Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام ایلخانی گفت: طرح فرهنگی یک فنجان کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه توسط کانون منتظران مهدی شهر سامن ملایر در حال انجام است.

«حجت الاسلام مهران ایلخانی»، در گفت و گو با خبرنگار  شبستان در ملایر  گفت: کانون  فرهنگی، هنری منتظران مهدی شهرسامن در دهه ۹۰ تاسیس شده و بیش از یکصد و عضو فعال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی  شهر سامن  با بیان اینکه  این کانون یکی از کانون‌های فعال شهرستان ملایر است  افزود: این  کانون در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد ملایر  رتبه اول از بین  ۳۰۰ کانون استان همدان رتبه هفتم و از بین 25  هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور  رتبه ۵۰۰ دارد.

 

وی با بیان اینکه این کانون کانون در حوزه علمیه  و مسجد ولیعصر شهر سامن فعالیت دارد گفت:  مخاطبان ما بیشتر گروه خاص طلاب هستند اما برنامه‌های ما عمومی  و برای همه اقشار است.

حجت الاسلام ایلخانی با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی برنامه‌های مختلفی توسط کانون انجام شده افزود: تشکیل گروه تئاتر، پروه سرود و.. از جمله برنامه های این کانون بوده  است

وی با اشاره به اینکه همچنین محتوا سازی در فضای مجازی از برنامه‌های امسال این کانون بوده است گفت این کانون در  عرصه های فرهنگی ، قرآنی، مناسبتی و... بسیار موفق عمل کرده است.

 وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های خوب این کانون داشتن یک کتابخانه خوب است تصریح کرد: شاید بتوان گفت این کتابخانه در بین کانون های شهرستان بی‌نظیر بوده که کتابخانه شش هزار کتاب دارد و بیشتر کتاب‌های ما تخصصی بوده  و ۷۰ درصد حجم کتاب‌های ما با موضوعات قرآنی و علوم و حدیث است.

وی اضافه کرد: همچنین در کنار این کتابخانه یکی از کارهای خوب ما به عنوان یک فنجان کتاب است که  در واقع شبیه بریده جراید است که بخشی از یک کتاب  مانند  داستان‌های کوتاه را جدا می کنیم و در قالب یک بریده  روی دیوار نصب کرده و هرکس از این مسیر عبور می کند آن مطلب را مطالعه  را در ذهن خود نگه می دارد که کار فرهنگی بسیار برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه در مناسبت‌های مختلف کانون  برنامه‌های زیادی را دارد گفت: به مناسبت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، میلاد حضرت زهرا(س) و ایام دهه فجر برنامه های مختلف فرهنگی توسط کانون اجرا شد.

وی  برگزاری مسابقات نقاشی برگزاری مسابقات فرهنگی و و اجرای طرح کمکهای مومنانه را از جمله این برنامه ها برشمرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی شهر سامن  با بیان اینکه این کانون با نام منتظران مهدی است  تصریح کرد: بیشتر کارهای ما رنگ و بوی مهدوی دارد و همچنین یکی از برنامه های خوبی که داشتیم  اجرای یک نمایش تئاتر توسط گروه تئاتر این کانون  با عنوان« غفلت از مهدی » بود .

وی با بیان اینکه این کانون با همکاری بسیج و مدرسه علمیه برنامه‌های خوبی از ابتدای شروع کرونا تاکنون داشته افزود:  ۵ مرحله کمک‌های مومنانه را داشتیم که توانستیم در هر مرحله بین ۲۰۰ تا ۳۰۰  بسته معیشتی را بین خانواده‌های نیازمند توزیع کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین یکی از برنامه های ما برگزاری یلدای مهربانی بود گفت: در این زمینه نیز بین 50 تا 60 بسته  میوه  و تنقلات یلدا را در بین خانواده‌های نیازمند توضیح کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری منتظران مهدی  شهر سامن  اضافه کرد: همچنین با همکاری گروه های جهادی و اعضای کانون و طلاب توانستیم در بحران ماسک با همکاری اداره صنعت و معدن ملایر توزیع ماسک رایگان را در سطح شهر سامن داشته باشیم

وی با اشاره به اینکه در آستانه ولادت حضرت علی (ع) نیز برنامه های مختلفی را در کانون خواهیم داشت گفت :غبارروبی نمادین مسجد رادر ماه رجب انجام داده‌ ایم و نشست مشترک با مسئولان  کتابخانه شهرستان ملایر داشتیم که قرار است برنامه 15 دقیقه ای را در فضای مجازی در حوزه کتاب داشته باشیم

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت میلاد حضرت علی(ع) نیز قرار است برنامه  جشن ویژه با رعایت پروتکل های بهداشتی در مسجد توسط کانون و  با حضور مسئولان شهر سامن برگزار شود که در این برنامه از نخبگان واعضای فعال  ... تقدیر می‌شود.

حجت الاسلام ایلخانی همچنین با بیان اینکه  در راستای همکاری با منابع طبیعی و حفاظت از منابع طبیعی تعدادی از اعضای کانون به عنوان همیاران طبیعت ثبت نام شده اند  گفت: در این طرح ۵۰ نفر از اعضای کانون به عنوان همیاران طبیعت فعالیت دارند.

پایان پیام/579

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعالیت های قرآنی و فرهنگی شهرستان ملایر کانون فرهنگی حجت الاسلام توسط کانون شهر سامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد

جواد عبدی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی محلی به همت دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، اداره‌کل میراث فرهنگی استان خراسان‌شمالی، شهرداری بجنورد و هیئت ورزش‌های بومی محلی و روستایی بجنورد در محوطه باز دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد.

وی بیان کرد: اسفند سال گذشته برای برگزاری این جشنواره جلسات متعدی با ارگان‌هایی همچون شهرداری، اداره‌کل میراث فرهنگی و هیئت ورزش‌های بومی محلی و روستایی استان برگزار شد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های لازم این جشنواره را در روز معلم در دانشگاه برگزار کنیم.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد تصریح کرد: طناب‌کشی، دوزپا، دارت، لی لی و هفت سنگ از جمله رشته‌های ورزشی بودند که دانشجویان و دانش‌آموزان زیادی بالغ بر دو هزار نفر برحسب علاقه‌مندی خود در این رشته‌ها شرکت کردند که پس از داوری مسابقات توسط مسئولان حوزه تربیت‌بدنی دانشگاه به نفرات برتر نیز جوایزی اهدا شد.

عبدی با اشاره به برنامه‌های متعدد این جشنواره افزود: این جشنواره با استقبال بسیار خوب دانشجویان و دانش آموزان همراه بود و کانون‌های فعال دانشگاه نیز از جمله کانون دست آرا حضور پررنگی در این جشنواره داشتند.

وی ضمن بیان فعالیت‌های کانون دست آرا گفت: به همت دانشجویان فعال در کانون دست آرا دانشگاه آزاد بجنورد، در بازارچه فروش، دست ساز‌های دانشجویی نیز به عرض نمایش گذاشته شد که با استقبال بسیار خوب بازدیدکنندگان همراه بود.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بیان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در این جشنواره برپایی سیاه چادر‌های عشایری بود که با پخت غذا‌های محلی، فروش محصولات لبنی محلی همراه بود.

عبدی با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین بار به صورت دانشگاهی در سطح استان برگزار شده، افزود: جشنواره‌های اینچنینی به صورت جداگانه در استان‌ها توسط ارگان‌های متولی مختلفی برگزار می‌شود، اما این جشنواره با توجه به ماهیت فرهنگی و ورزشی که داشت برای نخستین بار در سطح استان و در سطح کشور در واحد دانشگاهی بجنورد برگزار شد.

وی ضمن قدردانی از حوزه تربیت‌بدنی واحد بجنورد و بخش فرهنگی و کانون‌های دانشجویی دانشگاه بیان کرد: باتوجه به پیگیری‌های لازم به دنبال این فرصت هستیم که چنین جشنواره‌هایی که موجب ایجاد شور و نشاط در بین افراد می‌شود را توسعه و گسترش دهیم تا بتوانیم علاوه بر ایجاد فضایی شاد و مفرح در راستای آشنایی و نزدیکی بیشتر جامعه دانشگاهی با فرهنگی بومی محلی گامی برداشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های دهه کرامت بویین میاندشت با مشارکت مردم
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع و باشکوه در سطح استان
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها