Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:45:58 GMT

گزارشی از نقض های خطرناک مزدوران امارات در یمن

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۰۸۲۳۷۶

گزارشی از نقض های خطرناک مزدوران امارات در یمن

یک سازمان یمنی نیروهای تحت حمایت ابوظبی را به در پیش گرفتن سیاست ایجاد رعب و وحشت و ناپدید کردن اجباری ساکنان شهرک های آزاد شده در استان حدیده در غرب یمن متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی۲۱، سازمان آزادی ها و حقوق بشر یمنی موسوم به "سام" اعلام کرد، عملیات بازداشت و احضارهای مکرر از سوی نیروهای تحت حمایت امارات بدون دستورات قضایی، بیانگر رویکرد خطرناک آنها با تکیه بر سیاست ایجاد رعب و وحشت و ناپدید کردن اجباری مخالفان خود در مناطق ساحل غربی یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد، خواهر "فواد زهیر "بازداشتی ۳۹ ساله از جنوب استان حدیده گزارش داد که برادرش ۱۵ فوریه از سوی افراد وابسته به تیپ هفتم عمالقه بازداشت شد.

سازمان مذکور به نقل از خواهر زهیر اعلام کرد، این نیروها بدون نشان دادن هیچ گونه دستور بازداشتی یا احضار فواد را بردند و قبل از انتقال به اردوگاه ابوموسی اشعری در شهر ساحلی خوخه، به زندان امنیتی عمالقه ارجاع داده شده است.

طبق بیانیه این سازمان، زهیر ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۰ هم توسط همین نیروها بازداشت شده بود.

با وجودی که کمیته ملی تحقیقات درباره ادعاهای حقوق بشری خواستار توضیح درباره دلیل بازداشت زهیر شده اما فرماندهان تیپ هفتم تحت حمایت ابوظبی به کمیته پاسخی نداده اند و رسما اعلام نکرده اند که او در بازداشتگاه های تیپ هفتم حضور دارد یا اینکه نیروهای همین تیپ او را بازداشت کرده اند.

سازمان سام که مقرش در ژنو است، اعلام کرد، تکرار عملیات بازداشت اجباری و غیر قانونی بیانگر رویکرد نگران کننده نیروهای تحت حمایت ابوظبی و در پیش گرفتن این رویکرد برای ایجاد رعب و وحشت میان مخالفان است. این رفتار موجب شده بسیاری از استان خود کوچ کنند، مساله ای که بازتاب های خطرناکی در سطح اجتماعی و توزیع جمعیتی یمن ایجاد خواهد کرد.

سام همچنین از تشکیلات نظامی خواست این اقدامات مغایر قانون یمن و قوانین بین المللی را متوقف و تمامی بازداشتی های حاضر در زندان های تحت نظارت خود در مناطق جنوبی ساحلی حدیده را آزاد کنند.

این سازمان از طرف های بین المللی خواست مسوولیت خود را درباره تبعات تکرار چنین حوادثی که نشان دهنده نقض های خطرناک حقوق اصلی مندرج در کنوانسیون های بین المللی است، برعهده بگیرند.

نیروهای تحت حمایت امارات بر مناطق باب المندب، موزع، الوزاعیه و شهر المخا در جنوب غربی تعز کنترل دارند. آنها همچنین بر خوخه، بخشی هایی از التحیتا و حیس در جنوب حدیده و مناطق دیگری اطراف استان ساحلی دریای سرخ کنترل دارند.

دسامبر ۲۰۲۰ نیز سازمان حقوق بشری سام گزارشی منتشر و نیروهای تحت حمایت امارات را به آدم ربائی و شکنجه غیر نظامیان در مناطق ساحل غربی تحت کنترل خود متهم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: يمن امارات متحده نیروهای تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه

خبرنگار RT به نقل از منابع ارتش سوریه از شنیده شدن صدای حملات توپخانه اشغالگران به مناطقی در حومه درعا خبر داد.

به گزارش ایسنا، منابع ارتش سوریه حاضر در تل الحاره در درعا در جنوب سوریه، بامداد روز دوشنبه تاکید کردند که صدای حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی را شنیده‌اند نه حملات هوایی را.

خبرنگار RT به نقل از این منبع نظامی گزارش داد که سلاح توپخانه مناطق اطراف آنها را هدف قرار داده است.

این منابع اشاره کردند که هیچ اطلاعات تایید شده‌ای در مورد مواضع و اهدافی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، وجود ندارد.

به گفته این منابع، اگر گلوله موشکی از مرز جنوبی سوریه شلیک شود یا اسرائیل مشکوک به حرکتی گردد، حملات مکرر و اغلب به مناطق باز انجام می‌شود.

این در حالی است که رسانه‌ها گزارش داده بودند که توپخانه رژیم صهیونیستی نزدیکی تل الجابیه و تل الجموع در حومه غربی درعا را هدف قرار داد.

در مورد تلفات انسانی یا سایر خسارات در حملات از هر ۲ طرف اطلاعاتی در دست نیست.

بر اساس آنچه کانال ۱۴ عبری زبان گزارش داد گلوله باران توپخانه اشغالگران در پاسخ به پرتاب موشک از سوریه به سمت جولان جنوبی اشغالی انجام شد.

همچنین الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که نیروی هوایی یک پهپاد را که از شرق به سمت اراضی اشغالی می‌آمد، با موفقیت رهگیری کرد و تلفات یا خسارتی در پی نداشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازی غرب برای گرجستان: موذیانه، خطرناک و بی‌رحمانه
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین: این صدای آمریکاست! | چند دانشجو بازداشت شده‌ اند؟
  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • بازداشت بیش از ۲۳۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها