Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل فرابورس ایران از تغییر روش عرضه‌های اولیه شرکت‌های کوچک در سال آینده خبر داد.

قدس آنلاین: امیر هامونی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به عدم تحقق وعده وزیر اقتصاد برای عرضه اولیه ۱۰۰ شرکت در سال جاری اظهار داشت: یکی از دلایل، شرایط بازار است و در این باره نمی‌توان شرایط بازار را انکار کرد اما به لحاظ پذیرش عملکرد بی‌سابقه‌ای داشتیم و شرکت‌های را پذیرش کرده‌ایم که آماده عرضه اولیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از تیرماه که شرایط پذیرش بورس و فرابورس تفویض شد تا به امروز ۶۰ شرکت برای عرضه پذیرش شدند و این فرایند در حال انجام است اما حسب مورد شرایط بازار به ویژه در سه ماه اخیر عرضه اولیه بزرگی نداشتیم اما تا پایان سال حداقل دو عرضه اولیه انجام خواهد شد.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به تغییر روش عرضه‌های اولیه تاکید کرد: عرضه‌های شرکت‌های متوسط و حتی کوچک (مانند شرکت‌هایی که ۵۰ الی ۱۰۰ میلیارد تومان نقدینگی در روز عرضه اولیه جذب کند) را به روش بوک بیلدینگ انجام ندهیم چراکه این روش ممکن است به هیجانات بازار دامن بزند.

هامونی ادامه داد: معتقدم اگر روش عرضه اولیه را اصلاح کنیم این ظرفیت باز می‌شود و هر روز با کشش مناسب بازار با روش جدیدی که بررسی می‌شود، عرضه اولیه‌ها را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه پس از نزولی شدن شاخص درخواست پذیرش برای عرضه اولیه کم نشد، اظهار داشت: سال آینده همین روال در پذیرش‌ها پیش می‌رود.

هامونی همچنین درباره بررسی تخلفات در فرابورس در طول یک سال گذشته گفت: اگر خبری از تخلفات منتشر نمی‌کنیم به این معنا نیست که به این تخلفات رسیدگی نمی‌شود و این موضوعات مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه در این حوزه با دو موضوع جرم و تخلف مواجه هستیم، اظهار داشت: در بحث تخلف با بحث حفظ ارزش‌های حرفه‌ای مواجه هستیم و بسیاری از این موضوعاتی که در بازار سرمایه رخ می‌دهد از جنس تخلف است. شبیه به اینکه فردی بابت نبستن کمربند خودرو هر چند جریمه می‌شود اما دادگاهی نخواهد شد؛ یعنی در بحث تخلفات ارزش‌های حرفه‌ای بازار خدشه‌دار شده است.

وی تاکید کرد: اما وقتی ارزش‌های عمومی جامعه خدشه‌دار شود که قانون‌گذار این موضوع را جرم‌نگاری کرده، مشمول اقدام مجرمانه می‌شود که این موارد فرابورس انگشت شمار هستند و به تعداد انگشتان دست نمی‌رسند. در حال حاضر در فرابورس بیش از ۱۰ پرونده مجرمانه در دادگاه‌ها نداریم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امیر هامونی مدیرعامل فرابورس فرابورس عرضه اولیه سهام عرضه اولیه روش عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، الیاس طهماسبی | شرکت تولید نیروی آذرخش با سرمایه اولیه ده میلیون ریال و با مشارکت شرکت سرمایه گذاری نیروگاهی ایران"سنا" به میزان ۹۸٫۹۹ درصد کل سهام و با هدف احداث و بهره برداری از نیروگاه علی آباد گلستان مشتمل بر ۶ واحد گازی ۱۶۲ مگاواتی به ظرفیت مجموع ۹۷۲ مگاوات تاسیس شده که اکنون در مسیر پذیرش و عرضه در فرابورس قرار دارد. با این شرکت آشنا شوید. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IzS

دیگر خبرها

  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • اوسمار:‌همیشه بازی با سپاهان سخت و حساس است
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران