Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی دریایی دفاع از خود ژاپن اعلام کرد مانور مشترکی را با کشتی های نظامی آمریکا و فرانسه در آب های ساحلی کیوشو واقع در جنوب غربی ژاپن برگزار کرده است.

 از تلویزیون ژاپن، نیروی دریایی دفاع از خود ژاپن روز یکشنبه در بیانیه ای افزود: کشتی تدارکاتی هامانای ژاپن، ناوشکن کرتیس ویلبر آمریکا و ناوچه پریریال فرانسه روز جمعه به طور سه جانبه انتقال ملزومات از کشتی به کشتی در دریا را تمرین کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن و فرانسه در سال ۲۰۱۹ توافق تامین مایحتاج و خدمات رسانی متقابل (ACSA) را امضا کردند. این توافقنامه به نیروهای دفاعی دو کشور اجازه می دهد تا برای یکدیگر ملزوماتی از قبیل غذا، سوخت و مهمات تامین کنند. این مانور انتقال کشتی به کشتی ملزومات در دریا، اولین اقدام از این نوع بر اساس توافق مذکور بود.

ناوچه فرانسوی که در این مانور شرکت داشت، از ماه میلادی جاری برای نظارت بر انتقالات کشتی به کشتی توسط کره شمالی عازم دریای چین شرقی شد.

بر اساس تحریم های سال ۲۰۱۷ میلادی سازمان ملل، خرید و فروش سوخت با کره شمالی ممنوع است. به همین مناسبت برخی کشورهای منطقه از جمله ژاپن و کره جنوبی با همکاری کشتی ها و ناوهای کشورهای دیگر اقدام به رصد فعالیت های دریایی کره شمالی می کنند. 

هدف از مانور مشترک سه کشور آمریکا، فرانسه و ژاپن علاوه بر تامین حمایت لجستیکی، ظاهرا نمایش همکاری قوی میان این سه کشور در بحبوحه افزایش فعالیت های دریایی چین بود.

ژاپن طی روزهای گذشته چندین بار اعلام کرده بود که کشتی های چینی وارد آب های این کشور شده اند./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن

 آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) از وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، آژانس عملیات تجارت دریایی انگلیس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که گزارشی از وقوع یک حادثه در فاصله ۱۷۷ مایلی در جنوب شرقی بندر «نشطون» واقع در شرق یمن دریافت کرده است.

این آژانس افزود که گزارش مربوط به نزدیک شدن یک قایق کوچک با چهار سرنشین به یکی از کشتی‌ها بوده است.

آژانس مذکور مدعی شد که کشتی مذکور آسیبی ندیده و سالم به مسیر خود ادامه داده است و مسوولان مربوطه در حال انجام تحقیقات در این خصوص هستند.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • کشتی‌های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح در بوکان برگزار شد
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