Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم سلاجقه، کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با اشاره به اینکه در هفته آینده بارش پراکنده و در ماه‌های اسفند و فروردین ۱۴۰۰ بارش در استان خواهیم داشت؛ اما جبران کمبود‌ها نمی‌شود، گفت: کم بارشی شدید در استان و تهدید منابع آب را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: میزان بارش‌ها از ابتدای سال زراعی  امسال تا امروز، ۳ اسفند ۲۵ و ۶ دهم میلیمتر بوده است.

سلاجقه با اشاره به اینکه میزان بارش بلندمدت در استان ۷۷ و ۸ دهم میلیمتر بوده است، بیان کرد: در سال زراعی پارسال تا این تاریخ ۱۰۷میلیمتر بارندگی در استان کرمان داشته ایم و میزان بارش‌ها طی امسال نسبت به زمان بلندمدت پارسال، ۷۶ درصد کاهش داشته است و  از نظر تامین سال آبی، امسال  ۱۹ درصد آب تامین شده است.

او بیان کرد: در مجموع در طول سال باید حدود ۱۳۴ میلیمتر بارندگی داشته باشیم تا منابع آبی تامین شود.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان کرمان پیش بینی کرد: گرچه طی اسفند  امسال و فروردین سال آینده، بارش در استان کرمان داریم که متاسفانه کمبود بارش‌ها را جبران نمی‌کند.

او بیان داشت: از ابتدای سال آبی امسال، بیشترین میزان بارش به شهرستان کوهبنان با ۸۱ میلیمتر و کمترین بارش به شهر‌های جنوبی استان اختصاص دارد.

سلاجقه با توجه به کمبود بارش در استان کرمان به کشاورزان توصیه کرد: برای بهره وری و محصول بیشتر با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی برنامه ریزی صورت گیرد .

او با اشاره به اینکه باید متناسب با اقلیم، نوع کشت را تغییر دهیم تا ضرر‌های کمتری ببینیم، تصریح کرد: باید ساختمان سازی‌ها تغییر کند و آلاینده‌های صنعتی کنترل شود.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران کمبود آب استان کرمان میزان بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۰۸۳۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟

وضعیت بارش‌ها در برخی از نقاط کشور از جمله تهران بسیار نگران کننده است!

به گزارش تازه‌نیوز، تهران از جمله شهر‌هایی است که با متوسط بارش ۵۰ ساله فاصله زیادی دارد و ما نتواستیم به میزان بارش‌های نرمال برسیم. اگر هم به این میزان برسیم آمار مصرف در تهران بسیار بالا و نگران‌کننده است و در روز‌های گذشته ۴۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که عددی بسیار بالاست.

تامین این میزان آب به بیش از یک میلیارد مترمکعب منابع آبی نیاز دارد که این بارش‌ها و حتی بارش‌های بیشتر هم نمی‌توانند این عدد را تامین کنند. در گذشته ۳۰ درصد منابع آب شرب تهران از منابع زیرزمینی و ۷۰ درصد از منابع آب سطحی تامین می‌شد، اما امروز این عدد برعکس شده و ۷۰ درصد آب شرب تهران از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود و ۳۰ درصد از منابع آب سطحی.»

دیگر خبرها

  • تهران در خطر است؛ ماجرا چیست؟
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • سامانه بارشی جدید در راه کردستان است
  • ورود سامانه بارشی قوی به کردستان/۹۷۳ میلیمتر بارش ثبت شد
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد
  • ورود سامانه بارشی از دوشنبه به استان کردستان
  • ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد
  • دزفول را هم آب برد + عکس
  • ثبت بیشترین میزان بارندگی استان خوزستان در حسینیه اندیمشک