‌ها مهاجرت می‌کنند و مهمترین این پرندگان  مهاجر غاز پیشانی سفید است که در فصل زمستان برای زمستان گذرانی و جوجه آوری به تالاب شیبلو مهاجرت می‌کنند.

محمدی گفت: تالاب شیبلوی شهرستان پلدشت به دلیل اهمیت بالا مراحل  پایانی ثبت اش را در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین المللی سپری و در سال جاری ثبت خواهد شد.

وسعت تالاب‌های شهرستان پلدشت بیش از ۴ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • آب تالاب‌های پلدشت ۴۰ درصد افزایش یافت
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه