Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@06:32:21 GMT

پدر خانواده فرشته نجات چند نفر شد + عکس

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۲۳۲۱

پدر خانواده فرشته نجات چند نفر شد + عکس

مردجوان پس از چند ماه درگیری با بیماری، سرانجام با مرگ مغزی به پایان راه زندگی خود رسید اما اعضای بدن او به چند بیمار نیازمند اهدا شد تا آنها فرصت دوباره‌ای برای ادامه زندگی پیدا کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ تابستان امسال بود که آن اتفاق هولناک برای پدر خانواده طهرانی رخ داد، همان روزی که داوود پدر خانواده به همراه پسرش علیرضا برای خریدن کیک تولد دخترش از خانه بیرون رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند قرار بود آن روز یکی از شیرین‌ترین روزهای این خانواده باشد اما آن تصادف شوم باعث شد رنگ غم به زندگی آنها زده شود.

علیرضا؛ تنها پسر داوود ماجرای آن روز را اینطور بازگو می‌کند: از خانه بیرون رفتیم، پشت فرمان نشسته بودم که ناگهان کنترل خودرو از دستم خارج شد و با نیوجرسی‌های کنار خیابان برخورد کردیم. متأسفانه پدرم کمربند ایمنی نبسته بود و به شدت دچار آسیب شد.

او ادامه می‌دهد: شدت صدمه به پدرم آنقدر بود که آمبولانس سر صحنه تصادف حاضر شد و او را به بیمارستان امام سجاد(ع) شهریار منتقل کردند، در همان معاینه اولیه پزشکان مشخص شد گردن پدرم دچار شکستگی شده ابتدا پزشکان گفتند باید او عمل شود اما از آنجایی که ریسک عمل بالا بود راضی به انجام عمل نشدیم. 

با تصمیم خانواده طهرانی، پزشکان گردن داوود را با چند میله ثابت نگه داشتند تا به مرور زمان محل شکستگی‌ها جوش بخورد اما ماجرا به اینجا ختم نشد و چند ماه بعد محل قرار گرفتن میله عفونت کرد.

علیرضا می‌گوید: چند ماه از ماجرای تصادف و آن اتفاقی که برای پدرم رخ داده بود می‌گذشت، وقتی محل قرار گرفتن میله‌ها در گردن پدرم عفونت کرد پزشکان گفتند تنها راه بهبود وضعیت عمل جراحی است، از آنجایی که دیگر راهی پیش رویمان نبود به عمل جراحی رضایت دادیم.

آخرین دیدار با پدر 

همه کارها برای انجام عمل داوود انجام شد و پس از انتقال او به اتاق عمل پزشکان تمام تلاش خود را به کار بستند تا بیمار به زندگی بازگردد.

علیرضا می‌گوید: چند ساعت عمل پدرم طول کشید، در همه آن مدت خیلی نگرانش بودیم اما وقتی پزشکان گفتند عمل جراحی با موفقیت به اتمام رسیده نفس تازه‌ای کشیدیم و خیالمان راحت شد. 

وی ادامه می‌دهد: پدرم را به بخش I.C.U منتقل کردند، وقتی حالش بهتر شد به دیدارش رفتم، او را که روی تخت بیمارستان دیدم دنیا روی سرم خراب شد با این حال خوشحال بودم که عملش با موفقیت انجام شده، قرار بود چند روز دیگر او را مرخص کنند اما وقتی پدرم را دیدم گفت مراقب مادر و خواهرت باش.

خداحافظی با پدر 

دو روز از ماجرای عمل جراحی داوود می‌گذشت و این درحالی بود که خانواده‌اش منتظر بودند او مرخص شود و به خانه بازگردد، علیرضا می‌گوید: مدام با بیمارستان تماس می‌گرفتم و جویا احوال پدرم بودم، تا اینکه یکی از همان رزوها حوالی ساعت یازده شب بود که دلشوره گرفتم، چند بار با بیمارستان تماس گرفتم و در نهایت پرستار بیمارستان گفت متأسفانه حال پدرتان خیلی خوب نیست. 

