Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رسول جهانگیری رئیس اتاق اصناف اصفهان در خصوص وضعیت بازار در آستانه شب عید و گرانی کالا‌های اساسی، اظهار کرد: مشکلی در تأمین سایر کالا‌ها به غیر از کالا‌های اساسی نداریم و باید توجه داشت که متولی این دسته از کالاها، نه بازاریان و اصناف، بلکه دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: اگر زمانی نوسان قیمتی در روغن و تأمین کالا ایجاد می‌شود، از ناحیه فروشنده نیست و این به سوء مدیریت برمی گردد.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه اکنون دو برابر گذشته روغن به بازار تزریق می‌شود، گفت: متأسفانه به دلیل انتظار تورمی و کمبودی که در برهه‌ای از زمان در بازار روغن شکل گرفت، تقاضای کاذب ایجاد شد و اکنون بسیاری از روغن‌ها به جای اینکه در ویترین مغازه‌ها باشد، در انبار خانه‌های مردم احتکار شده است.

او توضیح داد: اگر حتی روزانه ۲۰۰ واحد روغن به بازار تزریق شود، به دلیل ترس از کمبود روغن در گذشته و انتظارات تورمی، شاهد تقاضای کاذب مردم هستیم. ما در تأمین هیچ یک از کالا‌های اساسی کمبود نداریم، اما سوء مدیریت در تأمین کالا‌های اساسی و دیر تزریق شدن آن به بازار موجب شده تا امروز شاهد تقاضای کاذب باشیم به نوعی که افراد حتی روغن مورد نیاز ۵ ماه آینده خود را در خانه هایشان انبار کرده اند.

جهانگیری با تأکید بر اینکه نمی‌توان با دستور، اقتصاد را مدیریت کرد، گفت: بیش از چند ماه دولت قیمت مصوب مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرده است، اما این تصمیم هیچ گاه عملیاتی نشده، چراکه عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی ندارد و زمانی که باید به تولیدکننده برای تأمین نهاده‌های دام و جوجه ریزی کمک می‌شد، این کار صورت نگرفت و همین امر، بر بازار اثر گذاشت.

او با بیان اینکه باید توجه داشت که بازار کالا‌های اساسی، خودش را تنظیم می‌کند و همانند موجود زنده حیات دارد، ادامه داد: البته در بحث سایر کالا‌ها هیچ مشکلی نداریم و حتی با تصمیم اتاق اصناف ایران و اعلام به اتاق اصناف سایر استان ها، صنوف برای رفاه حال مردم می‌توانند فروش فوق العاده و حراج را داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه به دلیل ورود برخی اجناس نامرغوب امکان برپایی نمایشگاه‌های بهاره و فصلی وجود ندارد، تأکید کرد: همکاران صنفی و مسئول فروشگاه‌ها می‌توانند با رعایت شیوه نامه ها حراج را داشته باشند.

او یادآور شد: دستور فروش فوق العاده یا حراج، با مصوبه ستاد ملی کرونا جدیدا ابلاغ شده است.

جهانگیری همچنین تأکید کرد: خوشبختانه وضعیت تأمین کالا‌ها به خصوص کالا‌های اساسی در شهر مناسب و کمبودی نداریم و اینکه تصور می‌شود قیمت‌ها در سایر اجناس افزایش داشته باشد، این گونه نیست.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتاق اصناف احتکار روغن تامین کالاهای اساسی بازار شب عید کالا های اساسی اتاق اصناف کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد

امتداد - لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومانی) برای سال جاری شامل ۸ گروه کالایی اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومانی) برای سال جاری شامل ۸ گروه کالایی اعلام شد.

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور مصوبه هییت وزیران درباره اختصاص ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومان به کالا‌های اساسی در سال جدید را به وزارتخانه‌های مربوطه و دستگاه‌های اجرای ابلاغ کرد.

بر اساس این لیست انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان، کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولد‌های دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری کماکمان ارز ترجیحی به واردات آن‌ها اختصاص داده می‌شود؛ بنابراین گزارش در میان این کالا‌ها تنها برنج است که بر اساس مصوبه هییت وزیران ارز ترجیحی برای واردات آن در سال جاری اختصاص نیافته است.

بر اساس پیگیری‌ها از انجمن‌های مرتبط با واردات برنج، این امکان وجود دارد که برنج هم به این لیست برگردد.

 

 

منبع: تسنیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • لیست کالا‌های اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی