Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@20:13:24 GMT

محدودیت‌های ترددی جدید برای نوروز

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۱۴۰۹

محدودیت‌های ترددی جدید برای نوروز

وزیر کشور از محدودیت‌های جدید کرونایی برای نوروز خبر داد و گفت: امسال هیچ نمایشگاه بهاره‌ای نداریم و همچنین برای کاهش شیوع ویروس کرونا در خوزستان، ورود و خروج به این استان ممنوع اعلام شد.

به گزارش پول نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز در دهمین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز قرارگاه با چند دستور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دستورات مربوط به نحوه و چگونگی و تأثیرگذاری عملکرد طرح شهید سلیمانی در کشور بوده است.


وی افزود: بسیج، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه که در اجرای این طرح دخیل بودند، گزارشاتی ارائه دادند. نقاط ضعف و قوت این طرح مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا برای دو الی سه هفته آینده، یک رزمایش با اولویت مناطق قرمز در کشور به ویژه در استان خوزستان داشته باشیم.


به گفته وی، طرح شهید سلیمانی با قوت خودش در کشور ادامه پیدا می‌کند و تمامی دستگاه‌ها و نهادها، بیش از پیش با این طرح همکاری خواهند داشت.


اعمال محدودیت‌های ترددی جدید برای نوروز
رحمانی فضلی گفت: موضوع بعدی در خصوص نگرانی در ترددهای شهری و بین شهری بود. به دلیل اینکه در ایام منتهی به نوروز قرار داریم لازم است تصمیم گیری هایی در رابطه با ترددها انجام شود. نیروی انتظامی گزارش عملکردی در خصوص اجرای طرح محدودیت‌های تردد از ابتدای سال تاکنون ارائه داد و مقرر شد برای عید هم طرح ویژه‌ای را در راستای کنترل ترددها در جاده‌ها انجام دهد.


وی بیان کرد: قرار است ناجا به سامانه‌های وزارت بهداشت متصل شود و خودروهایی که در درون آنها، افرادی با تست کرونای مثبت حضور دارند، ممنوع از تردد شوند. ممنوعیت تردد از ۲۱ الی سه صبح همچنان ادامه دارد.


امسال هم نمایشگاه‌های بهاره نداریم


وزیر کشور ادامه داد: موضوع بعدی که در جلسه مطرح شد، بحث خریدهای نوروزی و امکان تجمعات در این خریدها بود. امسال هم مانند سال قبل هیچ گونه نمایشگاهی نداریم و خرید و فروش‌های فوق‌العاده را قرار است اصناف بر روی واحدهای صنفی نظارت داشته باشند که فروش‌های فوق‌العاده باعث ایجاد تجمعات نشود.
رحمانی فضلی افزود: دستفروشان هم با تدابیری که از طرف شهرداری‌ها و اصناف در نظر گرفته شده، قرار است کار خود را دنبال کنند.


توضیحاتی در رابطه با واردات واکسن‌های کرونا
وزیر کشور بیان کرد: گزارش‌هایی در خصوص نحوه تأمین و توزیع واکسن کرونا در جلسه مطرح شد. قرار بر این شد تا واکسن‌های خریداری شده از کشورهای مختلف سریعاً به کشور وارد شوند.


به گفته وی، اولویت تزریق واکسن فقط و فقط با وزارت بهداشت است و هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند برای تزریق واکسن کرونا، اولویتی ارائه دهد.


ورود و خروج به خوزستان ممنوع شد / مرزهای خوزستان بسته شد
وی با اشاره به وضعیت شهر خوزستان اظهار داشت: همانطور که می‌دانید وضعیت خوزستان قرمز است. مرزهای این استان بسته شد. ترددهای بین شهری، ممنوع و ورود به خوزستان از استان‌های مجاور هم ممنوع شده است.


رحمانی فضلی افزود: خواهشمندیم علما و شیوخ در این استان تلاش کنند که با یک جریان آگاهی بخشی و فرهنگ سازی عمومی، فضای اجتماعی این استان را اقناع کنند تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.


وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: بررسی‌ها حاکی از آن بوده که ورود روزانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر در روزهای گذشته از مرز خوزستان به کشور باعث تشدید کرونا در این استان شده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: مناطق قرمز محدودیت های تردد نوروز ترددهای شهری نمایشگاه های بهاره وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت

دو خبر بار دیگر «پایتخت» را به صدرِ اخبار آورد. ابتدا خبری بود که مثلِ همیشه از درونِ گمانه‌زنی‌ها بیرون آمد؛ «پایتخت۷» وارد مرحله پیش‌تولید شده و بازیگران از مردادماه مقابل دوربین خواهند رفت. اول آنکه سارا و نیکا به عنوان دختران نقی معمولی در این سریال حضور نخواهند داشت و ثانیاً سریال برای نوروز ۱۴۰۴ آماده خواهد شد. این نکات هم در رایزنی‌های رسانه‌ای آمده است.

به گزارش تسنیم، اگرچه پیش‌تر گروه عوامل پایتخت برای پیدا کردن دو دختر دوقلو برای بازی در این سریال، فراخوان اعلام کرده بودند. شاید گمانه حضور نداشتن دختران نقی معمولی (سارا و نیکا) با این فراخوان جدّی‌تر شده باشد. البته خبر شروعِ پیش‌تولید سریال و تولید در مردادماه را نه مدیران تلویزیون و نه عوامل «پایتخت» تأیید نکرده‌اند. اما در عین حال پیگیری، مذاکره و رسیدن به یک طرح و فیلمنامه درست نکته‌ای بوده که مدیران سیما و سیمافیلم به آن اشاره داشته‌اند.

خبر دیگری که برای «پایتخت» در شبکه‌های اجتماعی، حواشی‌ای ایجاد کرد؛ حذف این سریال از کنداکتور شبکه آی‌فیلم است. خبری مبنی بر شروع پخش «پژمان» رسانه‌ای شد که بعد از «پایتخت۵» این سریال روی آنتن خواهد رفت. پیگیری‌ها نشان می‌دهد تلویزیون به دنبال پخش فصل ششم «پایتخت» نیست؛ همان فصلی که آغازِ حواشیِ گروه پایتخت با تلویزیون بود و چند قسمت پایانی هم به سختی و با پیگیری‌های مداوم ساخته و روی آنتن رفت. اما به هر ترتیب تلویزیون تصمیمی برای پخش این فصل ندارد و بعد از پایان فصل پنجم، سریال «پژمان» را از شبکه آی‌فیلم پخش خواهد کرد.

فصل ششم سریال پایتخت به جز پخش اولیه خود در نوروز ۱۳۹۹ هیچگاه به شکل کامل بازپخش نداشت و تنها تکرار آن همان خلاصه شش قسمتی بود که شبکه یک در شب نوروز سال ۱۴۰۰ روانه آنتن کرد. باید دید سرانجام ساخت فصل جدید «پایتخت» به دور از این گمانه‌زنی‌های گهگاه به کجا خواهد رسید؟ آیا بنابر پیگیری‌های متعدد اهالی رسانه و پاسخ همیشگی مدیران تلویزیون به پیگیری برای ساخت سریال در ۱۴۰۳، این سریال امسال به تولید خواهد رسید؟ به نوروز ۱۴۰۴ می‌رسد و یا در زمانی دیگر تولید و پخش خواهد شد؟

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حواشی جدید و پرحاشیه سریال پایتخت
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • نگاهی به هیاهوی جدید درباره سریال «پایتخت»
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • روایت رئیسی از محدودیت های امنیتی برای حضورش در برخی اجتماعات پاکستان /برق آبی سریلانکا از سوی شرکت ایرانی با تکنولوژی پیچیده اجرا شده است