رضایت برای اهدای عضو

پسر داوود می‌گوید: خودم را به بیمارستان رساندم، پزشکان می‌گفتند پدرت دچار مرگ مغزی شده و فقط یک معجزه می‌تواند او را به زندگی بازگرداند، این یعنی کار تمام شده بود و ما برای همیشه پدرمان را از دست داده بودیم.

وی می‌گوید: همان زمان بود که پزشکان پیشنهاد دادند حالا که پدرم دچار مرگ مغزی شده اعضای بدنش را به چند بیمار نیازمند اهدا کنیم، این تصمیم برای من و خانواده‌ام سخت بود اما وقتی حرف از اهدای عضو بود آن روزی را به خاطر آوردم که در خانه همه اعضای خانواده به صورت اینترنتی فرم اهدای عضو را پرکرده بودیم، این یعنی پدرم هم با این کار موافق بود. به همین خاطر رضایت خود را اعلام کردیم تا با این کار جان چند بیمار نیازمند از مرگ حتمی نجات پیدا کند.

دکتر ساناز دهقانی؛ رئیس واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا تهران در این باره می‌گوید: با رضایت اولیای دم، بیمار مرگ مغزی به بیمارستان سینا منتقل شد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط بیمار مرگ مغزی و تلاش پزشکان متخصص، کبد و نسوج وی به چند بیمار نیازمند اهدا شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مدافع حرم نجات‌‌بخش زندگی 4 بیمار شدآرزوی اهدای عضو مرد جوان با نجات جان 3 بیمار به واقعیت تبدیل شد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حوادث حوادث جاده ای اهدای عضو بیمارستان حوادث حوادث جاده ای اهدای عضو بیمارستان چند بیمار نیازمند عمل جراحی اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

در این اخبار ادعاشده بود که در این میهمانی تعدادی پزشک، با مصرف مشروبات تقلبی و دست‌ساز دچار مسمومیت شدند و در این بین یکی از پزشکان زن متخصص پوست و مو در شیراز جان باخته است و تعدادی دیگر به دلیل مسمومیت شدید در بیمارستان بستری شده‌اند. 

همچنین در این گزارش اعلام شده که همسر این پزشک که فوق تخصص چشم بوده هر دو کلیه‌اش از کار افتاده و هم اکنون در کما به سر می‌برد.

مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با تسنیم، با اظهار بی‌اطلاعی از جزئیات این دورهمی مرگبار، گفت: ظاهراً این اتفاق در یک میهمانی شخصی رخ داده و پزشکان حاضر در این راسم اکثراً از بخش خصوصی بودند.

وی با اشاره به اینکه تمام حاضران در این میهمانی پزشک نبوده‌اند، گفت: ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود. برخلاف آنچه که درباره تعداد مراجعه زیاد به بیمارستان پس از این میهمانی مطرح شده، اما ورودی زیادی به بیمارستان نداشته‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست که جزئیات بیشتر را از نظام پزشکی جویا شود.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز نیز از تشکیل پرونده قضایی و ورود قاضی ویژه قتل استان به حا‌دثه مذکور خبر داد.

افشین محمدی دره شوری با بیان اینکه در جریان این پرونده تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه مسمومیت افراد حاضر در این مهمانی در بازداشت به سر می‌برند، گفت: دیگر عوامل، مسببین و معاونین احتمالی جرم نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

وی افزود در این حادثه در مجموع ۶ نفر دچار مسمومیت شده‌اند و از این تعداد یک نفر فوت شده و سایر افر‌اد پس از اقدامات پزشکی در ساعات اولیه حادثه از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی با کذب خواندن بخشی از اطلاعات و حاشیه‌های غیر موثق انتشار یافته در فضای مجازی تأکید کرد: برخی مطالب منتشر شده گمانه زنی و اطلاعات فاقد اعتبار است و تنها دستگاه‌های متولی و مسئول با در نظر گرفتن حقوق شهروندی افراد و وضعیت تحقیقات پرونده اجازه ارائه اطلاعات را دارند.

دیگر خبرها

  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد