Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت دانش‌بنیان با اتکا به دانش بومی و به‌کارگیری علوم نوین صنعتی با فناوری بالا و تجاری سازی دستاورد‌های علمی توانسته نیاز صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی را مرتفع کند.

حمیدرضا رفیعی‌زاده مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت پیشرو در تولید محصولات متنوع و ارائه خدمات فنی و مهندسی در پروژه‌های گوناگون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طراحی، ساخت و تعمیر ابزار‌های الکترونیکی درون‌چاهی و سرچاهی مورد استفاده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را هدف گرفتیم. ابزاری که با فناوری بالا در زمینه اندازه‌گیری دما و فشار درون‌چاهی کاربرد دارد.

این فعال فناور بیان کرد: این محصول یک ابزار درون چاهی است که برای اندازه‌گیری فشار و دمای چاه‌های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد که اطلاعات دما و فشار را در خود ذخیره می‌کند و پس از روی سطح آمدن، اطلاعات مورد نظر از آن بازیایی می‌شود.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: ما به دنبال کسب ارزش حداکثری از طریق توسعه و گسترش زنجیره ارزش و افزایش مزیت‌های رقابتی و پایدار در سطح ملی و بین‌المللی هستیم.

به گفته او، استفاده از آخرین استاندارد‌ها و ضوابط اجرایی، بهره‌گیری از فناوری نوین، ارائه ایده‌های خلاق، بهره‌گیری از دانش و تجارب متخصصان و کارشناسان، ارتقای کیفیت، تقویت تولید، توزیع و فروش و صادرات به کشور‌های هدف با کمک توسعه ارتباطات قوی و توسعه فناوری مهم‌ترین هدفی است که در شرکت پیگیری می‌شود.

رفیعی‌زاده تصریح کرد: محصول دیگر ما در عملیات‌های مشبک‌کاری در چاه‌های نفت و گاز برای جلوگیری از انفجار‌های ناخواسته در حین عملیات کاربرد دارد. با توجه به اینکه چاشنی‌های الکتریکی به امواج رادیویی و بار‌های الکتریکی ساکن حساس هستند این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده است که امواج را در مدار خود تخلیه می‌کند و مانع رسیدن این امواج به چاشنی الکتریکی می‌شود. این محصول ریسک و خطرات عملیات‌ها را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید

محصولات ایران‌ساخت به فروشگاه‌های ایروان رسید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ابزارهای الکترونیکی شرکت های دانش بنیان دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • برپایی پاویون دانش‌بنیان‌ها در نمایشگاه پزشکی ویتنام ۲۰۲۴