Web Analytics Made Easy - Statcounter

معترضان اسپانیایی در پنجمین شب درگیری‌ها با پلیس بعد از صدور حکم حبس برای یک رپر مخالف به اتهام تروریسم و توهین به سلطنت در ترانه‌هایش، در بارسلون بطری به سمت نیروهای امنیتی پرتاب کرده، کانتینرها را به آتش کشیده و به فروشگاه‌ها خسارت زدند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، مجازات حبس ۹ ماهه برای "پابلو هاسل" که به رپ‌های تند ضد تشکیلاتی شناخته شده است، بحثی را بر سر آزادی بیان در اسپانیا به راه انداخته و همچنین جرقه اعتراضاتی را روشن کرده که هر از گاهی به خشونت کشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس منطقه‌ای کاتالونیا در پیامی توییتری از اقدام معترضان در پرتاب اجسام و مواد آتش‌زا به سمت نیروهایی خبر داد که برای متفرق کردن معترضان به سمت آنها گلوله‌های پلاستیکی شلیک می‌کردند. به گفته پلیس محلی، حدود ۶۰۰۰ معترض در این شهر تجمع کردند.

معترضان اسپانیایی در خیابان "پسج دی گراسیا" که از اعیانی‌نشین‌ترین و گران‌ترین خیابان‌های بارسلونا است، به فروشگاه‌ها خسارت وارد آوردند و روزنامه ال پائیس از حمله معترضان به سالن کنسرت نمادین "پالائو دلا میوزیکا" و شکسته شدن شیشه‌های آن خبر داد.

پلیس از بازداشت ۹ تن در کاتالونیا از جمله سه معترض زیر سن قانونی خبر داد. اتهام برخی از آنها سرقت از فروشگاه‌ها در بارسلون است. همچنین ۹ معترض زخمی شده و دو معترض به بیمارستان منتقل شده‌اند.

در همین حال تجمعی اعتراضی در مادرید به صورت مسالمت‌آمیز برگزار شد اما در شهرهای شمالی شامل پامپلونا و لییدا پلیس یک سری از معترضان را متهم کرد.  

پیش از این کریستینا ناربونا، رئیس حزب سوسیالیست اسپانیا خشونت‌هایی که حین اعتراضات چند شب گذشته به وقوع پیوسته بود، محکوم کرد. او گفت: ما قویا خشونتی که نمی‌تواند ماهیت دفاع از آزادی بیان داشته باشد، محکوم می‌کنیم.

/ ایسنا

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۲۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس آمریکا چادر دانشجویان معترض را به آب بست | ویدئو

دریافت 3 MB کد خبر 847538 برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو اسرائیل خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • (ویدئو) پلیس آمریکا چادر دانشجویان معترض را به آب بست
  • دانشجویان آمریکایی چگونه پرچم اعتراض علیه اسرائیل را جهانی کردند؟
  • پلیس آمریکا چادر دانشجویان معترض را به آب بست | ویدئو
  • دموکراسی علیه آزادی
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • خشونت و سرکوب، سهم دانشجویان معترض آمریکا
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند