Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:20:30 GMT

سرانه مصرف آبزیان در بروجرد ۸.۲ کیلوگرم است

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۱۷۱۶

سرانه مصرف آبزیان در بروجرد ۸.۲ کیلوگرم است

غلامحسین اکبری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بروجرد با تولید بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ تن ماهی سرد آبی در سال جاری رتبه ۶ را در استان کسب کرده است، افزود: هم اکنون نیز بزرگترین مزرعه پرورش ماهی به وسعت ۳۶ هکتار و ۲۳ هکتار استخر خاکی آبگیری شده و فعال است.

وی اظهار داشت: این مزرعه با تولید بیش از ۱۰۰ تن ماهی گرم آبی یکی از بزرگترین مزارع پرورش ماهی گرم آبی کپور در لرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری ادامه داد: شهرستان بروجرد با دارا بودن ۲ مزرعه تکثیر ماهیان سرد آبی با ظرفیت تولیدی هشت میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در سال بیش از ۲۰ میلیون تولید دارد. 

رییس اداره شیلات بروجرد بیان کرد: این شهرستان دارای یک واحد فرآوری شده و بسته بندی آِبزیان به ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم در روز ۲ باب سردخانه به ظرفیت ۵۰۰ تن و ۲ کارخانه خوراک آبزیان به ظرفیت اسمی ۳۰ هزار تن در سال است.

وی با اشاره به برخوردار بودن این شهرستان از ۳۸ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن ماهی سرد آبی تولید و روانه بازار مصرف شود.
اکبری یادآور شد: همچنین یک مزرعه ماهیان خاویاری با تولید سالانه ۵۰ تن خاویار در این شهرستان فعال است.
رییس اداره شیلات بروجرد گفت: این شهرستان هم اکنون دارای ۳۸مزرعه پرورش و تکثیر ماهی سردآبی با اشتغالزایی ۴۰۰ نفر، سه واحد تولید و تکثیر انواع ماهیان تزیینی به ظرفیت ۷۵۰ هزار قطعه با ۱۹ مرکز عرضه فروش ماهیان تزیینی آکواریومی به ظرفیت ۱۰ هزار قطعه در سال است. 
اکبری اظهار داشت: مجوز پرورش ماهی در قفس در سد دهکرد بروجرد به ظرفیت ۱۰۰تن ماهی سردآبی در بروجرد صادر شده و ۱۳ مزرعه پرورش ماهیان سردآبی در حل احداث بوده که با بهره برداری از آن بیش از ۵۰۰تن به تولید شهرستان افزوده خواهد شد.

۳۸ مرکز پرورش ماهی در شهرستان بروجرد فعال است.

برچسب‌ها مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهی بروجرد ماهی سازمان شیلات ایران لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهی بروجرد مزرعه پرورش ماهی پرورش ماهی بروجرد ماهی سازمان شیلات ایران لرستان اخبار کنکور مزرعه پرورش ماهی تن ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان گفت: با حضور کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه ۸ رقم گندم در قالب پروژه PVS (مقایسه ارقام) گنــدم آبــی که در روسـتای چـــم تـنــگ، حوره مرکز جهاد کشاورزی هندیجان شرقی کشت شده بود انجام شد.

علی شکاری افزود: هدف از اجرای این طرح انتخاب بهترین رقم از لحاظ عملکرد و سازگاری با منطقه و تحمل به شوری و آفات و بیماری‌ها می‌باشد.

وی اظهار داشت: ارقام کشت شده شامل آزادگان، اوج، برات، خلیل، داریون، سارنگ، سحر و مهرگان است.

شکاری تصریح کرد: عملیات برداشت این طرح همراه با کیل گیری و نظارت کارشناسان صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: باتوجه به نتایج به دست آمده مشخص شد عملکرد ارقام اوج و خلیل نسبت به دیگر ارقام بالاتر بوده است.

شکاری اظهار داشت: همچنین ارقام خلیل و داریون نسبت به دیگر ارقام به ورس حساس‌تر بودند.

دیگر خبرها

  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی