Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، جشنواره وب و موبایل ایران، بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین عرصه‌ی رقابت بین اپلیکیشن‌های موبایل و وب‌سایت‌های فارسی است که در پایان هر سال برگزار و در آن بهترین اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های فارسی با انتخاب داوران، برگزیده شده و تندیس جشنواره به آن‌ها اهدا می‌شود. همچنین در این جشنواره در هر گروه در بخش رای‌گیری‌های مردمی، محبوب‌ترین اثر از نگاه مردم نیز معرفی و تقدیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوره بنا بر تصمیم شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل ایران و با توجه به پروتکل‌های مرتبط با کرونا و با هدف حفظ سلامت علاقمندان وب و موبایل ایران، به صورت کاملاً مجازی و رایگان برگزار شد.

میلاد احرامپوش، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران درباره این دوره از جشنواره گفت: خوشحالم که سیزدهمین سال جشنواره وب و موبایل ایران در سلامت کامل برگزار شد. هدف ما برگزاری این دوره با حفظ سلامتی تمامی شرکت‌کنندگان بود و خوشبختانه استقبال بسیاری خوبی هم از جشنواره‌ی امسال صورت گرفت. امسال شاهد حضور بیش از ۲۵۰۰ استارتاپ بودیم که در بین آن‌ها، کسب و کارهای نوپای بسیار خوبی دیدیم. سال ۹۹ به ما ثابت کرد که چه قدر حضور کسب و کارهای نوپا در شرایطی که افراد باید از حضور غیر ضروری خود در جامعه بکاهند، اهمیت دارد.

در ادامه رضا الفت نسب، دبیر اجرایی جشنواره‌ی وب و موبایل ایران درباره‌ی سیزدهمین سال این جشنواره گفت: آخرین دوره جشنواره وب و موبایل ایران در قرن سیزدهم را در حالی پایان می‌بریم که واقعاً هنوز نمی‌دانیم آیا در سال آینده دوباره می‌توانیم در کنار هم بنشینیم و دیدارها را تازه کنیم یا نه. به هر روی جشنواره سیزدهم در فضای غبارآلود کرونایی آغاز به کار کرد و امروز با زحمات فراوان تیم اجرایی به پایان رسید. نکته حائز اهمیت این دوره از جشنواره حضور کم سابقه کسب و کارها نوپا در بخش‌های مختلف بود که اندکی بارقه امید برایمان آفرید. روزهای سختی را گذراندیم اما همچنان به آینده پیش رو امیدواریم. امیدواریم جشنواره وب و موبایل سفیری شایسته برای انتقال این امیدواری باشد.

رضا جمیلی دیگر عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره وب و موبایل هم با اشاره به وضعیت خاص سال ۱۳۹۹ برای زندگی مردم سراسر جهان از جمله ایران که با موج‌های متعدد همه‌گیری کرونا روبه‌رو بود گفت: اصولاً در سالی که بسیاری از کسب‌وکارها چه آنلاین و چه غیرآنلاین به تعطیلی کشانده و تقریباً تمامی رویه‌ها و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و اجتماعی بلندمدت با تغییر مواجه شدند باید خوشحال بود که هنوز می‌توان از جشنواره و انگیزه‌های رقابت صحبت کرد. سال سختی بود اما به نظر می‌رسد با آمدن واکسن‌، اندک روزنه‌هایی از امید پیدا شده است. جشنواره امسال در تاریخ صنعت و اقتصاد وب و موبایل کشور به عنوان یک دوره خاص به یاد آورده خواهد شد. باید گفت با وجود این دوره سخت و خاص، استقبال از جشنواره و حضور کسب‌وکارهای اینترنتی و استارتاپ‌های مختلف در آن، بسیار قابل‌توجه بود. جشنواره وب و موبایل، برند اقتصاد دیجیتال کشور شده و باید تلاش کرد در هر شرایطی چراغ آن را روشن نگه داشت.

در پایان شایان شلیله، بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران از تجربه‌ی خود در برگزاری سیزدهمین سال جشنواره و آینده‌ی آن گفت: تجربه برگزاری امسال جشنواره واقعاً تجربه‌ای متفاوت بود. از طرفی برگشتیم به سه سال اول جشنواره که هیچ رویدادی نداشتیم و فقط فرایندهای داوری و اعلام برندگان آنلاین بود. از طرفی با توجه به برگزاری ۹ مراسم بزرگ در ۹ سال گذشته به شدت فضای نبودن کنار هم‌دیگر احساس می‌شد. اما در نهایت با این همه مشکل تلاش کردیم که بتوانیم رویدادی را با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اکوسیستم داشته باشیم. اما مشکلات زیادی داشتیم اینکه این اکوسیستم واقعاً پخته و بالغ نیست. اینکه واقعاً افراد مهم و بزرگ از ایران رفته‌اند. اینکه وضع بد اقتصادی به گونه‌ای است که استارتاپ‌های کوچک و متوسط و چه بسا بزرگ‌ها شرایط مالی خوبی ندارند.

برنده‌های امسال در گروه‌های ویژه:

* بهترین کتاب تألیف یا ترجمه در کارآفرینی – تحلیل استراتژیک از انتشارات راه پرداخت

* بهترین وبسایت و (کسب‌وکار) سال ۱۳۹۹ – صرافی کریپتولند

* بهترین وبسایت یا اپلیکیشن از نظر دسترسی برای افراد توان‌یاب – دیوار

* بهترین سریال یا فیلم ارایه شده در بستر اینترنت – سریال آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی

* بهترین فعالیت تبلیغاتی یا استارتاپی در مقابله با کرونا – این وان مین دات کام

* بهترین کمپین تبلیغاتی دیجیتال سال ۱۳۹۹ – علی بابا کمپین #بسیارسفرآید

* بهترین کسب و کار نوآورانه – سوپر اپلیکیشن وطندار

* بهترین اپلیکیشن وب اپ PWA آشپزخانه‌ی ویترین

لیست برنده‌های سیزدهمین جشنواره وب و موبایل ایران را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5151485

منبع: مهر

کلیدواژه: کسب و کار کسب و کارهای اینترنتی استارتاپ ایرانی کسب و کار گروه خودروسازی سایپا بانک تجارت گروه صنعتی ایران خودرو پتروشیمی صنعت خودروسازی ایران کیش بانک صادرات مجلس شورای اسلامی واحد صنعتی دوربین مدرسه بازار تهران جشنواره وب و موبایل ایران وب و موبایل ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری

جایزه بهترین مستند چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به «رخ» ساخته سام کلانتری از ایران اهدا شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم در مسکو با اهدای جایزه سنت جرج طلایی به فیلم «شرم» محصول مکزیک و قطر به کار خود پایان داد. جایزه سنت جرج نقره‌ای بهترین کارگردانی به همراه دو جایزه جنبی جایزه نت پک [شبکه ارتقای سینمای آسیا]و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق از ایران اهدا شد.


چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو (MIFF) کار خود را به پایان رساند.

نیکیتا میخالکف رئیس جشنواره با اشاره به این که «هشت روز جشنواره، با نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور، ۳۸۰ نمایش در ۹ سینما، ۳۹ هزار تماشاگر و بیش از ۷٫۵ هزار مهمان و حضور بیش از ۱۶۰۰ نماینده رسانه برگزار شده است، برپایی این دوره جشنواره را حاصل یک عملکرد خوب ارزیابی کرد.

برنده جایزه بزرگ سنت جرج طلایی این دوره جشنواره، میگل سالگادو کارگردان مکزیکی با فیلم «شرم» محصول مکزیک و قطر بود. این درام داستان دو نوجوان است که توسط یک باند خلافکار اسیر می‌شوند. یکی از آن‌ها می‌میرد، دومی موفق به فرار می‌شود، اما او با خود مبارزه می‌کند و نمی‌تواند به بستگان دوستش در مورد مرگ خود بگوید. کارگردان فیلم پس از دریافت جایزه گفت: «ما این فیلم را درباره معضل بسیار جدی حضور و مشارکت جوانان در باند‌های خلافکار و جنایتکار ساختیم که در مکزیک با آن مبارزه کرده‌ایم و هنوز هم می‌جنگیم.

جایزه سنت جرج نقره‌ای بهترین کارگردانی به همراه دو جایزه جنبی جایزه نت پک [شبکه ارتقای سینمای آسیا]و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به فیلم «آه سرد» ساخته ناهید عزیزی صدیق از ایران اهدا شد.
او هنگام دریافت جایزه گفت: حضور در این سالن برای من افتخار بزرگی است. از هیئت داوران جشنواره بسیار سپاسگزارم.

جایزه بهترین بازیگر مرد به خوان رامون لوپز برای «شرم» اهدا شد؛ و ماریکه بیکیرش بازیگر فیلم آلمانی «شلیمازل» جایزه بهترین زن را دریافت کرد.
همچنین جایزه نقره‌ای سنت جرج به فیلم «دروغگو» ساخته یولیا تروفیمووا در مسابقه «پرومیز روسیه» رسید.
سرگئی اورسولیاک کارگردان روسی به دلیل کمک به پیشرفت سینما جایزه ویژه سنت جرج دریافت کرد.

هیئت داوران فیلم «شریک‌ها» ساخته خوزه ماریا فلورس کارگردان اسپانیایی را به عنوان بهترین فیلم کوتاه معرفی کردند. جایزه بهترین فیلم مستند «رخ» ساخته سام کلانتری از ایران اهدا شد.

همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «نیروانا» به کارگردانی آصف اسلام از بنگلادش رسید. این فیلم صامت سیاه و سفید شبیه یک آلبوم عکس، داستان سفر درونی سه شخصیت را روایت می‌کند.

در مراسم اختتامیه شخصیت‌های مشهور سینما و فرهنگ روسیه از جمله بازیگران سرگئی گرماش و ماکسیم استویانوف، بازیگران زن اکاترینا ولکووا و اولسیا سودزیلوسکایا، کارگردانان الکسی اوچیتل و سرگئی اورسولیاک، نویسنده الکساندر تسیپکین حضور داشتند. سازندگان و بازیگران فیلم سینمایی «تندر اصلی: بازی» که فیلم اختتامیه جشنواره شد نیز معرفی شدند.

این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از رویداد ونیز تبدیل کرد. در سال ۱۹۹۵ اعلام شد که جشنواره فیلم سالانه می‌شود، اگرچه در سال‌های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد، اما از سال ۱۹۹۹، MIFF هر سال برگزار می‌شود.

چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مسکو (MIFF) از ۱۹ تا ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) در پایتخت روسیه برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • بازتاب قهرمانی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • بازتاب سیزدهمین قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در رسانه‌های جهان
  • تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد
  • کشتی خوزستان روی ریل موفقیت قرار گرفته است
  • هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم ندارید
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری